Poliser kvävde misstänkt på polisstation i Nakhon Sawan med en plastpåse och allt filmades.

Killen var 24 år och ertappad med 100,000 tabletter. Skulle gissa på att det var en kurir vars chef inte ville betala polisen för att det skulle bli fri lejd.
Så nej, det kommer inte avskräcka några knarkbossar, möjligtvis rätta in dom mer i ledet.

Att det var 100,000 tabletter är ju också osäkert, kan ju vara både mer eller mindre. I videon frågar de "vart är det", får poliserna tag på det så har de ofta egna kanaler att sälja det på, extra inkomst, allt är business i Land of smile :)

/ SatanG
langning förekommer i alla byar och folk accepterar det eller åtminstone tittar bort men är samtidigt avundsjuka på rikedomen,
i vår by förekommer det att langarna ordnar byfest som uppskattas (jag brukar inte delta)

Historier som den här kan påverka den politiska utvecklingen. Det kan göra att landet blir mindre grisigt alternativt att den fria pressen påverkas av militären förutsatt att de orkar bry sig. Jag misstänker att många av oss faranger blir mer observanta på vad som händer.

Hej

Flera av dom inblandade poliserna uppges redan vara gripna.

Police examine the interrogation room at Muang police station in Nakhon Sawan province where seven officers allegedly tortured a drug suspect to death, suffocating him with a plastic bag. (Photo: Chalit Phumruang)
Police examine the interrogation room at Muang police station in Nakhon Sawan province where seven officers allegedly tortured a drug suspect to death, suffocating him with a plastic bag. (Photo: Chalit Phumruang)

Mvh isan lover
Blanka skor och många medaljer! :beer:

Vem godkänner att en polis får 45% av värdet på alla bilar han konfiskerar i tjänsten?
Där drog han in 400 mille, kanske statliga tjänster är bättre än vad jag trodde :-)

/ SatanG

Vem godkänner att en polis får 45% av värdet på alla bilar han konfiskerar i tjänsten?
Där drog han in 400 mille, kanske statliga tjänster är bättre än vad jag trodde :)

/ SatanG
Hej

Nu börjar du kanske förstå varför folk betalar för att få statliga tjänster, lönen är bara en del av inkomsterna. :)

Mvh isan lover

Hej

Den efterlyste Pol Col Thitisan Utthanaphon även kallad Jo Ferrari har överlämnat sig till polisen, han säger att han genom våld försökte pressa fram mer information om droger och inte pengar.

Fugitive 'Jo Ferrari' turns himself in​

Former policeman claims he tries to extract information on more drugs, not to extort money
PUBLISHED : 26 AUG 2021 AT 18:32
UPDATED: 26 AUG 2021 AT 23:52
WRITER: ONLINE REPORTERS AND WASSAYOS NGAMKHAM
Pol Col Thitisan Utthanaphon (handcuffed) is at the Crime Suppression Division in Bangkok on Thursday night as national police chief Pol Gen Suwat Jangyodsuk (right) questions him. (Police photo)
Pol Col Thitisan Utthanaphon (handcuffed) is at the Crime Suppression Division in Bangkok on Thursday night as national police chief Pol Gen Suwat Jangyodsuk (right) questions him. (Police photo)

Fugitive Pol Col Thitisan Utthanaphon, aka Jo Ferrari, said he wanted to extract information about more drugs from a suspect.
The former chief of the Nakhon Sawan Muang police station surrendered himself to police in Chon Buri on Thursday evening.

Mvh isan lover

Att ingen reagerat på all lyx han levt i. Måste väl ändå vara uppenbart.
Men klart, ingen vågar väl säga eller göra något.
Man blir spyfärdig av sådant här:poop::mad::(

Hej

Det hade nog varit riskfyllt att säga eller göra något åt detta, sen är ju frågan om andra har rent mjöl i påsen själva?

Mvh isan lover

Vill man tillbringa sin tid i Thailand, så är det bäst att vakta sin tunga, här kan allt hända, pengar styr,
och detta gäller i samtliga led, ingen har ännu lyckats övertyga mig om att 2 burmesiska pojkar,
dömda för mord på 2 engelska backpackers, är skyldiga, dömda till döden, omvandlat till livstid, jag har faktisk tidigare skrivit till dom som påstår sig handha fallet, inte ett svar tillbaka har jag fått...tystnad råder.

Vill man tillbringa sin tid i Thailand, så är det bäst att vakta sin tunga, här kan allt hända, pengar styr,
och detta gäller i samtliga led, ingen har ännu lyckats övertyga mig om att 2 burmesiska pojkar,
dömda för mord på 2 engelska backpackers, är skyldiga, dömda till döden, omvandlat till livstid, jag har faktisk tidigare skrivit till dom som påstår sig handha fallet, inte ett svar tillbaka har jag fått...tystnad råder.

Tack Gottland, för ditt gillande av mitt inlägg, en del kan förstå, en del fattar ingenting....

Tack Gottland, för ditt gillande av mitt inlägg, en del kan förstå, en del fattar ingenting....
Jag har foljt alla mystiska dodsfall pa Kho Tao mycket noga alla vet vem som har tagit livet av alla farangerna men ingen javel vagar satta dit svinet, under tiden sitter det oskyldiga burmeser i fangelse FY FAN det ar Thailand i ett notskal ett skit land med ett skitfolk

Jag har foljt alla mystiska dodsfall pa Kho Tao mycket noga alla vet vem som har tagit livet av alla farangerna men ingen javel vagar satta dit svinet, under tiden sitter det oskyldiga burmeser i fangelse FY FAN det ar Thailand i ett notskal ett skit land med ett skitfolk
Jag tycker det är ett trevligt land att leva i och med mestadels mycket trevligt folk. Varför flyttar du inte till ett annat land om nu Thailand är ett skitland, det är ju bara att packa väskan och dra?

Många gnäller på korruption men likväl reser de hit och föder den.

Något bra med landet, förutom lössläppta fruntimmer å brännvin måste väl ändå finnas ;) du har ju ändå häckat där sedan 70-talet.

Tillbaka
Topp