Politik Åkessons sommartal från Sölvesborg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har bestämt mig för att rösta på dom trots allt, behövs en stark vågmästare så det får bli en röst mindre till freddan.

"Fredrik Rövfeldt " är en röv inget annat så du gör rätt , att som han nu vända kappan efter vinden visar ju att han är en förb lögnare , inte bara en politiker .........

Nu finns det bara slantar för mer invandring , vilket skitsnack , Jimmie har klargjort att för några futtiga miljarder kan fler invandrare hjälpas på plats och Sverige slipper få in dessa som bara vill utnyttja det Svenska samhällets välfärd ......................

Kanske inte för sent , trots hatiska utfrågare i "Val 2014" programmet gjorde han bra ifrån sig och vacklade inte alls som vissa här vill påstå .........

Tyskarna har nya förslag på gång, dom vill strama åt " snyltarna inom EU"
här är deras nya förslag, som Swe borde följa i ännu större utsträckning. Källa AB.

Tyskland planerar att införa hårdare migrationsregler

● Tysklands regering säger att de planerar att införa hårdare regler för EU-migranter. Inrikesministern Thomas de Maiziere föreslår att regeringen sätter upp en sex-månaders gräns för att stanna i landet utan jobb. Thomas de Maiziere sa också att EU-medborgare som misstänks för att utnyttja ”välfärdssystemet” ska hindras från att komma tillbaka till Tyskland.
Förslaget har ännu inte godkänts av parlamentet

"Janne " sa:
Jag menar inte att de etablerade skulle dra till SD, utan om ex.vis några moderater eller kristdemokrater eller kanske socialdemokrater skulle bryta sig ut och säga nu får det vara nog. De skulle kunna heta Moderatnationalister, Kristdemokratnationalister etc. sen har de bara en sak på agenda och det är att stödja SD i deras invandringspolitik men i övriga frågor rösta som sitt ursprung, dvs sympatisera med sina rötter. Då skulle jag inte har några problem att välja parti och tror svenska folket skulle lita på dem bättre.

Problemet med SD, eller med de andra partierna, är att de aldrig fått bekänna färg. Lätt att i opposition lova, men när det väl gäller vart står de då. Vart står de i skolfrågan, vart står de i andra viktiga frågor. Ja jag vet att de vill slå vakt om välfärden (vilket de andra partierna verkar inte bryr sig om). Men när man sett deras utveckling och hur partiet såg ut för tio år sedan, eller för fyra år sedan, hur vet jag hur partiet ser ut om tre till fyra år under en mandatperiod.

Iofs så litar jag betydligt mer på SD än på MP eller FI, men varför jämföra dem med bottenträsket.

Jag skulle av ren protest vilja rösta på SD, men nej tar emot, jag vill inte kasta bort min röst för jag tror att de inte kommer få något att säga till om och jag litar inte till 100% på dem. Tyvärr har jag tappat hoppet om den svenska välfärden, om tio år är nog inte mycket kvar, men det har man ju förstått i minst tio år redan. Det är ju privata sjukförsäkringar och privata äldreboende som gäller och för att ha råd med det måste arbetsgivaren betala detta ...

Janne !!
Du skriver i ditt sista stycke med en inställning som låter som en gammal ramsa från sossetiden stora dagar.

Man vet vad man har, men man vet INTE vad man FÅR.

Det är lite feghet till förändringar, vilket gör att sådana som "Fredde" R kan fortsätta att tömma landet på sina sista tillgångar, M har under främst dom sista 4 åren gjort allt för att skattkistan inte behövs längre för den är nu TOM.
Nu står han i TV och snyftar på sossemaner, och ber om folkets stöd, för att behålla den "Svenska välfärden"
Den Svenska välfärden finns inte och kommer inte att finns för den gemene mannen, den kommer bara att finnas för dom som har inkomster över 60 t Sekr / i mån.

Att som du skriver "jag vågar inte" ge bort min röst, för jag tror inte på SD, men samtidigt har du sympatier för vad dom gör. Vem skall man röst på av dom andra alternativen, alla lovar bara som vanligt, men det finns inga pengar till förändringar, hur kan det då bli bättre med ett av dom "gamla" partierna??
Alla lovar, sedan säger man efter 3 år, att vi har försökt men det finns inte pangar till allt. För det står 3000 nya vid gränsen VARJE vecka, och har ingen mat och inget husrum det måste vi lösa först.
Men dom som redan har byggt upp landet i generationer, som nu raseras på 5 år dom skiter man i.

Inget personligt till dig , men du gav mig input att skriva av mig detta. Tack.

Lången ,det inlägget får du karma för , väl balanserat och nyanserat , bra mycket bättre än vad jag själv kan åstadkomma , blir bara förbannad på "velproppar" ;D

E det inte dags att du å Lången träffas snart Phonta så ni får krama av er?

Vet inte vad du menar med det B-son , har inga behov av att krama killar , öppna gärna en egen tråd om killar som gillar killar om du känner för det , även du får ju karma av mig titt som tätt ,men inte fn innebär det att jag hyser några ömhetsbetygelser för dig ...... Fö så har vi träffats Mååånga gånger , om det glädjer dig att veta ;)

"Phonta " sa:
Vet inte vad du menar med det B-son , har inga behov av att krama killar , öppna gärna en egen tråd om killar som gillar killar om du känner för det , även du får ju karma av mig titt som tätt ,men inte fn innebär det att jag hyser några ömhetsbetygelser för dig ...... Fö så har vi träffats Mååånga gånger , om det glädjer dig att veta ;)

Senast i onsdags, då vi la upp vår nya strategi, för nästkommande månad.
Om du bara visste, vad vi skrattade, då vi hade dej på dagordningen.

"Långeman " sa:
Senast i onsdags, då vi la upp vår nya strategi, för nästkommande månad.
Om du bara visste, vad vi skrattade, då vi hade dej på dagordningen.
Skrattade ni åt Phonta, trodde ni va kompisar?

B -son har svårt med läsförståelsen Långeman , inget att bry sig om ........ ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp