Politiska funderingar (Samlingstråd svensk politik)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"derPanzerHerring " sa:
men, men Sverige är ju ett rikt land. Ni har väl råd. Annars kan jag berätta om Hibo förlåt Ullhagen. Apres vous le deluge vem sa det?

Det är ju inte samma slantar , och beträffande mina pensionsslantar så tror jag inte ett skit på detta pensionssystem , en stor djäkla bluff som snart synas i sömmarna ... Nej dessa slantar har jag jobbat in under alla år ,det kallas inarbetad pension , men det känner ni väl inte till ....

"Phonta " sa:
Nej dessa slantar har jag jobbat in under alla år ,det kallas inarbetad pension , men det känner ni väl inte till ....

De slantar du jobbat in är redan slut. De finns inte längre. Vet du inte om det?

Jo , de har Reinfeldt med sitt patrask till sällskap skänk bort till våra "berikande" NySvenskar ..

Men jag har dessa att kräva av Svenska staten , dessutom så borde det om det var möjligt på sin plats att stämma dessa herrar politiker som trisslat och trasslat bort en stor del av våra (Mina ) pensionsslantar ,. :mad:

"Phonta " sa:
Jo , de har Reinfeldt med sitt patrask till sällskap skänk bort till våra "berikande" NySvenskar ..

Men jag har dessa att kräva av Svenska staten , dessutom så borde det om det var möjligt på sin plats att stämma dessa herrar politiker som trisslat och trasslat bort en stor del av våra (Mina ) pensionsslantar ,. :mad:

Tanken var väl att pengarna skulle tillbaka in i systemet men någon spenderar dom i främmande länder. Då utarmas moder Svea. Pengar som stannar i Sverige är kvar i Sverige.

Rent skitsnack skulle jag vilja säga ,eller kanske ren avundsjuka , men kör på ni "Svenskar" snart är ni en endast promille bland "de andra " och inte kommer ni att få åtnjuta någon pension från staten , ni som röstar "fel" får skylla er själva och till Er andra kan jag bara SORRY , jag lider med Er ;)

Ja du är då mest agresiv trots att du har stuckit ifrån Sverige. Kanhända pensionär men varför gapa och gorma när du bor i Thailand?

"Phonta " sa:
Rent skitsnack skulle jag vilja säga ,eller kanske ren avundsjuka , men kör på ni "Svenskar" snart är ni en endast promille bland "de andra " och inte kommer ni att få åtnjuta någon pension från staten , ni som röstar "fel" får skylla er själva och till Er andra kan jag bara SORRY , jag lider med Er ;)
"Phonta " sa:
"Phonta " sa:

Jag tror inte du lider med oss som bor här, det enda du gör är ju att skriva illa om Sverige. Du är ju en av dom som har vart med och gjort Sverige till vad det är idag och när det inte blev som du ville så smiter du iväg istället för att vara med och rätta till problemet.

Jag har lagt mina sparande slantar i madrassen och behöver inte sova i en hästens säng för att kunna sova gott om nätterna.

Tycker jag verkar mycket klokt , spara dem inte på banken bara ......
Och ja, ja har gjort vad jag kan för att bygga Sverige till ett bra land , detta genom ett helt liv av hårt arbete med en helv. massa skattestålar inbetalda , dessutom har jag levt ett lagligt och skötsamt liv , betalat mina räkningar mm Detta kan inte sägas om de idioter som i sittandes stund gör allt för att totalhaverera Sverige .. Och nej , jag gormar inte , jag är bara förb. trött på att vissa PK fjollor inte förstår vad som kommer att ske , jag har vuxna barn i Sverige , de skall även de (trodde jag) ha ett land att leva , ett land där man huvudsakligen pratar Svenska, ett land där kvinnan är jämlik mannen och får klä sig som hon vill utan att misshandlas, ett land där barnen får välja sin make /maka själv .
Ett land där företrädesvis den normala Svenska religionen härskar samt även är fullt ut accepterad ..
Ett land där kvinnor utan slöja inte miss utsatta för gruppvåldtäkt
Detta kommer tyvärr inte att kunna infrias i Sverige .....................

"Phonta " sa:

Då får du ju lida själv i Thailand!!!...Ingen pension...Och för övrigt tycker jag du pratar endast strunt!!! LÄS PÅ!! Allting har två sidor!

Areeya

"Phonta " sa:

Reinfeldt??

Är ju er generation som ödelagt Sverige, är ju ni som år ut och år in röstat på Bidragspartierna och skott er själva, era föräldrar fick slita som djur, ni kom till ett serverat bord, men lyckades på er korta livstid slösa bort allt det som Sverige en gång byggt upp.. Lägligt att nu när ni sugit ut landet att skylla på dagens politiker och på invandrare, det din generation ställt till med är väl det närmsta landsförräderi man kan komma! Inte nog med att ni sluppit arbetslöshet i hela era liv, nu får ni mycket högre pensioner än era föräldrar fick och mycket högre än vad era barn kommer att få.. ni hade extrem inflation som amorterade era bostäder, ni kunde gå 8 år i skola och komma direkt ut på arbetsmarknaden osv.. Nej NI den bortskämda generationen skall nog var glada över att vi inte kräva hämnd för vad ni ställt till med.

"Furir Revär " sa:
Som farang i Thailands utmarker drabbas man av ensamhet och bitterhet. Det är inte ovanligt att detta leder till överdrivet alkoholbruk. (Missbruk) Efter ett tag har farangen försummat sin ekonomi, sina relationer och sina anhöriga och utsätter sig själv eller andra för fysiska risker.

Är det Lego Lasse du tänker på?

Men blir ju komik på högsta nivå när generationen med minst utbildning och som bevisligen röstat fel ett helt liv nu uppmanar till att man bör rösta på SD ;D Så nu helt plötsligt skulle ni ha förmågan att veta vad som är bäst för landet ::)

"BaBoo " sa:
Men blir ju komik på högsta nivå när generationen med minst utbildning och som bevisligen röstat fel ett helt liv nu uppmanar till att man bör rösta på SD ;D Så nu helt plötsligt skulle ni ha förmågan att veta vad som är bäst för landet ::)

!!!!....Den får du karma för....!

"BaBoo " sa:

För att vissa har lägre utbildning stoppar inte dom ifrån att tänka. Utbildning ger vetskap i det du utbildar dig till det gör dig varken till en kunnigare människa eller smartare förutom den vetskap du erfar inom ditt eget område. Därimot så kan det många gngr medföra att du tror dig veta bättre utan att veta ett skit!

"matteisurin " sa:
Så va rapakaljan igång igen....

DEn fick du karma för , och sen skiter jag i denna meningslösa diskkussion. hela livet har jag röstat på partier som förespråkat att man skall kunna leva på sin lön utan bidrag , eget företagande skall löna sig.. Och baboboo jag har som tidigare en utbildning som förmodligen ligger över din nivå att stava till .. Godnatt samt slut på denna rappakalja ..

"Jonas " sa:
För att vissa har lägre utbildning stoppar inte dom ifrån att tänka. Utbildning ger vetskap i det du utbildar dig till det gör dig varken till en kunnigare människa eller smartare förutom den vetskap du erfar inom ditt eget område. Därimot så kan det många gngr medföra att du tror dig veta bättre utan att veta ett skit!

Och den fick DU karma för!! :thumbsup:

Jag har en Master i Chemical Engineering så jag kan tillverka den perfekta mest perfekta Lao Khao utan finkelsmak. Om man använder tillräckligt med socker så kan man tro att det är äkta Caipirinha.

"derPanzerHerring " sa:
Jag har en Master i Chemical Engineering så jag kan tillverka den perfekta mest perfekta Lao Khao utan finkelsmak. Om man använder tillräckligt med socker så kan man tro att det är äkta Caipirinha.

Inte för att inlägget har något med politik att göra men du fick en karma ändå bara för att Caipirinha är så suveränt gott. :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

V
Svar
31
Visningar
2 K
anonymous
A
S
Svar