Problemet är att folk som inte vill ta till sig fakta i ämnet är låsta i tron att dom skall märka av det i tropiskt klimat och gött väder i Sverige.
Dom vet inte vad dom ber om dom förstår inte ett skit om meteorologi.
Dock kan jag sträcka mig till att vi vet inte, men säga att det existerar kan jag inte heller säga som
@mackes gör.
Det du skriver om att forskare säger är vad du läser i media.
Vi hade en lärare i meteorologi på Chalmers som är forskare, professor och en av världens ledande inom kunskap i ämnet.
När detta diskuterades så kunde han inte svara då vi var inne i ett klimatförändrings tidsålder och det gick inte att säga att den var onormal.
Själv trodde han inte på växthusefekten, han kom från institut som låg under Göteborgs universitet.
När han sa att han inte trodde på växthuseffekten såkom direkt läraren från Chalmers som var med på föreläsningen och stoppade han.
"Här på Chalmers har vi krav på att tro på växthuseffekten och inte lov att diskutera eller säga annat på föreläsningarna"
Aldrig vart på sådan bra föreläsning så nertryckt den Chalmersläraren blev gå in i sådan duell med en av världens ledande i ämnet och vi fick nog höra en hel del som inte är officiellt i den debatten.
Den blev riktigt rolig efter det och läraren som sa sig vara säker på växthuseffekten har nog aldrig kännt sig dummare.
Dock så sa han föreläsaren att alla tecken tydde på att något stort är på gång och att det ser ut som en klimatförändring men han som yrkesman kunde inte gå ut och bekräfta det, han trodde att om 2 år skulle han ha säker fakta.
Detta var 8 år sen, och ingen förnekelse har ko.mit så kanske.