R.I.P

Kaiser Franz, alltså Franz Beckenbauer, har enligt nyheterna gått ur tiden. En mycket duktig fotbollsspelare.

Screenshot_20240108-172823.png

Kaiser Franz, alltså Franz Beckenbauer, har enligt nyheterna gått ur tiden. En mycket duktig fotbollsspelare.

Honom såg jag live på Malmö Stadion på 70 talet i en Europa cup match mellan MFF och Bayern Munchen.

30.000 åskådare på stadion då vilket var oerhört mycket folk på den tiden när Malmös snitt på stadion låg kring 2500 åskådare.

BTT

Honom såg jag live på Malmö Stadion på 70 talet i en Europa cup match mellan MFF och Bayern Munchen.

30.000 åskådare på stadion då vilket var oerhört mycket folk på den tiden när Malmös snitt på stadion låg kring 2500 åskådare.

BTT
Vilket år var det? När MFF gick till final i Europacupen 1979 mötte dom Wisla Krakow i kvarten och Austria Wien i semin. Sen blev det som bekant torsk i finalen mot Nottingham Forest i München.

Vilket år var det? När MFF gick till final i Europacupen 1979 mötte dom Wisla Krakow i kvarten och Austria Wien i semin. Sen blev det som bekant torsk i finalen mot Nottingham Forest i München.

1975 stod det när jag gogglade på det och det stämmer nog ganska bra.

MFF vann med 1-0 genom mål av Tommy Andersson i 25e minuten.
23000 på Malmö stadion.

Conny Torstensson och Karl Heinz Rummenige var andra kända som var med i Bayern plus då Beckenbauer och målvakten Sepp Maier.

BTT

Alla tycks ha glömt en som hade mycket nära anknytning till Thailand. Till och med jag har suttit i samma bar (Bodega Bar) som han ett par gånger. Hoppas det är tillåtet att posta fast det är en tid sedan.

och där fick man lära sig lite historia som man inte kände till

Läste precis att Arne Hegerfors har gått bort. :'(

En av Sveriges absolut största fotbollskommentatorer.

Minns varje match på 70 talet från VM då längtade man efter matcherna där Arne kommenterade.

Ingen hade hans inlevelse i spelet.

Den enda man kan jämföra honom med är den legendariske danske kommentatorn Svend Gehrs.

BTT

En av Sveriges absolut största fotbollskommentatorer.

Minns varje match på 70 talet från VM då längtade man efter matcherna där Arne kommenterade.

Ingen hade hans inlevelse i spelet.

Den enda man kan jämföra honom med är den legendariske danske kommentatorn Svend Gehrs.

BTT
Eller Björge Lillelien (osäker på stavningen) i Norge.

Eller Björge Lillelien (osäker på stavningen) i Norge.

Japp dom flesta kommentatorer idag spelar skådespel för att det ska verka dramatiskt.

Någon egentlig inlevelse finns inte.

Finns särskilt en på cmore med västgötsk brytning som vrålar och skriker tom när en passning går fram i hockeyn.

Han brukar kommentera Rögle i Ängelholm och då är man tvungen att dra ner ljudet för att slippa höra honom.

En annan är han på viaplay som kommenterar premier leauge. Titta där, titta här nej titta där......

Tillbaka
Topp