Rabies ökar kraftigt

Vaccinet märkte jag inget av och jag har tagit dem tre gånger, men Antikropparna var inte snälla! Blev riktigt dålig av dem.
Om det berodde på att jag faktiskt fått rabies och antikropparna jobbade eller om det var antikropparna i sig ska jag låta vara osagt. Jag är själv tveksam mot vacciner jag med och jag tog inte sprutan grisjukan och skulle aldrig ta en mot influensa.

Men rabies dör man av och det finns inget bot när du väl ha fått symtom så jag tvekade aldrig och körde direkt till sjukhuset och ville ha en spruta. Finns en film på tuben där man kan följa en människa och se symtomen för var dag. Inte kul att vara törstig men inte kunna dricka då funktionerna för att svälja försvinner..

Blir man biten igen så bör man i alla fall åka till sjukan för att få en kur med antibiotika för hundarna är smutsiga i munnen. Jag ska fråga sprutgivaren nästa vecka om hur länge jag är skyddad och om jag måste fylla på så jag kan återkomma med det svaret..
Ett år är hundar skyddade, i Thailand anser man att det bara funkar i ett år , i Sverige gäller samma vaccin tre år , dvs hundarna skall vaccineras var tredje år ,, det bör ju gälla samma hos människa , jag kör en spruta varje år , nu har vi slutat med att ta hand om vildhundar , så nu skiter jag i det ,mao. tänker inte klappa okända hundar mer:)

Ett år är hundar skyddade, i Thailand anser man att det bara funkar i ett år , i Sverige gäller samma vaccin tre år , dvs hundarna skall vaccineras var tredje år ,, det bör ju gälla samma hos människa , jag kör en spruta varje år , nu har vi slutat med att ta hand om vildhundar , så nu skiter jag i det ,mao. tänker inte klappa okända hundar mer:)

Vem skall nu ta hand om vildhundarna. Låter lite väl mycket thai lämna dem iskogen eller på gatan ge lite mat och efter ett år får de klara sig själva. Med eller utan rabies.

Vem skall nu ta hand om vildhundarna. Låter lite väl mycket thai lämna dem iskogen eller på gatan ge lite mat och efter ett år får de klara sig själva. Med eller utan rabies.
Under att vi varit hemma under 9 månader sommaren 2017 så kunde jag konstatera att hundarna i Pattaya hade decimerats ordentligt , var bara tr st kvar av 13 ,, Kanske brist på föda har fått dem att flytta eller att sjukdomar har tagit dem,nu bor vi inte heller i Pattaya utan i Isaan ,;)

Finns ju dom som verkligen vigt en stor del av sitt liv å gör ett fantastiskt hedervärt ideellt jobb med å hjälpa hundar å katter, för dom som har facebook gå in å kolla på svettiga tassar t.ex.

Typisk

djäkla left wing tidning ett gäng batikhäxor som styr där , hatar allt som heter Thailand pga av att det där finns kvinnor som ser ut som kvinnor och inte som elefanter... Rasar en Rabies epidemi, jo fyra fall på drygt 70,miljoner i population ..... Djäkla skitblaska
Ungefär samma språk i AB som när du beskriver Sveriges framtid i egna ordalag, 5555

Nu ägs left wing tidningen av superkapitalister ;)

Ungefär samma språk i AB som när du beskriver Sveriges framtid i egna ordalag, 5555

Nu ägs left wing tidningen av superkapitalister ;)
:):) Du menar då naturligtvis förvrängd sanning ,, på samma sätt som att Sverige har blivit tryggare nu än vad det någonsin varit tidigare ,, var ??

:):) Du menar då naturligtvis förvrängd sanning ,, på samma sätt som att Sverige har blivit tryggare nu än vad det någonsin varit tidigare ,, var ??
Ja en förvrängd sanning, håller med att 4 fall på 70 miljoner är ingen epidemi alls.

Ändå blir folk som förbytta och vaccinerar sig. :eek:
Det är 7000 ggr mer dödlighet i trafiken. runt +26.000 döda per år men ingen reagerar.
Tror även antalet döda i fågelinfluensa/svininfluensa är större men ingen rusar för att få en vaccination.

Mer än 120 svenskar dör per år i Thailand så varför oroa sig om lite rabies ;)

Ja en förvrängd sanning, håller med att 4 fall på 70 miljoner är ingen epidemi alls.

Ändå blir folk som förbytta och vaccinerar sig. :eek:
Det är 7000 ggr mer dödlighet i trafiken. runt +26.000 döda per år men ingen reagerar.
Tror även antalet döda i fågelinfluensa/svininfluensa är större men ingen rusar för att få en vaccination.

Mer än 120 svenskar dör per år i Thailand så varför oroa sig om lite rabies ;)
Njaaa, det är en fruktansvärd sjukdom , är det så många som 120 Svenskar /år ,, dödsorsak ?? Trafiken ??Eller alkohol-infarkt :(

Njaaa, det är en fruktansvärd sjukdom , är det så många som 120 Svenskar /år ,, dödsorsak ?? Trafiken ??Eller alkohol-infarkt :(
Ja, varierande orsaker förstås men det är vad UD hanterade för några år sedan.
Man läser ju om trafikolyckor, drunkningar och självmord, men infarkter och liknande skrivs mindre om.
Men det ska visst ha fördubblats på drygt 5 år och många äldre har ju bott ett tag i landet.

Har gjort en observation idag.
Verkar som nyheterna nått våra grannar.

Från mitt hus är det kanske 3-400 meter till huvudgatan som går mellan Kalasin och Roi Et.
Här finns (fanns) minst 20 hundar som strövade fritt på gatan och många skällde på moppar, cyklister och munkar som promenerade på morgonen. Jag har aldrig haft bekymret att dom jagat mig av ngn konstig anledning (luktar jag illa?)

Idag är gatan helt förändrad. Tänkte inte på det först men när jag började lyssna efter hundskall (som sker hela tiden) så var det tyst.
Jag sitter ute på altanen o pluggar som vanligt och har lite koll på vad som händer på gatan.

Tar moppen o kör till Tesco för att handla lite. Ser inte en hund. Ser inga hundar på huvudgatan heller (men där brukade det inte finnas hundar) och när jag kör tbx så tittar jag extra noga men ser inte en enda hund!

Wow, detta är märkligt. Vi bor förvisso nära gränsen till Roi Et som är "rödflaggat" men att över en natt skulle bli detta resultat är verkligen förvånande. Kanske det började igår men utan att jag märkte det.
Alla längs gatan vet säkert (snacket går juh) att jag tog bort min hund (lagligt) för han inte var ok i sinnet (ej rabies eller fysisk sjukdom). Kan det ha påverkat deras beslut nu med rabiesutbrotten?

Vet inte vad jag ska tro. Bevisligen är alla soihundar borta nu. Tog en runda till på moppen bara för att se om jag hade fel för mig. Nope. Alla är väck. De enda hundarna som är kvar nu är inne på tomten med stängd grind.

Hur är det på era gator?

Lite bisarrt kanske, men jag saknar skällandet och grannens fru som skriker på hunden till ingen nytta:)

Bara nu precis så cyklade två damer förbi. Helt dött, inga skall. Väntade lite till och inga skall längre ner på gatan heller.

Har inte en susning om vad som hänt, vem som gjort detta eller var hundarna tagit vägen.

Har gjort en observation idag.
Verkar som nyheterna nått våra grannar.

Från mitt hus är det kanske 3-400 meter till huvudgatan som går mellan Kalasin och Roi Et.
Här finns (fanns) minst 20 hundar som strövade fritt på gatan och många skällde på moppar, cyklister och munkar som promenerade på morgonen. Jag har aldrig haft bekymret att dom jagat mig av ngn konstig anledning (luktar jag illa?)

Idag är gatan helt förändrad. Tänkte inte på det först men när jag började lyssna efter hundskall (som sker hela tiden) så var det tyst.
Jag sitter ute på altanen o pluggar som vanligt och har lite koll på vad som händer på gatan.

Tar moppen o kör till Tesco för att handla lite. Ser inte en hund. Ser inga hundar på huvudgatan heller (men där brukade det inte finnas hundar) och när jag kör tbx så tittar jag extra noga men ser inte en enda hund!

Wow, detta är märkligt. Vi bor förvisso nära gränsen till Roi Et som är "rödflaggat" men att över en natt skulle bli detta resultat är verkligen förvånande. Kanske det började igår men utan att jag märkte det.
Alla längs gatan vet säkert (snacket går juh) att jag tog bort min hund (lagligt) för han inte var ok i sinnet (ej rabies eller fysisk sjukdom). Kan det ha påverkat deras beslut nu med rabiesutbrotten?

Vet inte vad jag ska tro. Bevisligen är alla soihundar borta nu. Tog en runda till på moppen bara för att se om jag hade fel för mig. Nope. Alla är väck. De enda hundarna som är kvar nu är inne på tomten med stängd grind.

Hur är det på era gator?

Lite bisarrt kanske, men jag saknar skällandet och grannens fru som skriker på hunden till ingen nytta:)

Bara nu precis så cyklade två damer förbi. Helt dött, inga skall. Väntade lite till och inga skall längre ner på gatan heller.

Har inte en susning om vad som hänt, vem som gjort detta eller var hundarna tagit vägen.
Någon som giftat ihjäl dem, mycket vanligt i Thailand , plågsamt som fn ,men det finns stryknin att köpa lite varstans just för att kunna gifta ihjäl grannens hund som tar mina kycklingar :(

Någon som giftat ihjäl dem, mycket vanligt i Thailand , plågsamt som fn ,men det finns stryknin att köpa lite varstans just för att kunna gifta ihjäl grannens hund som tar mina kycklingar :(

Hade köpt ditt resonemang för det är som du säger inte helt ovanligt här.
Det märkliga är att jag tog en tur runt kvarteren efter mitt förra inlägg.
Vi hyrde ett hus i grannskapet när vi byggde/renoverade vårt hus, så jag har liten koll på hundarna på det området också. Jäklar vad rensat det är! Har garanterat inget med grannarnas kycklingar att göra.

Ser gärna att fler kan berätta vad som händer på gatorna lokalt hos er. Det kan inte bara vara här.

Hade köpt ditt resonemang för det är som du säger inte helt ovanligt här.
Det märkliga är att jag tog en tur runt kvarteren efter mitt förra inlägg.
Vi hyrde ett hus i grannskapet när vi byggde/renoverade vårt hus, så jag har liten koll på hundarna på det området också. Jäklar vad rensat det är! Har garanterat inget med grannarnas kycklingar att göra.

Ser gärna att fler kan berätta vad som händer på gatorna lokalt hos er. Det kan inte bara vara här.
Vad säger att inte myndigheten har skött detta , dvs kommunen :) Det måste till något radikalt nu angående Thailands Soi jyckar , funkar inte , kanske har de fattat det ...sköts detta på samma sätt nu över hela Thailand så är rabiessmittan utrotad i ett nafs , detta på grund av att det i stort sett inte finns några vilda rabiesbärande djur ..... det problemet finns ju normalt sett i andra länder , rävar , vargar mm ; Men inte i Thailand , i alla fall i mycket liten utsträckning så finns en vild Mapa, vi har i vår skog en familj :)

Typisk

djäkla left wing tidning ett gäng batikhäxor som styr där , hatar allt som heter Thailand pga av att det där finns kvinnor som ser ut som kvinnor och inte som elefanter... Rasar en Rabies epidemi, jo fyra fall på drygt 70,miljoner i population ..... Djäkla skitblaska
Thailändska myndigheter säger ju samma sak i Bangkok har man upprättat vaccineringstationer, 4 dödsfall men fler smittade, nu har Hua Hin också flaggats som rabies zon en man död av Rabies i Onsdags..

Earlier on Friday, the Department of Livestock Development announced that rabies epidemic zone declarations remain in force in areas of 24 provinces.

https://m.bangkokpost.com/news/general/1429466/rabies-red-alert-in-part-of-hua-hin

Ja, i det distriktet bor det en del svenskar. Hin Lek Fai har ju också den fina utsiktspunkten över stan.
Inte många km från ”smeten”.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp