Rock Kambodja

A

Anonymius

Gäst
Det här är ju ett Thaiforum, men det går just nu ett intressant program och en australiensare som träffade en tjej och upptäckte att hon hade talang och det blev en saga....

Thailand och Kambodja är ju egentligen inte så olika varandra så det får säkert plats här...:) men än sak, Thai som språk är ju 100 gånger njutbarare att lyssna på, Khmer är ju oändligt entonigt och väldigt avhugget ingen melodi eller mjukhet så som Thai:)

http://www.tv.nu/program/rock-kambodja

Det går repriser så ni har chansen senare!

Ja. Detta ska ju i alla fall inte jag missa. Just nu håller jag på att lära mig Khmer,,, ja,ja försöka. Har inget behov eftersom jag kan Thai, men jag är som du (tror jag) intresserad av språk.
Men du säger att khmer är entonigt, det var thailändska för mig också en gång i tiden.
Förstår man inte språket så blir det så.
Fråga en Engelsman vad han tycker om svenskan.

Ja. Detta ska ju i alla fall inte jag missa. Just nu håller jag på att lära mig Khmer,,, ja,ja försöka. Har inget behov eftersom jag kan Thai, men jag är som du (tror jag) intresserad av språk.
Men du säger att khmer är entonigt, det var thailändska för mig också en gång i tiden.
Förstår man inte språket så blir det så.
Fråga en Engelsman vad han tycker om svenskan.

Jo, Khmer är entonigt bokstavligt talat då det saknar toner, alltså inget tonalt språk som Thai och är väldigt knyckigt och gurgligt:D, men som du säger visst lär man sig det kommer man nog uppleva det annorlunda!

Liknande trådar

G
Svar
109
Visningar
8 K
R

Tillbaka
Topp