Rock N`roll

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Dagens tv tips: Lemmy Kilmister ( Motörhead) Kl 22.15 på tv4Fakta

Kikade på Metallica igår på SVT direkt från ullevi GBG. Ursäkta om jag tar till stora ord men det var ruskigt bra :thumbsup: :thumbsup:

Ett alternativ för oss som inte tittar på allsång på skansen eller Lotta Engberg på fyran...

Man måste ju hålla på jämnställdheten så här kommer ett bevis på att kvinnor också kan spela rock ! håll till godo :D

Snackas det tjejer och rock då brukar jag alltid dra tillmed denna. Helt galet skön trummis också :thumbsup:

"Gazton " sa:
En absolut sann historia:

En kompis till mig var i new orleans , där träffade han en tvättäkta amerikan som råkade ha samtliga skivor med Wilmer X .. Fast han inte kunde ett ord på svenska, och ingen anknytning what so ever till sverige . denna låt älskade han mest ... Vrid upp volymen och njut :)

Kan vara som så att han fick höra om Wilmer X av en snubbe på Expressen (Mats Bråstedt) som jag har varit där med ett antal ggr. Det finns några Svenskar som häckar i New Orleans. Mat, musik och party är NO signum. Har varit där massor med ggr och det lutar åt att jag och tanten åker dit nästa år i slutet av april och början på maj det är då som det är Jazzfest där på fairground racetrack. Då passar vi även på att åka till Lafayette och deras International world music festival och deras kräftor som är lite större och mer kryddade....

"matteisurin " sa:
Elvis var inte riktigt min stora idol, men vad jag förstår var han det för många. För en annan blev det sweet och kiss innan punken kom och tog överhand, favoriter var Sex pistols, The Damned och Clash :thumbsup:

Ungefär min musikaliska tidsresa. SFL, The Jam(mycket för texterna), Au Pairs vete fan varför jag gillar dom. Ebba, Strindbergs, KSMB. Men husgudarna forever är Clash

"legolas " sa:
Gubbs!! har ni tänkt på detta?? Kolla början och mitten av videon (orkade inte kolla längre på eländet) de äldre människor som filmas och som förundrat tittar emot den tänkta scenen antagligen...... det är vi........ ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

Tittade en gång till, och ja visst! Det är ni! ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp