Rock N`roll

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Såna här kvällar önskar man att man var på ett annat ställe, tänk både ozzy och Lizzy på sweden rock ikväll :'( :'(

"matteisurin " sa:
Såna här kvällar önskar man att man var på ett annat ställe, tänk både ozzy och Lizzy på sweden rock ikväll :'( :'(

Satt och tänkte på EXAKT samma tanke... Pappa Ozzy är ju bara 20 mil från mig.... Undrar om han vill komma hit och ta en stänkare... Fan det hade varit stort..

Polaren (nåja, kanske att ta i) och min gamla band kompis spelar tydligen också där.
Raubtier.
Helt värdelösa är dom idag och sångaren och gitarristen har någon form av storhetsvansinne.
Fan vad dom är kassa.
Men vad kan man förvänta sig utan min hjälp?

"andrejsdenruskige " sa:
Polaren (nåja, kanske att ta i) och min gamla band kompis spelar tydligen också där.
Raubtier.
Helt värdelösa är dom idag och sångaren och gitarristen har någon form av storhetsvansinne.
Fan vad dom är kassa.

Att man får ett gig på sweden Rock ? ;)

"andrejsdenruskige " sa:
Haha, ja, det har du ju rätt i.
Men har du hört dom. Dom är fan bedrövliga. Deras enda hit är nog denna.
Att grabben sedan är en riktig mammas pojke gör bara sken fjantigare.

Ha ha Andrejs.. Dom verkar lagt ner mer pengar på rekvisitan än på sång och musik... Väldigt osmakligt enligt mig.. :)

Den här sommaren bjuder på ovanligt många bra konserter,för oss som gillar Rock eller vad sägs om följande

Iron Maiden 1 juli

Metallica & the big 4. 3 juli

Synd bara att missar dom alla :-[

"andrejsdenruskige " sa:
Raubtier.
Fan vad dom är kassa.

Vilket/vilka instrument spelar du?

"BaBoo " sa:
Vilket/vilka instrument spelar du?

Spelar det vanliga, gitarr, bas och piano någorlunda bra. Blåsinstrument och dragspel har jag aldrig intresserat mig.
Äger i dagsläget bara en nylonsträngad, men jag är sugen på att köpa både keyboard och el-gura.

Risken är att instrumenten bara kommer att samla damm efter några månader, så jag avvaktar med det inköpet.

"andrejsdenruskige " sa:
Spelar det vanliga, gitarr, bas och piano någorlunda bra. Blåsinstrument och dragspel har jag aldrig intresserat mig.
Äger i dagsläget bara en nylonsträngad, men jag är sugen på att köpa både keyboard och el-gura.

Risken är att instrumenten bara kommer att samla damm efter några månader, så jag avvaktar med det inköpet.

Kul att kunna lira :) (Även jag är musiker)!

Det är ett bra tidsfördriv.
Ute på plattformarna har dom ofta rätt bra musikrum och i vissa fan rätt påkostad utrustning.
Går man på en och samma plattform så vet man vad dom har och saknar. Då kan man alltid plocka med sig någon effekt historia typ Line6 pod, eller liknande

"andrejsdenruskige " sa:
Det är ett bra tidsfördriv.
Ute på plattformarna har dom ofta rätt bra musikrum och i vissa fan rätt påkostad utrustning.
Går man på en och samma plattform så vet man vad dom har och saknar. Då kan man alltid plocka med sig någon effekt historia typ Line6 pod, eller liknande

Musikrummet på plattformen jag jobbar på har de byggt om till spelrum (x-box å sådant med storbild) :(

Har du kommit ut på nån plattform ännu?

"BaBoo " sa:
Musikrummet på plattformen jag jobbar på har de byggt om till spelrum (x-box å sådant med storbild) :(

Har du kommit ut på nån plattform ännu?

Nej, det ska nog mycket till innan dom släpper ut mig igen. Sist jag var ute var juli 2008.

Tråkigt att dom har byggt om där. Knalla in till plattformschefen och slå näven i bordet.

"matteisurin " sa:
Den här sommaren bjuder på ovanligt många bra konserter,för oss som gillar Rock eller vad sägs om följande

Iron Maiden 1 juli

Metallica & the big 4. 3 juli

Synd bara att missar dom alla :-[

:'( ja synd man missar Metallica men får ta me några yuotube clip ner o titta på istället

PS: om ni vill ladda ner youtube klipp ska ni använda Final Video Downloader DS

För er som är nere i Pattaya råder jag er till att besöka Blues Factory där Lam Morrison spelar.
En otroligt grymt bra gitarrist som spelar bäst när han är full och det är han ofta.

Sök på Lam morrison pattaya på youtube så finner ni han och musiken han spelar.

"helgonet " sa:
För er som är nere i Pattaya råder jag er till att besöka Blues Factory där Lam Morrison spelar.
En otroligt grymt bra gitarrist som spelar bäst när han är full och det är han ofta.

Sök på Lam morrison pattaya på youtube så finner ni han och musiken han spelar.

OJJJJ Helgonet där har gumman o ja varit många gånger o partat men han spelar bara varannan dag dom andra e de någe blues aktigt någon tjej o hon e inte mycke o hänga i granen Men Lam Morrison han e ju kult;) bara älskar hans version av ower the rainbow

Har inte varit mycket i Pattaya och har aldrig hört talas om honom. Men vilken grymt bra version. :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp