G
glimten66
Gäst
"Berralund " sa:Har inte varit mycket i Pattaya och har aldrig hört talas om honom. Men vilken grymt bra version.
Om & när du åker dit så måste du bara se han live finns mycke me honom på youtube
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
"Berralund " sa:Har inte varit mycket i Pattaya och har aldrig hört talas om honom. Men vilken grymt bra version.
"Gazton " sa:Satt och tänkte på EXAKT samma tanke... Pappa Ozzy är ju bara 20 mil från mig.... Undrar om han vill komma hit och ta en stänkare... Fan det hade varit stort..
"helgonet " sa:Berralundå rekommenderar jag starkt ett besök så att du får se han spela live
Vad jag har fått berättat till mig är att han skulle ha slagit igenom gigantiskt i vilket annat land som helst men att i Thailand så skröt han för mycket om hur duktig han var och han festade lite väl hårt.
De gillade inte musikproducenterna som dissade honom och nu så sitter han och harvar i en liten pub i Pattaya.Ett otroligt slöseri enligt mig om det stämmer för Lam är en gåva artistmässigt,,,,han gillar att spela med ölkapsyler/flaskor etc på gitarren både upp och ner och ibland med bara en hand.Yngve Malmsteen hade till och med blivit imponerad.
Om detta stämmer till 100% vet jag inte då jag bara har hört det ryktesvägen,Är det någon annan som har en förklaring till "nedflyttningen" i karriären?
"Kycklingen " sa:Mina jobbarkompisar som var där, sa att Ozzy var helt suverän.
"helgonet " sa:Berralundå rekommenderar jag starkt ett besök så att du får se han spela live
Vad jag har fått berättat till mig är att han skulle ha slagit igenom gigantiskt i vilket annat land som helst men att i Thailand så skröt han för mycket om hur duktig han var och han festade lite väl hårt.
De gillade inte musikproducenterna som dissade honom och nu så sitter han och harvar i en liten pub i Pattaya.Ett otroligt slöseri enligt mig om det stämmer för Lam är en gåva artistmässigt,,,,han gillar att spela med ölkapsyler/flaskor etc på gitarren både upp och ner och ibland med bara en hand.Yngve Malmsteen hade till och med blivit imponerad.
Om detta stämmer till 100% vet jag inte då jag bara har hört det ryktesvägen,Är det någon annan som har en förklaring till "nedflyttningen" i karriären?
"andrejsdenruskige " sa:Inte för att verka jobbig eller dryg så vette fan om Lam Morrison är så duktig som många tycker.
Men här gör han ett försök på en Malmsteen cover. Tror att han kanske hamnar på topp 200.000 om han har tur.
Faktiskt riktigt bedrövligt.
"glimten66 " sa:Andrej du e välkommen o följa me o svinga en bägare så ska ja visa att du har fel
glimten66
"helgonet " sa:Information om Lam Morrison
Lam started playing guitar when he was 13 years old after teaching himself on an acoustic guitar. Later he formed a band called The VIP group and toured around the air bases playing for the US forces during the Vietnam War in the late 60’s.
Luckily at one gig in Bangkok a German tourist was in the audience persuaded Lam to go to Germany with him, He went and played all over Germany. Whilst in Germany he won a guitar duelling competition and earned himself the “guitar king” title. He then toured in countries like Switzerland, Austria, Denmark, Sweden, Norway, France and then over to North America.
On his return to Thailand he was signed by EMI music Thailand and released his first album, “Night in Bangkok” which sold 1 million copies, the first ever rock album in Thailand to reach sales of this size.
After the release he was sponsored by EMI music and went back to Europe and toured with famous bands like Deep Purple and UFO, during this time befriended musical greats like Ritchie Blackmore.
On his return to Thailand a lot of new musicians had emerged and musical styles had changed and Lam settled down doing various gigs, appearances and concerts including may with the superstar band “Carabao”.
Lam is a master of lead and bass guitars, piano and the harmonica as well as having a great singing voice. He was influenced by musicians and bands including Jimmi Hendrix, Mark Knopfler, Rory Gallagher, Chuck Berry, Ritchie Blackmore, Jeff Beck to name just a few. Lam also enjoys playing classical greats like Beethoven no 5 and 6 on his guitar.
Så jepp,,han är onekligen Gitarrist Kungen i Thailand oavsett vad man kan tycka om musiken.