Roffes Journal anteckningar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Du verkar inte vara sysslolös efter att du slutade jobba.
Och det är ju bara bra för tiden går ju bra mycket fortare om man håller i gång.
Snart är du på plats.

ps. har du fortfarande en liten plats kvar i väskan? ;)

Det finns alltid plats för dej och skulle det bli lite övervikt så bjuder jag på det :-\
Då ligger passen och alla papper på Ambassaden, skulle bli klara den 9 Nov.
Sen har vi fixat med min Slingbox hemma hos frugans grabb, lite pyssel med Telia bredband men nu funkar det så nu ligger jag i gillestugan och har hela C Mores kanalutbud. Nu ska det bli Modo-AIK :)
Och funkar det här hemma med boxen i årsta så funkar det i Thailand.
Detta blir ssssssssååååååååååååååå bra.
Med detta så kan vi släppa allt som rör Thailand för ett tag och koncentrera oss på vår andra flytt, PHU :-\
Jo visst ja, jag fick en fråga från en bekant var son och fru väntar barn. Om det finns några Svensktillverkade barnvagnar i Thailand.
mvh Rolf

Herregud Roffe, det är som sagt verkligen inget stillsamt pensionärsliv för dig. Men latare dagar stundar antar jag. Allt verkar ju flyta på, tack för rapporterna!! :wai:

"legolas " sa:
Tips: googla fram telefonnumret i Sverige till tillverkaren av barnvagnen, och ring dit och fråga om de säljer till Thailand, och förklara ärendet, så kan säkert tillverkaren ge Er både namn som telefonnummer i Thailand, om det nu finnes en sådan här.

legolas
Det var ju det. Blivande Farmödrar är lite knepiga :) hon tyckte att 6-7 tusen för en vagn var dyrt och det får man väl hålla med om så eftersom hon skulle ner så kanske dom var billigare i Thailand ???
F@n köp en beg. ungen märker ingen skilllnad :)
Kursen vart EXCHANGE RATE: *4.59375.

"legolas " sa:
Tips: googla fram telefonnumret i Sverige till tillverkaren av barnvagnen, och ring dit och fråga om de säljer till Thailand, och förklara ärendet, så kan säkert tillverkaren ge Er både namn som telefonnummer i Thailand, om det nu finnes en sådan här.

legolas
Ha,ha...vid första besöket i Sverige, dottern var ett år då, köpte vi en barnvagn på blocket för 500 kr!!! Bra bruksskick....håller ännu...går till dagis varje dag 2,5 år senare!Men i Sverige är det status med dyr lyxutrustad barnvagn för omkring 7-10 000 kr!...Min fru har aldrig klagat...hon är ju en sparsam tjej från Isaan, Thailand ;)

100_3135.webp

Senaste bilderna och antagligen dom sista som skickas upp till oss.
Lite småfix kvar enl. mäklaren som ringde nyss dom hade 32gr och sol sol sol :D
Slutbesiktning gör vi när vi kommer ner, mäklaren gör en besiktning nu omkring den 2 Nov sen ska det byggas ett riktigt kök av en Svensk kille som har en firma där nere.
:DBara hoppas att tiden går fort för nu vill vi ner 8) 8)

DSC_4045.webp

DSC_4047.webp

DSC_4044.webp

"legolas " sa:
Jösses secket hus!!!

Jag har ett förslag till dig Rolf!!! Tristess och bli uttråkad är ju ett fenomen som kan drabba oss alla, och för att förebygga det, så föreslår jag att vi delar våra resp. hus emellan oss.

Du bor 3 veckor i "ditt" hus, och jag bor 3 veckor i "mitt" hus. Sedan åker jag ner till ditt hus och du åker upp till mitt hus, och så bor vi i varandras hus, det vore väl käckt. Du och din fru får se ormar, risfält, hundar och tuppar i en mängd som ni inte trodde var möjligt, och jag får se havet, räkor, färsk fisk och engelsktalande människor i mängd.

Det är väl någon typ av rättvisa i det eller.

legolas
Du glömde att förankra förslaget hos din fru först. ;D

"legolas " sa:
Jösses secket hus!!!

Jag har ett förslag till dig Rolf!!! Tristess och bli uttråkad är ju ett fenomen som kan drabba oss alla, och för att förebygga det, så föreslår jag att vi delar våra resp. hus emellan oss.

Du bor 3 veckor i "ditt" hus, och jag bor 3 veckor i "mitt" hus. Sedan åker jag ner till ditt hus och du åker upp till mitt hus, och så bor vi i varandras hus, det vore väl käckt. Du och din fru får se ormar, risfält, hundar och tuppar i en mängd som ni inte trodde var möjligt, och jag får se havet, räkor, färsk fisk och engelsktalande människor i mängd.

Det är väl någon typ av rättvisa i det eller.

legolas
Tack för det jo det kommer att bli ba tror vi med lite möbler och lite trädgårdsarbete.
Snackade med frugan om ditt förslag, hon såg ut som en fågelholk så det blir nog svårt att få förankring för förslaget. :D
Men ni är hjärtligt välkommna att hälsa på när ni vill.
Det där med engelsktalande kan du glömma finns inte många där vi kommer att bo.
Nästan så det är svårt att hitta turister.
Menf@ vad man längtar dit nu

Håller med Legolas!!!...JÖSSES SICKET HUS!!!!! :)Grattis!! Där kommer ni att trivas!!!

Lycka nu till med alla flyttningsbestyr!

Frank

"areeya " sa:
Håller med Legolas!!!...JÖSSES SICKET HUS!!!!! :)Grattis!! Där kommer ni att trivas!!!

Lycka nu till med alla flyttningsbestyr!

Frank
Tack, Thailands flytten är klar tack vare Legolas, bara vi som fattas.
Men vi har en flytt kvar här hemma som sker nästa månad.

"legolas " sa:
Märkligt, MYCKET märkligt!!! Alltså att du med den klara insikten, inte gjort en stor och långvarig politisk karriär, tror Sverige skulle behövt ha dig där inom det gebitet!! Märk väl nu att jag sade varken ja eller nej....... ;D ;D

legolas
Hmm. Nu är det på detta viset att jag avslutat min politiska karriär. Lallade omkring i den kommunala maktens boningar när jag var yngre. Fann dock att rävspelet där inte passade innanför min kala hjässa så alla min tid lades i stället på vin, kvinnor och sång. Det blev inget ekonomiskt utfall från att stå på sen med elbasen på magen eller från de groupies man delade rödtjutet med efter spelningarna, så bandet upplöstes. Resultat från den misslyckade artisttiden finns dock i två musikaliska söner och ett äktenskap som numera är upplöst

"legolas " sa:
ja jääklar det har du rätt i... Det är ju ett gammalt uttryck som du som är så ung inte har hört talats om tror jag... :D ;D :D

Dessa bussar kommer jag ihåg, man klev på bussen vid den bakre dörren där biljett och kontrollören stod och klev av vid förarplatsen

Sorry! lite :offtopic:

scaniavabis 54.webp

"legolas " sa:
Jag vågar nog säga utan att bli lynchad att det är förlösande stundom med ett upplöst äktenskap. Det finns en mening med allting, och meningen är att man skall gå "framåt" i bussen mot en bättre framtid...

En framtid med nya brudar, bättre brudar och snyggare brudar!!
Livet är fantastiskt faktiskt!!

legolas
Logo. I love you. Brudarna är en utlösande faktor. Hoppas det håller i sig tills man får locket fastskruvat på träfracken.

"Jo-Be " sa:
Dessa bussar kommer jag ihåg, man klev på bussen vid den bakre dörren där biljett och kontrollören stod och klev av vid förarplatsen

Sorry! lite :offtopic:
"mina" bussar var röda, hade nummer 90 och gick från Gullmarsvägen 128 över Skanstullsbron till stan. Ofta hoppade vi av vid "sucken" och dess runda takskylt med texten ÅH. Åhlen & Holm... Detta i början av femtiotalet.
Bussarna drevs med el via en avtagare till en luftledning, en teknik som återinförts i Landskrona för miljöns skull

Roffe kom på va du ska ta me dig ner till Thailand wettex disktrasor för det har jag aldrig lyckats att hitta där nere vi va själv i väg till ÖB nu o handlade till Thailand

"glimten66 " sa:
Roffe kom på va du ska ta me dig ner till Thailand wettex disktrasor för det har jag aldrig lyckats att hitta där nere vi va själv i väg till ÖB nu o handlade till Thailand
Tror att dom redan är på väg. Frugan packade ner en massa sånt :)
Vi har nog täckt upp det mesta tror jag.
Tack i allafall.
Nåt mer som någon kommer på som man kan ha nytta av som inte finns i Thailand ???
Alla tips emottages med tacksamhet.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp