Roligt att laesa!

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
B

boonkaan

Gäst
Macartur!
Det var kul att laesa ditt inlagg!
Och det staemmer mycket bra.
Jag har bott haer i dryga 3 ar, och leendena har foersvunnit.Om man tanker sunt foernuft som vi kanske goer hemma, om t.ex lagar och paragrafer. Sa aer det MESTA motsatsen.
Jag koer mycket bil, och naer nagon fran sverige fragar pa vilken sida man koer sa brukar jag saega, alla sidor.
:eek:
Det finns ocksa en bok pa svenska, som aer oversatt av Curt Blomqvist, som heter " Pengar nummer ett"!
Det aer en bok som aer laesvaerd. Och jag t r o r det sparar mycket pengar foer den som kommer hit pa semester.
Jag aer sjaelvlaerd, och det har kostat en hel del!
Jag skulle ha last den boken innan jag flyttade hit!
Men i stort aer Thailand ett fantastiskt land att leva och bo i.
Haer har man rad med det som man manga ganger far spara i aratal foer att fa i Sverige, och en del drommar som jag hade, t.ex. eget hus, bil och andra bekvaemligheter, har jag kunnat goera verklighet av.
Jag vet inte hur manga ar jag blir kvar haer, men som det kanns nu, sa har jag inte nagon bradska till Sverige igen!
Skot om er alla!
:)
 
""boonkaan" " sa:
Macartur!
Det var kul att laesa ditt inlagg!
Och det staemmer mycket bra.
Jag har bott haer i dryga 3 ar, och leendena har foersvunnit.Om man tanker sunt foernuft som vi kanske goer hemma, om t.ex lagar och paragrafer. Sa aer det MESTA motsatsen.
Jag koer mycket bil, och naer nagon fran sverige fragar pa vilken sida man koer sa brukar jag saega, alla sidor.
:eek:
Det finns ocksa en bok pa svenska, som aer oversatt av Curt Blomqvist, som heter " Pengar nummer ett"!
Det aer en bok som aer laesvaerd. Och jag t r o r det sparar mycket pengar foer den som kommer hit pa semester.
Jag aer sjaelvlaerd, och det har kostat en hel del!
Jag skulle ha last den boken innan jag flyttade hit!
Men i stort aer Thailand ett fantastiskt land att leva och bo i.
Haer har man rad med det som man manga ganger far spara i aratal foer att fa i Sverige, och en del drommar som jag hade, t.ex. eget hus, bil och andra bekvaemligheter, har jag kunnat goera verklighet av.
Jag vet inte hur manga ar jag blir kvar haer, men som det kanns nu, sa har jag inte nagon bradska till Sverige igen!
Skot om er alla!
:)

Hej boonkaan!

Låter som ett intressant boktips!
Jag lyckas dock inte hitta "Pengar nummer ett" i Sverige.
Vet du vem som skrivit den boken och vad den heter på engelska?
Får jag bara en författare och/eller en titel så kan jag beställa den på engelska på Amazon.

M.v.h.

MacArthur
 
Engelska titeln!

Boken som heter samma pa Engelska, "Money number One", har ISBN nummer: 0-9756950-2-9
Det brukar inte vara nat stoerre problem naer man har ISBN numret med sej till bokahandeln naer man bestaeller den!
Lycka till
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
7
Visningar
6 K
A
 
Tillbaka
Topp