SEK --> THB valutakurser (samlingstråd)

Så kom dagen vi fryktet skulle komme, men håpet aldri ville komme....
Söta bror är återigen Stora bror :) (THB från Bangkok Bank)

image.jpeg

Men XE kursen så har Norge legat under Svenska kronan 3 gngr i år och även 1 gng i december förra året.
Och lägre kommer det tyvvär bli, ju lägre Norska kronan ju mer Norsk krona får dom för oljan då den säljs i dollar det här är andra räntesänkningen i år och kommer komma fler säger Norges riksbankschef.
Norge går väldigt dåligt för tillfället företagen står stilla inga nya ideer och oljan är huvudinkomsten en råvara med begränsning.

Idag tar mina pengar på Bangkok Bank kontot slut. Det jag placerade där förra året....men nu måste jag göra en överföring. Utan pengar vill man inte vara. Jag hoppades på 4.40-4.50 denna månad. När man behöver pengar så har man inget val.

Idag tar mina pengar på Bangkok Bank kontot slut. Det jag placerade där förra året....men nu måste jag göra en överföring. Utan pengar vill man inte vara. Jag hoppades på 4.40-4.50 denna månad. När man behöver pengar så har man inget val.

Ibland är det hårda tider, du får i alla fall 4.27 vid internet överföring till BKK bank just nu.Norrmännen får 4.23 enligt TT kursen.Hade du otur så kunde det varit 3.65.

Såg en intressant nyhet idag på Rajaprasong News

De uttryckte sin oro över att Thailand nu gått upp på 7e plats av länder där hushållens skulder ökar i förhållande till BNP.
Det kan man ju instämma med.

De bifogar ett diagram från World Economic Forum.

Kina ligger förståss i topp , men bronsplatsen var en överraskning, tycker jag.

Håller alla där på att låna upp för att satsa på flyktingboenden som Bert Karlsson?

??Which countries have accumulated the most private debt since 2008? - Agenda - The World Economic Forum

Senast redigerad av en moderator:
Jobbigt med Norska kronraset höll änna på växlingen hoppades på 4.5, måste växla på Tisd.

Det är bara att glädjas med storebror.

För Svenskar är det inget att glädjas över då det är till Norge vår största export går till.
Med svag Norsk krona är det risk den minskar, Sverige förlorar nog mest på en svag Norsk krona, Norge vill ju ha en svagare krona för att få igng sin export.

För Svenskar är det inget att glädjas över då det är till Norge vår största export går till.
Med svag Norsk krona är det risk den minskar, Sverige förlorar nog mest på en svag Norsk krona, Norge vill ju ha en svagare krona för att få igng sin export.
Man ka väl få vara glad ändå trots minskad export till lilleputtelandet i väst.

Man ka väl få vara glad ändå trots minskad export till lilleputtelandet i väst.

Ja glad för Norrmännens skull för lägre krona ger mer mer krona för oljan, deras export kanske ökar på andra varor med.
För Svenskar som jobbar i Norge är det tråkigt 25% lönesänkning i Svensk krona på 5 år.
Och även om det är lilleputtland så är det där vi har vår största exportinkomst efter dom exporterar vi näst mest till Tyskland så för oss Svenskar är det bara negativt förutom för dom som skall på skidsemester i Norge.

Själv gjorde jag missen att inte växla mer förra veckan kommer väl kosta mig 40.000 bath :( då jag måste växla senast Tisd. och höll på det i hopp på 4.5

Såg en intressant nyhet idag på Rajaprasong News

De uttryckte sin oro över att Thailand nu gått upp på 7e plats av länder där hushållens skulder ökar i förhållande till BNP.
Det kan man ju instämma med.

De bifogar ett diagram från World Economic Forum.

Kina ligger förståss i topp , men bronsplatsen var en överraskning, tycker jag.

Håller alla där på att låna upp för att satsa på flyktingboenden som Bert Karlsson?

??Which countries have accumulated the most private debt since 2008? - Agenda - The World Economic Forum

Tror ni inte att flyktingboenden är den bästa buissniesen man kan investera i idag i Sverige?

Se bifogade artikel i Svenska Dagbladet

Lägenhet till flykting – för 60 000 i månaden | SvD

Spotmarknaden och fixing marknaden - vet ej riktigt skillnad på detta men bathen är på "fixingmarknaden"
kronans utveckling gentemot bathen verka återgå till rätt spår - så jag tror denna vecka kliver vi åter över över 4,3

2015 års utveckling -2.40 %
3 mån -6.08 %
1 mån -1.61 %
1 vecka - 0.26 %
idag -0.47 %

Spotmarknaden och fixing marknaden - vet ej riktigt skillnad på detta men bathen är på "fixingmarknaden"
kronans utveckling gentemot bathen verka återgå till rätt spår - så jag tror denna vecka kliver vi åter över över 4,3

2015 års utveckling -2.40 %
3 mån -6.08 %
1 mån -1.61 %
1 vecka - 0.26 %
idag -0.47 %

I dag passerade vi just din magiska gräns 4.301

• Like
Reactions: jp

Tillbaka
Topp