Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Om de låtit den lokala banken växla till SEK kan påslaget bli vad som helst men det specas inte på utdraget, spec på 600 kr låter märkligt. Bara att ringa Swedbank och fråga
Om de låtit den lokala banken växla till SEK kan påslaget bli vad som helst men det specas inte på utdraget, spec på 600 kr låter märkligt. Bara att ringa Swedbank och fråga
Pratade med ett par på semester på Koh Lanta, de hade tagit ut 20.000 Baht 2 olika gånger och de såg senare att deras Svenska bank hade dragit en avgift på 600Sek 2 gånger.
Vad kan det vara för avgift ?
Jag har aldrig fått några Thailändska avgifter specade på mitt svenska kontoutdrag. Tvärtom så specas de ofta inte alls som till exempel de 300 som Bangkok bank tar för att förmedla till andra banker.
OP sa ju specifikt att det drogs 2 gånger 600 kronor. Det finns inga Thailändska banker som debiterar i svenska kronor! Detta måste ju Swedbank kunna förklara om det nu stämmer vilket jag tvivlar på.
Fast det ska inte jag och flera med mig,, är det verkligen en sån lång historia så du inte orkar skriva den,, då hade det varit bättre du lagt dig lite tidigare.
Swedbank har ju bland marknadens dyraste kort för kontant uttag. Läste att de tar 3% + 1.5% i valutapåslag sen kommer ju thaibankens utgifter som tillägg, allt tas ju ut via Swedbank. Det borde dock inte bli 600 SEK om det var ett ATM uttag. Men närmare 300 SEK. Vill till att ha läst det finstilta ...
Kanske kan vara så att de begärde att thailändska banken skulle växla och kanske rök ännu mer pengar på det. Kanske blev dubbla växlingsavgifter då.
Vet inte vad det tillför ämnet men damen är ju nere khon kaen å tog ut 20 000 bht den 3/1 i en aeon maskin med mastercard utställt av sparbanken nord gick på 5189 kr + uttagsavgift på 35 kr
Vet inte vad det tillför ämnet men damen är ju nere khon kaen å tog ut 20 000 bht den 3/1 i en aeon maskin med mastercard utställt av sparbanken nord gick på 5189 kr + uttagsavgift på 35 kr
Pratade med ett par på semester på Koh Lanta, de hade tagit ut 20.000 Baht 2 olika gånger och de såg senare att deras Svenska bank hade dragit en avgift på 600Sek 2 gånger.
De tog ut 20.000Baht och fick betala 5.571Sek + en "liten" avgift på 220Baht, men de hade räknat att de skulle få samma kurs som de hade hitta på nätet.
De fick ATM kursen 3.49 5.730
På nätet 3.95
Då tyckte de att det var en avgift de fick betala som blev mellanskillnaden på c:a 667sek
Sen försvann det ytterligare c:a 100Sek i någon avgift
De tog ut 20.000Baht och fick betala 5.571Sek + en "liten" avgift på 220Baht, men de hade räknat att de skulle få samma kurs som de hade hitta på nätet.
De fick ATM kursen 3.49 5.730
På nätet 3.95
Då tyckte de att det var en avgift de fick betala som blev mellanskillnaden på c:a 667sek
Sen försvann det ytterligare c:a 100Sek i någon avgift
Det är ju otroligt vanligt att man numera får beloppet i sitt korts valuta och inte i landets valuta. Då får man alltid sämre kurs. Så acceptera inte det utan låg Visa/MC växla, alltid bättre! Samma sak i ATM!
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.