SEK --> THB valutakurser (samlingstråd)

2.90 då var det långe sedan du var nere, minst 8 år sedan, 3.60 var det i Jan för några år sedan, det minns jag, men bara i några dagar.

Var väl i jan 2009 ser det ut som

lången.jpg

Jag bor inte där nere än, men är på gång inom ett par år. Skulle vara trevligt att höra av er som redan bor där eller är där för tillfället på visit, vad ni faktiskt får för en svensk krona i en ATM-automat? Då måste ni även inkludera de 150-180 THB som banken tar för servicen. Har bokat resa till sommaren, men är tveksam pga. den svaga kronan.

Jag bor inte där nere än, men är på gång inom ett par år. Skulle vara trevligt att höra av er som redan bor där eller är där för tillfället på visit, vad ni faktiskt får för en svensk krona i en ATM-automat? Då måste ni även inkludera de 150-180 THB som banken tar för servicen. Har bokat resa till sommaren, men är tveksam pga. den svaga kronan.

Du får xe kursen ungefär minus atm avgift och kortavgifter beroende på kort
ska du bosätta dig nere och får pengar från Sverige tycker jag du ska öppna ett konto i Thailand och föra över pengarna till det kontot

Du får den ,som ditt kort är knutet till i ATM
Tex Visa eller MCard inget annat.
Fixa så du har ett BankID då du reser ner, samt möjlighet att logga in på din bank och överföra därifrån.Vissa banker ger dig inget konto, andra ger dig fler Kasikon är sämst men ger konto till alla.
Bankok Bank är bäst.

Många här har tidigare snackat om att det visst finns äkta kärlek med Thaikvinnor och inte mest är är fråga om ekonomi för Thaikvinnan , detta resonemang om guld kullkastar helt detta resonemang , att ens hustru hela tiden skall ha och ha visar på att det handlar om att man fortfarande köper sina tjänster och ev känslor , gör man inte det så kallas man "farang kinnjao" . sen byter hon gärna till en mer rik farang som fortfarande lever i det rosa skimret och går på alla bluffar ....
Sorry !! Ni ber om detta resonemang grabbar ,när ni tjatar och tjatar om guld till "Hönan" så är det ju uppenbart vad det handlar om...
Min hustru kan fara och flyga om hon gapar om guld ,, hon får respass utan fördröjning ....

OCH DET VET HON , ändock stannar hon , kanske är detta kärlek , eller en fråga om att bli försörjd .....

jag köpte mig en Forza 300 till ett bra pris för ca. 4 månader sedan , jag hade då en knappt ett år gammal PCX 150 mattsvart som jag tänkte sälja , frugan sade inget alls , åkte ner till Honda och blev erbjuden 50.000 thbt , åkte hem och sade till min fru att vi skriver denna på dej istället , det kom från mig ,inte från henne , Det är det som kallas gåvor för att man håller va någon ... Thai som tjatar om guld ger jag inget för , Thai ser bara guld som reda slantar inför framtiden samt till barn och familj. Det är inte gåvor utan ren pröjs ,detta är som jag ser det och naturloigtvis för var och en ha sin syn på detta .. men tror inte man får ett bättre förhållande pga en massa guld till Thaikärringen , som sen rusar runt som en djäkla julgran och skryter och braverar om hur rik hennes gubbe är ;)

Sorry offtopic ,men detta har ju iofs med kursen att göra ;)

jag köpte mig en Forza 300 till ett bra pris för ca. 4 månader sedan , jag hade då en knappt ett år gammal PCX 150 mattsvart som jag tänkte sälja , frugan sade inget alls , åkte ner till Honda och blev erbjuden 50.000 thbt , åkte hem och sade till min fru att vi skriver denna på dej istället , det kom från mig ,inte från henne , Det är det som kallas gåvor för att man håller va någon ... Thai som tjatar om guld ger jag inget för , Thai ser bara guld som reda slantar inför framtiden samt till barn och familj. Det är inte gåvor utan ren pröjs ,detta är som jag ser det och naturloigtvis för var och en ha sin syn på detta .. men tror inte man får ett bättre förhållande pga en massa guld till Thaikärringen , som sen rusar runt som en djäkla julgran och skryter och braverar om hur rik hennes gubbe är ;)

Sorry offtopic ,men detta har ju iofs med kursen att göra ;)

Hej Pontiac , åker upp nästa vecka 7 eller 8 , hur länge blir du där uppe ?

Jo kärlek i Thailand och kärlek i Sverige är inte samma sak , nu är det bättre här anser jag , men man får fn inte va dum i huvet och inte se sanningen .. båda delarna har sina fördelar så att säga, men ett djäkla gapande efter guld accepterar inte jag , nu tror jag att dessa två herrar som skrivit om guldet har bra kvinnor då jag träffat dem båda två , men detta är inte generellt menat över Thailand , det finns bra och dåligt folk av både Thai och Faranger .

Så länge man ger på frivillig basis är det OK men med dagens kurs får man inte så mycket för pengarna. Det var bättre förr. Frugan har aldrig tjatat om guld men hon har fått lite ändå. Hon tycker det är viktigare med en bra uppväxt för barnen och att familjen har en dräglig tillvaro och det håller jag med om, det skall dom ha.

Det var bättre förr. Frugan har aldrig tjatat om guld men hon har fått lite ändå. :thumbsup::nod:

hehehe...
Det handlar om att spara inför framtiden när det gäller oss. Det kommer en dag då vi har tillräckligt för en kontantinsats till ett hus.
Farsans fru har nog mer guld än Fort Knox, inte är det något annat än kärlek till guld hennes sparande har att göra med, men visst ser det lite knäppt ut ibland, att gå omkring med allt det där hemma. Lite som att tatuera sig eller ha på sig udda kläder, ger det en viss uppmärksamhet, men man får la försöka vänja sig. Frugans guld ligger däremot inlåst hemma allt som oftast.

Var på Tukcom Patta Thi för ett par dagar sedan,kan inte låta bli att kolla växelkurser om jag har tid, där fick man 3.50tbh, på det som låg utanför så gav man 3.70 tbh stor skillnad på 75 meter som det är mellan dom

Ja går det så går det, jag antar att dom inte behöver så många kunder på en dag för att överleva. Jag har redan hittat det växlingskontor med bäst kurs, kan tyvärr inte komma ihåg vad det hette, hade något kinesiskt namn, men dom har två kontor ett på Walking och ett på buakaow

Ja går det så går det, jag antar att dom inte behöver så många kunder på en dag för att överleva. Jag har redan hittat det växlingskontor med bäst kurs, kan tyvärr inte komma ihåg vad det hette, hade något kinesiskt namn, men dom har två kontor ett på Walking och ett på buakaow

yenjit menar du nog sedan har du dom gula boxarna TT har bra kurs också

Själv kommer jag inte att växla på ett bra tag , året ut samt kanske ett till .. Tittar man på vad "Prutten" vräker ur sig nu så kan man fundera på hur Thailands framtid ser ut............................... .. Förresten så hävdes Martial law i onsdags men har nu ersatts med andra stadigvarande lagar , dessa ger inte utrymme för mycket ............................:rolleyes:

Hmmmmmmmmmmmmm...

Tillbaka
Topp