SEK --> THB valutakurser (samlingstråd)

Du får den ,som ditt kort är knutet till i ATM
Tex Visa eller MCard inget annat.
Fixa så du har ett BankID då du reser ner, samt möjlighet att logga in på din bank och överföra därifrån.Vissa banker ger dig inget konto, andra ger dig fler Kasikon är sämst men ger konto till alla.
Bankok Bank är bäst.
Har Bangkok Bank och jag för över med mitt Mastercard inne på banken och enda kostnaden är 40 kr till min bank i Sverige. Har för mycket länge sedan öppnat ett konto i Bangkok Bank men då var jag tvungen att ha garanti av någon tjänsteman och det blev en militär men nu var det inga problem då jag har retired visum. Att överföra pengar över internet är dyrt.

Ja går det så går det, jag antar att dom inte behöver så många kunder på en dag för att överleva. Jag har redan hittat det växlingskontor med bäst kurs, kan tyvärr inte komma ihåg vad det hette, hade något kinesiskt namn, men dom har två kontor ett på Walking och ett på buakaow

Ett rykte säger att det bästa i Pattis, ligger några meter till höger, på beachen. några meter till höger, då man går ner från 13/2

Har Bangkok Bank och jag för över med mitt Mastercard inne på banken och enda kostnaden är 40 kr till min bank i Sverige. Har för mycket länge sedan öppnat ett konto i Bangkok Bank men då var jag tvungen att ha garanti av någon tjänsteman och det blev en militär men nu var det inga problem då jag har retired visum. Att överföra pengar över internet är dyrt.
.NEJ det är det inte, och växelkursen är mycket bättre, du får då TT kursen sedan kan du jämföra själv.Visserligen tar det 2dagar innan du har dina stålar.

TT kursen får du då du överför via nätet till Bkk bank i Sve kr med internet,avg för min bank i Swe 40 kr.Bkk B tar,om jag minns rätt 3% max 500tbh

du missuppfattar mig lite här det finns en ny kedja som heter TT gula är deras växlingskontor och dom har mkt bra kontantkurs gäller Pattaya ,god fortsättning på påsken
cash i bangkok är vasu exhange sukhumvit bra lätt att ta sig till
och superich lite krångligare men brukar ge en baht mera

du missuppfattar mig lite här det finns en ny kedja som heter TT gula är deras växlingskontor och dom har mkt bra kontantkurs gäller Pattaya ,god fortsättning på påsken
cash i bangkok är vasu exhange sukhumvit bra lätt att ta sig till
och superich lite krångligare men brukar ge en baht mera
Bra för dig, jag kör mina överföringar, bank till bank

Många här har tidigare snackat om att det visst finns äkta kärlek med Thaikvinnor och inte mest är är fråga om ekonomi för Thaikvinnan , detta resonemang om guld kullkastar helt detta resonemang , att ens hustru hela tiden skall ha och ha visar på att det handlar om att man fortfarande köper sina tjänster och ev känslor , gör man inte det så kallas man "farang kinnjao" . sen byter hon gärna till en mer rik farang som fortfarande lever i det rosa skimret och går på alla bluffar ....
Sorry !! Ni ber om detta resonemang grabbar ,när ni tjatar och tjatar om guld till "Hönan" så är det ju uppenbart vad det handlar om...
Min hustru kan fara och flyga om hon gapar om guld ,, hon får respass utan fördröjning ....

OCH DET VET HON , ändock stannar hon , kanske är detta kärlek , eller en fråga om att bli försörjd .....

Kan ju bara hålla med dig där hade inget prat om guld här under 1 1/2 år men sen kom några faranger med fruar tjöta guld innan jul med tanten vilket gjorde att hon kände sig helt plötsligt mindre värd, skapade en del bråk här hemma varför dom kunde men inte jag.
Inte den typ av bråk måste ha utan dom gör ju och frågetecken varför gör dom
Men de la sig efter nyåret.
Inget större intresse av guld.
Sen vad gäller guld är det ingen investering utan ett sett att behålla sin valuta utan att råka ut för kursförändringar så ingen investering utan mer ett säkert 0% sparanade. Under kort tid kan man göra klipp men under lång tid stabil säker valuta.

jag köpte mig en Forza 300 till ett bra pris för ca. 4 månader sedan , jag hade då en knappt ett år gammal PCX 150 mattsvart som jag tänkte sälja , frugan sade inget alls , åkte ner till Honda och blev erbjuden 50.000 thbt , åkte hem och sade till min fru att vi skriver denna på dej istället , det kom från mig ,inte från henne , Det är det som kallas gåvor för att man håller va någon ... Thai som tjatar om guld ger jag inget för , Thai ser bara guld som reda slantar inför framtiden samt till barn och familj. Det är inte gåvor utan ren pröjs ,detta är som jag ser det och naturloigtvis för var och en ha sin syn på detta .. men tror inte man får ett bättre förhållande pga en massa guld till Thaikärringen , som sen rusar runt som en djäkla julgran och skryter och braverar om hur rik hennes gubbe är ;)

Sorry offtopic ,men detta har ju iofs med kursen att göra ;)

Och jag skulle få en forza av min tjej men nu blir det inget nör hon ska hit till sommaren men vet att jag får en ny ring av henne.istället när jag kommer ner

Så inte bara vi grabbar som ger

När jag växlar cach använder jag mig av guldbanken i pattaya uppe vi pattaya tai o trean rn liten soi som ligger där inärheten

När jag växlar cach använder jag mig av guldbanken i pattaya uppe vi pattaya tai o trean rn liten soi som ligger där inärheten

Soi Rungland heter den soien och dom har givit mig sämre kurs än exempelvis TT:S växelkontor sista 2 åren
så kolla först innan du växlar

I dag presenterades konsumentprisindex för mars. Inflationen är fortfarande för låg. Det fick kronan att rasa i värde. Nu tror analytiker att reporäntan sänks ytterligare. – Marknaden hade förväntat sig mer av Riksbanken, säger Torbjörn Isaksson, chefsanalytiker på Nordea. detta skriver Aftonbladet idag.

Tillbaka
Topp