Ska du vaccinera dig mot covid-19 när ett vaccin finns tillgängligt?

Vaccinera mot covid-19

• Ja

Röster: 45 78.9%
  • Nej

Röster: 8 14.0%
  • Vet inte

Röster: 4 7.0%

• Totala väljare
    57

Gratis! Ingenting ar gratis i Thailand , det ska vall du veta som har bott har nagra ar......
Det var derfor jeg ikke tror på at vi utlendinger får noen vaksine uten at vi betaler for den. Og jeg har en sterk mistanke om at vi vil komme til å betale betydelig mer enn bare selvkost på rundt 3000 baht dersom jeg kjenner thaiene rett.

fick en dos modena förra veckan och själva sprutan kändes ingenting så jag blev orolig om jag fått den eller inte men efter ett par dar kändes det lite i armen. Tur jag slapp astra,. sett att det finns vaccin ner till 50% effektivitet i Thailand i något forum och det känns som inget bra alternativ när RNA tekniken lovar 90%..

fick en dos modena förra veckan och själva sprutan kändes ingenting så jag blev orolig om jag fått den eller inte men efter ett par dar kändes det lite i armen. Tur jag slapp astra,. sett att det finns vaccin ner till 50% effektivitet i Thailand i något forum och det känns som inget bra alternativ när RNA tekniken lovar 90%..
Ja det känns bra att man drog en vinstlott i vaccinlotteriet, får se hur det känns efter Pfizer 2 den 3 juni. Återkommer med rapport.

Ja det känns bra att man drog en vinstlott i vaccinlotteriet, får se hur det känns efter Pfizer 2 den 3 juni. Återkommer med rapport.
Flest personer har väl omkommit efter vaccinerade med pfizer, fast man kan inte fastställa att det är pga vaccinet vilket man kunnat göra i AZ fall fast dom har haft lägre antal dödsfall.
AZ har ju minst antal dödsfall.

"Men vad gäller antalet inrapporterade dödsfall till Läkemedelsverket efter vaccinering har flest personer dött efter Pfizers vaccin.

Av de totalt 882 000 som fått Pfizers vaccin i Sverige har 145 personer avlidit.

Motsvarande för Astra Zeneca är 298 000 vaccinerade och 7 dödsfall, för Moderna 127 000 vaccinerade och 9 dödsfall."

Flest personer har väl omkommit efter vaccinerade med pfizer, fast man kan inte fastställa att det är pga vaccinet vilket man kunnat göra i AZ fall fast dom har haft lägre antal dödsfall.

Men vad gäller antalet inrapporterade dödsfall till Läkemedelsverket efter vaccinering har flest personer dött efter Pfizers vaccin.

Av de totalt 882 000 som fått Pfizers vaccin i Sverige har 145 personer avlidit.

Motsvarande för Astra Zeneca är 298 000 vaccinerade och 7 dödsfall, för Moderna 127 000 vaccinerade och 9 dödsfall.

Hej

Men framgår det vad dom har avlidit av, finns det någon koppling till vaccinationen eller handlar det om alltifrån trafikolyckor, drunkningsolyckor, cancer eller tidigare kända problem?

Mvh isan lover

Hej

Men framgår det vad dom har avlidit av, finns det någon koppling till vaccinationen eller handlar det om alltifrån trafikolyckor, cancer eller tidigare kända problem?

Mvh isan lover
Tror nog inte trafikolyckor tas upp?
Som sagt har väl inte kunnat binda det till vaccinet vilket som är otur för AZ där man kunnat göra det.
Nästflest vaccinerade med AZ men minst antal dödsfall, vad dom än beror på.

Hej

Men framgår det vad dom har avlidit av, finns det någon koppling till vaccinationen eller handlar det om alltifrån trafikolyckor, drunkningsolyckor, cancer eller tidigare kända problem?

Mvh isan lover
Exakt, skall man tro på alla larmrapporter och all svartmålning är det lika bra att skaffa en pistol, sätta den mot tinningen och trycka av. Risken att dö av sjukdomen är och förblir oerhört mycket högre.

Exakt, skall man tro på alla larmrapporter och all svartmålning är det lika bra att skaffa en pistol, sätta den mot tinningen och trycka av. Risken att dö av sjukdomen är och förblir oerhört mycket högre.

Hej

Av dom vaccin som nu finns har nog Pfizers framstått som det populäraste och säkraste, om det stämmer eller ej får väl framtiden utvisa.

Mvh isan lover

Hej

Av dom vaccin som nu finns har nog Pfizers framstått som det populäraste och säkraste, om det stämmer eller ej får väl framtiden utvisa.

Mvh isan lover

Precis. mRNA-vaccinen som Pfizer/Moderna är trots allt helt nya och med obeprövad teknik, så bara för att de är effektivare och verkar säkra nu, behöver det inte betyda att det är bra på längre sikt.

Neurosedyn var ju revolutionerande effektivt när det kom med. :D

Precis. mRNA-vaccinen som Pfizer/Moderna är trots allt helt nya och med obeprövad teknik, så bara för att de är effektivare och verkar säkra nu, behöver det inte betyda att det är bra på längre sikt.

Neurosedyn var ju revolutionerande effektivt när det kom med. :D

Hej

Liksom gifter hormoslyr som en SJ chef hävdade var så ofarligt att det gick att dricka, men förhoppningsvis har forskningen tagit några steg framåt sedan dess.

Mvh isan lover

Absolut. Inte minst har själva utvecklingstiden för dessa vaccin gått i rekordfart.
Beror nog mestadels på den enorma mängden resurser tillgängliga för att forska fram och testa som världen aldrig tidigare sett. Detta i kombination med de hysteriska säkerhetskrav som ställs inom medicinforskningen gör att jag är väldigt lite orolig.

Vinstlott pga att man blir färdigvaccinerad efter 6 veckor jämfört med AZ som är 12 veckor. Samt högre skyddseffekt.
Optimist, färdigvaccinerad är du knappast.
Pfizer själva tror att det behövs en till dos inom ett år.
Man vet inte än hur länge effekten och skyddet varar.
Än har jag inte sett någon som garanterar mer än åtta månader för något vaccin.

Det kan bli som med datorvirus, man måste uppdatera regelbundet.

Uppdatera mot nya mutationer.
Dagens vaccin är mot en mutation som är i minoritet numera.

Optimist, färdigvaccinerad är du knappast.
Pfizer själva tror att det behövs en till dos inom ett år.
Man vet inte än hur länge effekten och skyddet varar.
Än har jag inte sett någon som garanterar mer än åtta månader för något vaccin.

Det kan bli som med datorvirus, man måste uppdatera regelbundet.

Uppdatera mot nya mutationer.
Dagens vaccin är mot en mutation som är i minoritet numera.
Det är jag väl medveten om och är inte rädd för en liten spruta, tar gärna den om så krävs. Tar ändå alltid vaccin mot säsongsinfluensan.

Tillbaka
Topp