För att återgå till ämnet och verkligheten så tycker jag att definitionen: ska man ha det som hemma (Sverige) i Thailand så svarar jag nog för det flesta när jag påstår starkt:NEJ,,,,
Och med den betydelsen att orsaken till att vi vill flytta ned är för att det är bättre enligt vår uppfattning i mångt och mycket,,,Vi vill ha ett bekvämare och lyxigare/enklare liv när väl flyttåget går ifrån kylan och mörkret.Ett nytt varmare och soligare liv ska startas och för de allra flesta som har den möjligheten ligger nog i åldrarna 40 +
Våran nordiska valuta gör också att de allra flesta varorna hamnar på en femtedel av de priser som vi är vana med ifrån början vilket bidrar till en valmöjlighet som vi inte annars kan ha i hemlandet.
Vi blir miljonärer på ett ögonblick i deras valuta och förhoppningsvis så släpper inte vettet alltför mycket och vi börjar bete oss som otrevliga snobbar.Pengar i all ära men vad som är bättre i livet behöver inte betyda materiella ting utan kan bara vara att vara.
Personligen kan jag vara mycket nöjd en dag att bara kunna ligga på kakelgolvet i snöängel ställning och vara kapabel att njuta av FRIHETEN och se när jing jogg (lillödlan) klättra runt på väggarna i jakten på flugorna.
Så vill vi ha det som hemma ?,,,,Då svarar jag starkt:JA, med den betydelsen att Thailand är hemma

,,,,Strålning i all ära men mitt land är världen och mitt hem är där jag är för stunden oavsett om en induktionshäll eller en borrmaskin ligger närmare än 10 cm ifrån mitt huvud.Oavsett så vet jag att vi alla dör en dag