Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Just så är detRäkna på totalkostnad är väl inte Thaiarnas melodi, det viktigaste är ju den röda skylten så dom kan glänsa för polarna.
Ja det är helt fantastiskt vad viktigt det är i detta land att glänsa med pengar som man inte har.Just så är detrådde morbror att köpa begagnat så kunde vi sticka till honom för puts på huset+klinker. Men icke sa nickel va röd skylt som gällde
![]()
Min kära hustru hade koll på sånt redan innan hon träffade mig..Dom har oftast ingen koll , men min hustru har stenkoll ,, var på Mediamark häromdagen ,, kikade på två nya telefoner , säljaren lade upp en kanondeal,, jag frågade frugan , inte en chans sade hon , bli låst tvåår på en telefon ,,ALDRIG i livet sade hon ,, Duktig Thaikvinna tänkte jag , finns de som använder insidanSamma med mig , jag vill ha , men sparar hellre och köper cash ,, har inte en krona i skuld ,, är sååå djäkla skönt ....
![]()
Ja du tänker som jag har jag inte pengarna inget köp.Dom har oftast ingen koll , men min hustru har stenkoll ,, var på Mediamark häromdagen ,, kikade på två nya telefoner , säljaren lade upp en kanondeal,, jag frågade frugan , inte en chans sade hon , bli låst tvåår på en telefon ,,ALDRIG i livet sade hon ,, Duktig Thaikvinna tänkte jag , finns de som använder insidanSamma med mig , jag vill ha , men sparar hellre och köper cash ,, har inte en krona i skuld ,, är sååå djäkla skönt ....
![]()
Tur att vi på Thaisnack har träffat dom bästa tjejernaMin kära hustru hade koll på sånt redan innan hon träffade mig..
Hon tjatade som fan på sina systrar som köpte möbler och allt möjligt på kredit..
Frugan hade det sparsamt möblerat när jag kom till byn första gången..
(Ja.. Hon hade ett hus som hon fått av sin mor)
Frågade varför hon hade så lite möbler..??
- Jag vill inte köpa på kredit.. Det blir ju mer än dubbelt så dyrt..
- Väntar till jag har sparat ihop pengar istället..
Så den saken behövde jag inte lära henne..
Ha, ha, ha.... Hon har andra sidor också kan jag lova...Tur att vi på Thaisnack har träffat dom bästa tjejernaför finns väl ingen här som haft otur
![]()
Enkelt att hänga med frugan på shopping..?? När hon bestämt sig för något så händer följande:Min fru är väldigt ekonomisk, men har hon bestämt sig för att handla gäller det att hänga me![]()
Precis min erfarenhet också. Frugan är extremt misstänksam mot att köpa begagnad bil eller moppe. Hon menar att underhållet har varit minimalt. Och jag måste hålla med om att priserna på begagnat verkar vara förvånansvärt höga.Thai verkar vara väldigt negativa till att köpa bil/moppe begagnat. Frugan är övertygad om att folk kör slut på dem redan efter 1-2 år. Misstänker att det kan ligga någonting i det; bumpiga vägar, damm, värme och obefintligt underhåll/service kanske gör att begagnat skall undvikas?
Min uppfattning är annars, att man gör sitt livs sämsta affär om man köper ett nytt fordon. Bara värdeminskningen när den körs ut från hallen är en katastrof.
Precis min erfarenhet också. Frugan är extremt misstänksam mot att köpa begagnad bil eller moppe. Hon menar att underhållet har varit minimalt. Och jag måste hålla med om att priserna på begagnat verkar vara förvånansvärt höga.
Jag tycker att bilar å mc börjar bli förvånansvärt låga ,jämfört från ca 5 år sedan ok det är jag detPrecis min erfarenhet också. Frugan är extremt misstänksam mot att köpa begagnad bil eller moppe. Hon menar att underhållet har varit minimalt. Och jag måste hålla med om att priserna på begagnat verkar vara förvånansvärt höga.