SKV och adressändring

Långeman

Forumveteran
Gick in på SKV s hemsida och skulle ändra min adr.
Det fanns en länk som jag klickade på. Följande text kom upp " du bor utomlands och kan inte ändra din adr."
Letade och letade hur jag skulle göra, hittade inget som kunde hjälpa mig.

Skrev ett meddelande från deras hemsida ( via bankid) och frågade hur jag skulle göra.
Föreslog att man hade en länk för detta, för oss som bor utomlands, om vi nu skulle särbehandlas.
Vi är ändå 170.000 som bor utomlands.

Fick svar att jag skulle skriva i ut en länk och skicka in. Svarade att det var omöjlig, är det ett krav att man skall ha en skrivare,jag har ingen skrivare.
Då var det en vaken dam, på deras kundcenter som svarade, att om jag skrev in min nya adr. i svaret så skulle hon hjälpa mig.
Då kom det ett svar att så kunde man inte göra, svarade en annan på kundcenter.
Har fortfarande inte fått ett slut på detta.

Skaffa ett konto hos "Min myndighetspost " .. eller skicka adressen samt epostuppgifter via post till de som skall ha din adress , tillex pensionmyndigheter mfl.

Om det gäller en adressändring i utlandet så kanske det inte går att göra via SKV undan man får själv meddela varje pensionsutbetalare om detta.

Häpnas ibland av den energi folk lägger ner på negativa saker, saker som eg är en struntsak. Har man verkligen inget bättre för sig än att leta efter saker att bli arg på?

Om det gäller en adressändring i utlandet så kanske det inte går att göra via SKV undan man får själv meddela varje pensionsutbetalare om detta.

Det skall SKV göra Det gick utmärkt för 2,5 år sedan
Man är skyldig att meddela SKV var man bor men som sagts så är dom inte intr

Senast ändrad:
Har du bara jobbat 6 år i Sverige så skall du ju inte han pension heller , anser jag i alla fall :)

Varför inte?? Dom 6 år magunnar jobbat i Sverige har ju 16% avsatts för inkomstpension, så självklart är han berättigad inkomstpension;)
Ok då , han kan få 1000 kr i månaden ,, det är vad min fru är garanterad nu när hon jobbat vitt i 8 år i sverige :)

Tillbaka
Topp