E
EV
Gäst
Här är Songkran från 10 till 16 april
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej @EV detta är från myndighederna. Detta är vad myndighederna kallar dom 7 DAGARNA som dom räknar hur många dör eller skadas på denna tid från 10-16 april. Detta är tiden som folk åker til sina byar och ska sen hem igen. Före song kran och efter.Här är Songkran från 10 till 16 april
Ingenting är logiskt i ThailandDå det dör 26000 varje år är väl 400 på en vecka lägre än snittet.
Det dör mycket fler det är så mycket mörketal, dom vil inte säga hur många dör på song kran det skulle inte vara bra för Thailand om alla viste hur många det är.Ingenting är logiskt i Thailand
Ja dag nummer två har kommit 12 April. Det stiger bara.Har stigit lite till 116 döda och nästan 1000 skadade, Chiang Mai toppar med flest olyckor
http://englishnews.thaipbs.or.th/content/159427
Det lär det garanterat göra, gäller bara att man inte är ute på vägarna i onödanJa dag nummer två har kommit 12 April. Det stiger bara.
ThailandDet här med polisen och poliskontroller känns just nu lite som ett skämt. I eftermiddags var "polisboxen" i utkanten av byn bemannad med respektingivande personal när jag gick förbi. Beväpnade till tänderna och bistert blängande. På min väg tillbaka (jag hade varit och ätit) såg jag att dom smusslade med ett litet glas....Jag log och gjorde tecken för " no see, no hear, no talk" och passerade. Efter tio meter kom det i myndighetston : "farang" ma ni na kap!" Jävlar, tänkte jag nu är det nån idog idiot som vill se passet och vem bär pass under songkrahn?
Suck...
Helt fel, det var en snäll konstapel som ville bjuda på en sup!
Den supen får man ju inte missaDet här med polisen och poliskontroller känns just nu lite som ett skämt. I eftermiddags var "polisboxen" i utkanten av byn bemannad med respektingivande personal när jag gick förbi. Beväpnade till tänderna och bistert blängande. På min väg tillbaka (jag hade varit och ätit) såg jag att dom smusslade med ett litet glas....Jag log och gjorde tecken för " no see, no hear, no talk" och passerade. Efter tio meter kom det i myndighetston : "farang" ma ni na kap!" Jävlar, tänkte jag nu är det nån idog idiot som vill se passet och vem bär pass under songkrahn?
Suck...
Det gjorde jag inte heller...relationer är viktiga!Thailand
Det verkar gå vilt till därborta, nä, man skulle inte heller vilja gå och snacka med dom en sådan här dagAtt man tappar omdömet när man är på fyllan är ingen nyhet men thailändare blir dom extra omdömeslösa av alkohol?
Jag har sett en kille bli knivskuren. Han dansade med sin dotter, en lugn kille. I grannbyn två personer knivskurna. En annan grannbyn, polis och militär fick beslagta vapen och sätta folk i arrest. Nu i kväll hade en granne, några hus bort, tagit ett par glas förmycket och började bråka med sin mamma och sparka sönder huset. Frugan tittade på en fyllskalle som stod och gasade med moppen. Han blev helt vansinnig bara för att frugan tittade undrande på honom.
Man blir inte direkt sugen på en bira och gå ut att snacka med folk. Jag tog en dusch, en flaska iskallt vatten och hoppa i säng.
Det här med polisen och poliskontroller känns just nu lite som ett skämt. I eftermiddags var "polisboxen" i utkanten av byn bemannad med respektingivande personal när jag gick förbi. Beväpnade till tänderna och bistert blängande. På min väg tillbaka (jag hade varit och ätit) såg jag att dom smusslade med ett litet glas....Jag log och gjorde tecken för " no see, no hear, no talk" och passerade. Efter tio meter kom det i myndighetston : "farang" ma ni na kap!" Jävlar, tänkte jag nu är det nån idog idiot som vill se passet och vem bär pass under songkrahn?
Suck...
Kanske värre i byar?Att man tappar omdömet när man är på fyllan är ingen nyhet men thailändare blir dom extra omdömeslösa av alkohol?
Jag har sett en kille bli knivskuren. Han dansade med sin dotter, en lugn kille. I grannbyn två personer knivskurna. En annan grannbyn, polis och militär fick beslagta vapen och sätta folk i arrest. Nu i kväll hade en granne, några hus bort, tagit ett par glas förmycket och började bråka med sin mamma och sparka sönder huset. Frugan tittade på en fyllskalle som stod och gasade med moppen. Han blev helt vansinnig bara för att frugan tittade undrande på honom.
Man blir inte direkt sugen på en bira och gå ut att snacka med folk. Jag tog en dusch, en flaska iskallt vatten och hoppa i säng.