Song Khran

Kul, en riktig solskenshistoria. Man kan bli positivt överraskad.
Är det en solskenshistoria att poliserna sitter och dricker sprit istället för att kontrollera trafiken under dagarna det är mest dödsolyckor.
Ja jag ser då inget solsken i det mer deprimerande, inte konstigt att det är så mycket rattfylla när trafikpolisen sitter och super i kontrollstationen.

En vanlig Polis eller militär ,har ingen rätt, att be om ditt pass ute på stan,endast Mig Polisen.
Dom sa så men för par månader sedan så gick dom ut med att faranger alltid skulle ha sitt pass tillgängligt för att visa upp för polisen i samband med dom nya visa lagarna och alla kontroller dom haft så det verkar ju ändras lite då och då.
Förra året gick dom ut med att poliserna får inte fråga om passet och nu går dom ut med att man alltid skall ha passet på sig för att visa upp polisen, så svårt att veta vad som gäller.

Dom sa så men för par månader sedan så gick dom ut med att faranger alltid skulle ha sitt pass tillgängligt för att visa upp för polisen i samband med dom nya visa lagarna och alla kontroller dom haft så det verkar ju ändras lite då och då.
Förra året gick dom ut med att poliserna får inte fråga om passet och nu går dom ut med att man alltid skall ha passet på sig för att visa upp polisen, så svårt att veta vad som gäller.

Bära pass bör man väl alltid göra som utlänning? Är väl ingen lagändring där?

Man kan ju kopiera passet och ta med sig kopian ut på stan. Man vill ju inte bli bestulen på passet. Det kan innebära en del problem.

Jag själv är dålig på detta. Bär aldrig pass eller kopia men i Thailand har jag nästan alltid svenskt körkort samt thai körkort på mig. Då kan man i alla fall visa vem man är dock ej om man har giltigt visum.

Man kan ju kopiera passet och ta med sig kopian ut på stan. Man vill ju inte bli bestulen på passet. Det kan innebära en del problem.

Jag själv är dålig på detta. Bär aldrig pass eller kopia men i Thailand har jag nästan alltid svenskt körkort samt thai körkort på mig. Då kan man i alla fall visa vem man är dock ej om man har giltigt visum.
Ändringen jag skriver är ju att förra året gick dom ut med att poliserna får inte fråga efter ditt pass medans nu skall du alltid kunna visa upp det för polisen.
Blev själv stoppad av polis förra året med moppen och tog fram körkortet och passet.
Polisen sa direkt att han ville inte se passet lägg tillbaks det också titta han sig oroligt om som om någon skulle ha sett att jag försökte räcka över passet.
Detta var från högsta ort som gick ut med i media.
Nu har det varit så mycket passkontrollen och faranger gripna i Pattaya sista månaderna och Passet skall alltid visas upp helt plötsligt.

Jag är lika dålig på det, enda gången jag har mitt pass med mig är om man ska in på banken eller så
Samma här, passet är en värdehandling för mig dom får säga vad dom vill jag går inte runt med det.
Helst inte nu när man bara kan få 3 st under 5 år, utan pass kan jag inte ens jobba, jag har inte lov att gå ombord och åka med fartyget utan passet.
Så skulle mitt pass gå sönder eller försvinna hade det varit katastrof för mig.

Poliserna som tog ett järn var inga trafikpoliser, dom satt där för att förbättra ordningen i byn under Songkrahn. Sen påstår min fru att dom inte var några riktiga poliser utan någon sorts tillförordnade ordningsvakter med begränsade befogenheter. Jag vet inte och skiter fullständigt i vilket.

Jag har aldrig pass med mig, har blivit stoppat av polis när jag kör bilen dom har aldrig frågat efter passet. Men när jag förlängde min vistelse i Udon immigration. Då är ett skylt på väggen som säger( Aliens keep your passport on you att all time)???

Många thailändare pratar om att blivit vanligare med droger. Har själv blivit erbjuden marijuana. Som jag förstod det så är inte marijuana lagligt att bruka.

Nu blir man väl ingen direkt galning på marijuana men det finns andra droger som gör folk galna, droger värre än alkohol. Blir liksom ingen rolig festival om folk skall hålla på och slåss. Är det dessutom knivar inblandade så blir det snabbt väldigt farligt. Otroligt att människan är så våldsbenägen.
Jag som trodde att det var bara i turistorterna det gick vilt till och inte i det lugna och äkta Thailand.555

Nu ska hon ner till beach road och blöta ner sig lite

Screenshot_2016-04-14-08-02-38.png

En vanlig Polis eller militär ,har ingen rätt, att be om ditt pass ute på stan,endast Mig Polisen.
Och det säger du till dom när dom frågar efter det? Lyckad attityd att lära polisen vad lagen säger.
Alltid poppis att tala om för andra hela tiden hur dom ska göra saker, det får man många vänner på...

Ett TH KK är en godkänd handling, där finns ditt passnummer, och födelsedata angivet, funkar tom. på Swe Ambassaden,dock inte på konsulaten.

Och det säger du till dom när dom frågar efter det? Lyckad attityd att lära polisen vad lagen säger.
Alltid poppis att tala om för andra hela tiden hur dom ska göra saker, det får man många vänner på...

Vad har du nu fått detta ifrån, LÄS VAD jag skriver eller är du inte läskunnig.
Sluta och hacka på mig,du vinner inget på detta, jag vet vem du är .
Jag kommenterar inte, dina dumma inlägg, förutom dina idiotiska påhopp.

Många thailändare pratar om att blivit vanligare med droger. Har själv blivit erbjuden marijuana. Som jag förstod det så är inte marijuana lagligt att bruka.

Nu blir man väl ingen direkt galning på marijuana men det finns andra droger som gör folk galna, droger värre än alkohol. Blir liksom ingen rolig festival om folk skall hålla på och slåss. Är det dessutom knivar inblandade så blir det snabbt väldigt farligt. Otroligt att människan är så våldsbenägen.

Thai är våldsbenägna, fn så mycket mer än västerlännimgar..................... det är min åsikt samt erfarenhet av Thailand samt Thaifolket
Ang körkort : På mitt Thaikörkort står EJ mitt Passnummer .................dessutom så byts ju pass och körkort ej på samma tider .mao så matchar då ofta inte körkort med Passnummer då detta blir nytt varje gång du måste förnya det ena eller det andra ..........;)

Hej på mc å bil har jag två passnummer i mitten å längst ner på höger sida samt har inte druckit alkohol på länge trivs bra i värmen ha det

Själv har jag femårigt körkort , mitt pass förnyade jag för tre år sen mao så stämmer detta passnummer EJ med det jag i verkligheten har . Och hur bra tror ni detta funkar dvs att slå in det gamla så kommer det nya upp i datorn hos farbror polisen ,Hahaha Detta är Thailand glöm inte detta , själv har jag en aktuell kopia av mitt pass samt de stämplar som är aktuella , ävensom 90 dags rapporten..
Du kan inte ens teckna ett teleabonnemang med körkortet m, testade det i Pattis hos två olika bolag (Big C extra ) ,varför ,jo för att passnumret inte stämmer .....

Tillbaka
Topp