Birger
Nedtystad
Så kan det nog vara, vad vet jag, men han bad ju inte om passet heller. Han var ju bara hygglig.En vanlig Polis eller militär ,har ingen rätt, att be om ditt pass ute på stan,endast Mig Polisen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så kan det nog vara, vad vet jag, men han bad ju inte om passet heller. Han var ju bara hygglig.En vanlig Polis eller militär ,har ingen rätt, att be om ditt pass ute på stan,endast Mig Polisen.
Är det en solskenshistoria att poliserna sitter och dricker sprit istället för att kontrollera trafiken under dagarna det är mest dödsolyckor.Kul, en riktig solskenshistoria. Man kan bli positivt överraskad.
Dom sa så men för par månader sedan så gick dom ut med att faranger alltid skulle ha sitt pass tillgängligt för att visa upp för polisen i samband med dom nya visa lagarna och alla kontroller dom haft så det verkar ju ändras lite då och då.En vanlig Polis eller militär ,har ingen rätt, att be om ditt pass ute på stan,endast Mig Polisen.
Dom sa så men för par månader sedan så gick dom ut med att faranger alltid skulle ha sitt pass tillgängligt för att visa upp för polisen i samband med dom nya visa lagarna och alla kontroller dom haft så det verkar ju ändras lite då och då.
Förra året gick dom ut med att poliserna får inte fråga om passet och nu går dom ut med att man alltid skall ha passet på sig för att visa upp polisen, så svårt att veta vad som gäller.
Ändringen jag skriver är ju att förra året gick dom ut med att poliserna får inte fråga efter ditt pass medans nu skall du alltid kunna visa upp det för polisen.Bära pass bör man väl alltid göra som utlänning? Är väl ingen lagändring där?
Man kan ju kopiera passet och ta med sig kopian ut på stan. Man vill ju inte bli bestulen på passet. Det kan innebära en del problem.
Jag själv är dålig på detta. Bär aldrig pass eller kopia men i Thailand har jag nästan alltid svenskt körkort samt thai körkort på mig. Då kan man i alla fall visa vem man är dock ej om man har giltigt visum.
Jag är lika dålig på det, enda gången jag har mitt pass med mig är om man ska in på banken eller såJag själv är dålig på detta. Bär aldrig pass eller kopia
Samma här, passet är en värdehandling för mig dom får säga vad dom vill jag går inte runt med det.Jag är lika dålig på det, enda gången jag har mitt pass med mig är om man ska in på banken eller så
Jag som trodde att det var bara i turistorterna det gick vilt till och inte i det lugna och äkta Thailand.555Många thailändare pratar om att blivit vanligare med droger. Har själv blivit erbjuden marijuana. Som jag förstod det så är inte marijuana lagligt att bruka.
Nu blir man väl ingen direkt galning på marijuana men det finns andra droger som gör folk galna, droger värre än alkohol. Blir liksom ingen rolig festival om folk skall hålla på och slåss. Är det dessutom knivar inblandade så blir det snabbt väldigt farligt. Otroligt att människan är så våldsbenägen.
Aj fan.. hoppas hon tog av sig halsbandet... såg det först nu...Nu ska hon ner till beach road och blöta ner sig lite
Det är bara att hoppas att det hänger kvar när hon kommer hemAj fan.. hoppas hon tog av sig halsbandet... såg det först nu...
Och det säger du till dom när dom frågar efter det? Lyckad attityd att lära polisen vad lagen säger.En vanlig Polis eller militär ,har ingen rätt, att be om ditt pass ute på stan,endast Mig Polisen.
Bära pass bör man väl alltid göra som utlänning? Är väl ingen lagändring där?
Man kan ju kopiera passet och ta med sig kopian ut på stan. Man vill ju inte bli bestulen på passet. Det kan innebära en del problem.
Jag själv är dålig på detta. Bär aldrig pass eller kopia men i Thailand har jag nästan alltid svenskt körkort samt thai körkort på mig. Då kan man i alla fall visa vem man är dock ej om man har giltigt visum.
Och det säger du till dom när dom frågar efter det? Lyckad attityd att lära polisen vad lagen säger.
Alltid poppis att tala om för andra hela tiden hur dom ska göra saker, det får man många vänner på...
Många thailändare pratar om att blivit vanligare med droger. Har själv blivit erbjuden marijuana. Som jag förstod det så är inte marijuana lagligt att bruka.
Nu blir man väl ingen direkt galning på marijuana men det finns andra droger som gör folk galna, droger värre än alkohol. Blir liksom ingen rolig festival om folk skall hålla på och slåss. Är det dessutom knivar inblandade så blir det snabbt väldigt farligt. Otroligt att människan är så våldsbenägen.