Ja jag förstår din inställning och har diskuterat en hel del med frugan om detta med utbildningen till kidsen.
Inställningen är att man naturligtvis bör göra allt vad man kan för sina barn, de flesta håller nog med om det, men vi är inte övertygade om att det bästa alltid är dyrast skola. Även tid tillsammans tror vi betyder mycket för att kunna stärka dom som människor och som det är nu med mig borta halva året och frugan arbetande som hon gör så får de tyvärr inte alltid den tiden som vi önskar att vi kunde ge dom. Båda har vi lite dåligt samvete över det och hoppas att en mellanskola kan funka bra i samband med att åtminstone jag slutar jobba inom 5 år. Då är äldsta grabben 12 år och lillen 7-8 år. Slutar frugan då också vore det kul men vi får se. Har de rätt inställning till plugg och livet ser vi inget som hindrar vidareutbildning senare i något västland, kanske t.o.m. Sverige
Nu går äldsta grabben första året på internationella programmet på Sarasas Witaed. Vi har varit där flera gånger, snackat med hans engelska huvudlärare, och än så länge har jag mycket positivt och få negativa saker att säga om skolan och dess faciliteter. Priset ligger runt 150k/år/barn och vad jag förstår har skolan bra rykte, visst hade t.ex. St. Andrews eller Patana varit kanon men vi tror inte det är ekonomiskt försvarbart att låsa upp sig med 20-30 mille i kommande skolavgifter. Även sånt kan skapa stress både hos vuxna och barn och det viktigaste för oss är att de har roligt så länge de kan, det kommer en tid senare när det är dags att bli vuxen men jag hoppas det dröjer länge

Jag träffar en del i jobbet som har rundligt betalt, frugans fd och nuvarande chefer/kollegor har också ganska imponerande löner och gemensamt med dom alla är att väldigt få eller ens någon har gått på skolor som kostar en svensk årslön.
Överväg noga, händer det något och man behöver ta ut dom därifrån skulle vara en duktig snyting för alla.
Vi anser att detta, för oss, antagligen är det bästa alternativet nu men håller naturligtvis inga dörrar stängda.
Hade du inte nyss köpt hus hade jag kunnat reka SC Asset som bygger hus nära skolan OCH nära kommande skytrain på Srinakarin rd, är själv nöjd med vårt men blänger lite däråt när jag åker förbi.
/ SatanG