apknug
Forumveteran
Varför ska hon ta ut pengar på sitt sitt svenska kort då?Hon är ju thai, så inga uttagavgifter. Har du varit på det prima igen?
Lär hon sig svenska på det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Varför ska hon ta ut pengar på sitt sitt svenska kort då?Hon är ju thai, så inga uttagavgifter. Har du varit på det prima igen?
Umgås inte med många Svenskar i Pattis, den klubben jag har funnit samtycke för är 99 % Norrmän , djäkligt trevligt folkMen det är säkert bra om hon får träffa andra svenskar så hon inte bara pratar svenska med dig.
Tar alla Thailändska banker verkligen ut 220 bath i uttagavgift ??För att alla Thailändska banker tar 220 baht i uttagsavgift och ordförrådet kan berikas.
Ja På utländska kort.Tar alla Thailändska banker verkligen ut 220 bath i uttagavgift ??
För kännedom så tar BKB 200 baht per överföring oavsett summa. Detta gäller vid överföringFör att alla Thailändska banker tar 220 baht i uttagsavgift och ordförrådet kan berikas.
What??Varför ska hon ta ut pengar på sitt sitt svenska kort då?
Lär hon sig svenska på det?
Tack.För kännedom så tar BKB 200 baht per överföring oavsett summa. Detta gäller vid överföring
What??
Man överför från sin svenska bank till tex bangkok bank 200 bath tar Bangkok bank så överför man en större summa så blir det ingen uttagsavgift i Thailand om man tar ut på tex Bangkok bank ATM i det distrikt man öppnat konto,atmkortTack.
Det går från klarhet till klarhet.
Vad ska man överföra då? Och varför.
Kör Wise direkt till Bangkok bank ,så tar ut på deras kort där det är utställt. Så kan man spara pengar som man kan använda till 1 st öl eller 2 tex.Man överför från sin svenska bank till tex bangkok bank 200 bath tar Bangkok bank så överför man en större summa så blir det ingen uttagsavgift i Thailand om man tar ut på tex Bangkok bank ATM i det distrikt man öppnat konto,atmkort
Nu har nog inte @Norrlandsboy konto i Thailand men det är rekommenderas varmt helt klart.Man överför från sin svenska bank till tex bangkok bank 200 bath tar Bangkok bank så överför man en större summa så blir det ingen uttagsavgift i Thailand om man tar ut på tex Bangkok bank ATM i det distrikt man öppnat konto,atmkort
Minst 4 öl. Gäller att dricka på rätt ställe.Kör Wise direkt till Bangkok bank ,så tar ut på deras kort där det är utställt. Så kan man spara pengar som man kan använda till 1 st öl eller 2 tex.
För kännedom så tar BKB 200 baht per överföring oavsett summa. Detta gäller vid överföring
What??
Vad Flimmmer skriver stämmer bra det , betalar 200 bath för varje överföring oavsett summans storlekHar det ändrats?
Tidigare tog Bkk Bank mellan 200-500 beroende på summa, 0.25%.
/ SatanG
Testa Wise så sparar du 200baht och får nog lägre avgift och bättre kurs jmf med din svenska bank.Vad Flimmmer skriver stämmer bra det , betalar 200 bath för varje överföring oavsett summans storlek
Lägre avgift får jag , men bättre kurs har jag inte settTesta Wise så sparar du 200baht och får nog lägre avgift och bättre kurs jmf med din svenska bank.
Vad du får i jämförelse mellan bank till bank och Wise beror på beloppet du skickar.Lägre avgift får jag , men bättre kurs har jag inte sett
Vad Flimmmer skriver stämmer bra det , betalar 200 bath för varje överföring oavsett summans storlek
Frugan har fört över stora belopp och jag med. Riktigt stora beloppen ordnade jag med 2012, Sen dess bara pensionslantar och har inte kollat så noga, men runt en 200 bath ja, Är inte så fattig så jag kollar så nogaHar du testat summor över 100k?
Det kostade mig 252,5 battingar i måndags, då förde jag över 101k, dvs 0.25%.
/ SatanG
Vad har du för svensk bank som inte skjörtar upp sina kunder med turistkurs?Lägre avgift får jag , men bättre kurs har jag inte sett
Frugan har fört över stora belopp och jag med. Riktigt stora beloppen ordnade jag med 2012, Sen dess bara pensionslantar och har inte kollat så noga, men runt en 200 bath ja, Är inte så fattig så jag kollar så noga
De tar fortfarande 0,25 %, dock minst 200 Thb och maximalt 500 Thb.Har det ändrats?
Tidigare tog Bkk Bank mellan 200-500 beroende på summa, 0.25%.
/ SatanG