stopp för pengaväxling

Man överför från sin svenska bank till tex bangkok bank 200 bath tar Bangkok bank så överför man en större summa så blir det ingen uttagsavgift i Thailand om man tar ut på tex Bangkok bank ATM i det distrikt man öppnat konto,atmkort
Kör Wise direkt till Bangkok bank ,så tar ut på deras kort där det är utställt. Så kan man spara pengar som man kan använda till 1 st öl eller 2 tex.

Man överför från sin svenska bank till tex bangkok bank 200 bath tar Bangkok bank så överför man en större summa så blir det ingen uttagsavgift i Thailand om man tar ut på tex Bangkok bank ATM i det distrikt man öppnat konto,atmkort
Nu har nog inte @Norrlandsboy konto i Thailand men det är rekommenderas varmt helt klart.

Man ska inte glömma att även den svenska banken tar en avgift för övervakningen.

Man slipper Bangkok banks avgift på 200 baht om man gör överföringen med Wise istället för sin svenska bank.

De brukar har bra kurs och låg avgift också.

Har du testat summor över 100k?

Det kostade mig 252,5 battingar i måndags, då förde jag över 101k, dvs 0.25%.

/ SatanG
Frugan har fört över stora belopp och jag med. Riktigt stora beloppen ordnade jag med 2012, Sen dess bara pensionslantar och har inte kollat så noga, men runt en 200 bath ja, Är inte så fattig så jag kollar så noga ;)

Frugan har fört över stora belopp och jag med. Riktigt stora beloppen ordnade jag med 2012, Sen dess bara pensionslantar och har inte kollat så noga, men runt en 200 bath ja, Är inte så fattig så jag kollar så noga ;)

Hahaha det är 0,25% (200-500), sen tillkommer det avgifter om det är till annan bank än Bkk Bank och möjligen ytterliggare om det är till provins utanför Bangkok. Osäker på det sista.

Nu vet du, lyssna på oss fattiga :)

/ SatanG

Tillbaka
Topp