stopp för pengaväxling

Ordbajseriet förstod du nog inte, då han skrev att jag skrivit visa on arrival vilket jag inte har gjort.
Jag skrev för att undvika ordbajsandet så har jag aldrig skrivit visa on arrival i tråden, även om dom flesta antagligen förstått vad jag menade om jag använt utrycket.
Var lite som slippa meningslöst käft från tex sådan som dig.
:beer::laugh2::laugh2::laugh2:

Jag brukar kolla upp och ha hyfsad koll då fru och barn bor här och gör jag fel kommer jag inte hem.

@Nox Bara ännu en som försöker käfta och försöka få mig ha fel utan att kolla upp fakta innan.

The 45-day visa exemption has officially ended. The previous rules that were in effect before October 1, 2022, when the 45-day exemption was put in place as a temporary measure to attract more visitors through the end of March 2023, have been revised by this policy change

Jag brukar kolla upp och ha hyfsad koll då fru och barn bor här och gör jag fel kommer jag inte hem.

@Nox Bara ännu en som försöker käfta och försöka få mig ha fel utan att kolla upp fakta innan.

The 45-day visa exemption has officially ended. The previous rules that were in effect before October 1, 2022, when the 45-day exemption was put in place as a temporary measure to attract more visitors through the end of March 2023, have been revised by this policy change
Du är totalt humorlös i vissa situationer :laugh2::beer:

Jag har gjort många resor både med och utan visum..så en del känner jag nog till.:nod:
Ja det gör du säkert men hur är din erfarenhet gällande familj i landet, vara pensionist och skriven här nere?
Jag flyttade hit när jag var 36 år gammal, skrev ut mig från Sverige och folkbokförde mig här, 12 år sen.
Att du rest fram och tillbaks som turist utan anknytning tvivlar jag inte på.
Du har dock inte rätt i något du försöker munhuggas om gällande visum och vad jag skrivit.

Sista 5 åren här ner varit ute med @Nam Falang @Khuntan en gång, vart ute med fd grannen svensk matros en gång.
Typ det är allt sen vi fick sonen.
Innan kommer ihåg jag och polare satt i bahttaxi och bakom åkte @Krister lika full som oss dunka plåt med gjutgjärnspanna och vi sjöng eddie meduza sånger mellan Jomtien och Pattaya.
Men hel tappat det, sitter mest hemma och slappar men hade vi bara fått en barnvakt en kväll......

Ja det gör du säkert men hur är din erfarenhet gällande familj i landet, vara pensionist och skriven här nere?
Jag flyttade hit när jag var 36 år gammal, skrev ut mig från Sverige och folkbokförde mig här, 12 år sen.
Att du rest fram och tillbaks som turist utan anknytning tvivlar jag inte på.
Du har dock inte rätt i något du försöker munhuggas om gällande visum och vad jag skrivit.
Jag har väl aldrig påstått att jag är någon expert på visumfrågor.
Och var har jag skrivit om att jag har rätt eller fel i några visumfrågor?
Det var bara ordet ordbajseri jag tyckte var lite komiskt.
Någon nämnde hårklyveri tror jag och det är väl vad det här handlar om?
De flesta är nog ganska överens när det kommer till kritan.

Jag har väl aldrig påstått att jag är någon expert på visumfrågor.
Och var har jag skrivit om att jag har rätt eller fel i några visumfrågor?
Det var bara ordet ordbajseri jag tyckte var lite komiskt.
Någon nämnde hårklyveri tror jag och det är väl vad det här handlar om?
De flesta är nog ganska överens när det kommer till kritan.
Jag tycker inte det, vissa påstår men jag tycker visumreglerna är glasklara.
Jag har alltid följt imm eller ambassad checklistor och aldrig haft problem eller krångel.
Men kan också bero på mitt yrke att jag är van vid jobba efter checklistor och ha allt klart, för mig går det enkelt men är man inte van eller tvär kanske det inte blir lika lätt?

Jag tycker inte det, vissa påstår men jag tycker visumreglerna är glasklara.
Jag har alltid följt imm eller ambassad checklistor och aldrig haft problem eller krångel.
Men kan också bero på mitt yrke att jag är van vid jobba efter checklistor och ha allt klart, för mig går det enkelt men är man inte van eller tvär kanske det inte blir lika lätt?
Nu vet jag inte vad det är du inte tycker?
Jag har också sök olika visum och jag har heller aldrig haft några problem vid ansökningar av visum..har bar följt anvisningarna.
Och checklister förekommer nog inom de flesta yrkesgrupper idag..det är nog inget unikt.

Nu vet jag inte vad det är du inte tycker?
Jag har också sök olika visum och jag har heller aldrig haft några problem vid ansökningar av visum..har bar följt anvisningarna.
Och checklister förekommer nog inom de flesta yrkesgrupper idag..det är nog inget unikt.
Svårt att svara på inte tycker då jag tycker är enkelt och aldrig haft problem.
Men det är ju skit samma, visum O Thailand hos imm kan du få, kan göra om ditt 30 day till visa-O, söka efter andra månaden ett extension.
Vad är problemet, du vill käfta och få igång nåt, klara och tydliga regler....

Vissa tycks blanda ihop Visa on arrival med Exemption of Visa , Svenskar har bland några andra länder Exemption of Visa mens andra har Visa on arrival. Båda går att använda för att söka Non O när man kommit in i Thailand

Vissa tycks blanda ihop Visa on arrival med Exemption of Visa , Svenskar har bland några andra länder Exemption of Visa mens andra har Visa on arrival. Båda går att använda för att söka Non O när man kommit in i Thailand
Visa on arrival är något Kineser, Indier söker typ vid ankomst och i gate mellan dem vi går till, vi har undantag och inte krav på visum för 30 dagar vid ankomst.
står stor skyllt innan visa on arrival.
Vi kan gå direkt till passkontrollen och få 30 dagar men inte dessa länder.
Bulgaria
Bhutan
China
Cyprus
Ethiopia
Fiji
Georgia
India
Kazakhstan
Malta
Mexico
Nauru
Mauritius
Papua New Guinea
Romania
Saudi Arabia
Taiwan
Uzbekistan
Vanuatu

Innan man passerat passkontroll är man väl utanför nationens regelverk, är väl efter pass och tull man är inom?
Därför kan och behöver dessa länder söka innan för dom har inte samma förmån som oss.
Jag kan väl inte vara ensam om att passerat stora kinesklungor med flaggor i området innan där vi går upp där det står visa on arrival, för mig dom får idag 15 dagar, inte som oss 30 dagar?

Skall försöka en gång till.
Ankommer Thailand, får 30 dagar.
Efter ca 20 dagar går du till immigration och frågar om får stanna.
Får då en checklista på vad som skall visas upp.
Ansökningsblankett för visa-O.
Blir godkänd får visa-o, får 3 månader och skall tidigast komma tillbaks om 2 månader.
Söker då i månad 2 om extension som kan ta olika tid, par dagar för pensionär, månad för par med hembesök.
What!

Tillbaka
Topp