stopp för pengaväxling

Sätter man sprätt på 25 000 sek så blir det över 400 sek bara i valutapåslag .

Northmill är gratis att skaffa och inneha och använda. Obegränsat med uttag både i antal och belopp. Unikt finns inga andra sådana kort nu...... Bäst att passa på!
Om påslagen är noll hur mycket är bankomatens avgift för varje uttag?

Om påslagen är noll hur mycket är bankomatens avgift för varje uttag?
Det kostar
220 baht + 35 kr + 1,65 % att ta ut med "vanliga" kort. Ett uttag på 30 000 baht kostar såldes hutlösa 260 kr.

Kör man ett kort utan uttagsavgift och utan valutapåslag kommer man undan med 220 baht (68 kr) , man sparar ca 200 spänn.

Thaibankens avgift är nog omöjlig att komma undan. Tyvärr.
Tillräckligt för att det ska jämna ut sig i slutändan.

Inte med Boardingkort.

Det kostar
220 baht + 35 kr + 1,65 % att ta ut med "vanliga" kort. Ett uttag på 30 000 baht kostar såldes hutlösa 260 kr.

Kör man ett kort utan uttagsavgift och utan valutapåslag kommer man undan med 220 baht (68 kr) , man sparar ca 200 spänn.

Inte med Boardingkort.
Tack för svaret Apkungen.

Oj. Tråden har gått tillbaka till sitt ursprunglig. Haha.
Polaren var nere i senare delen av juli.
Han fick ”fickpengar ” av frun när han skulle ut själv en sväng. De skulle ju inte räcka. Så i hemlighet tog han ut stålar på sitt svenska kort. Förutom avgifterna fick han en pisskurs på 3,00. Och då fick man kursen 3,22 på överförda stålar till Bangkok Bank.
Jaja………..Det ska kosta lite om man går bakom ryggen på frugan.
Det ska tilläggas att han inte gjorde något otillbörligt. Lite Go-Go och Brännvin bara.

Jag har själv haft Bangkok Bank i snart 30 år och överfört stålar cirka 70 ggr och aldrig haft några problem.

Oj. Tråden har gått tillbaka till sitt ursprunglig. Haha.
Polaren var nere i senare delen av juli.
Han fick ”fickpengar ” av frun när han skulle ut själv en sväng. De skulle ju inte räcka. Så i hemlighet tog han ut stålar på sitt svenska kort. Förutom avgifterna fick han en pisskurs på 3,00. Och då fick man kursen 3,22 på överförda stålar till Bangkok Bank.
Jaja………..Det ska kosta lite om man går bakom ryggen på frugan.
Det ska tilläggas att han inte gjorde något otillbörligt. Lite Go-Go och Brännvin bara.

Jag har själv haft Bangkok Bank i snart 30 år och överfört stålar cirka 70 ggr och aldrig haft några problem.
Samma här , har två BKK konton. Ett räntebärande med en bra sudd på som jag aldrig rör. Samt ett som är kopplat till ett av ATM korten som jag använder för hushållet samt nöjen MC mm samt för över slantar till, aldrig några problem

Hur ofta hör jag inte från polare att dom måste mygla undan pengar från fru/sambo för att kunna roa sig eller köpa något dom vill ha. Måste vara tråkigt att ha det så.
Haha, mina slantar är just mina slantar, hon har egna som är just hennes , Hon får 4000 thbt /månad av mig i fickpengar, det är mer än vad jag gör av med på nöjen när vi är i byn, när jag drar någonstans med hojen så blir det avsevärt mer , med det skiter hon i då hon vet att det är min egentid som bara jag styr över. Man kan inte äga andra människor, försöker man med sånt så drar de normala "icke Tofflarna" förr eller senare ;)

Det kostar

Inte med Boardingkort.
Jag ber om ursäkt skrev ditt namn fel.
Apknug.
Sorry

Haha, mina slantar är just mina slantar, hon har egna som är just hennes , Hon får 4000 thbt /månad av mig i fickpengar, det är mer än vad jag gör av med på nöjen när vi är i byn, när jag drar någonstans med hojen så blir det avsevärt mer , med det skiter hon i då hon vet att det är min egentid som bara jag styr över. Man kan inte äga andra människor, försöker man med sånt så drar de normala "icke Tofflarna" förr eller senare ;)

Det är samma med mig, vill jag åka någon stans så gör jag det. Stackars människor som går i strypkoppel och dansar när frun visslar.

Hon kanske inte är intresserad av att träffa svenskar som hon inte känner och jag kan hålla med henne i så fall.
Ja, och i mitt fall så vet hon att jag bara sitter och snackar MC med MC folket på olika MC klubbar i Pattis. Samt kör med dem på Onsdagsturer, Lördagsturer etc . Hon kan inte heller ett ord Engelska och dricker ingen alkohol, så utbytet för henne skulle nog vara nära NOLL

Ja, och i mitt fall så vet hon att jag bara sitter och snackar MC med MC folket på olika MC klubbar i Pattis. Samt kör med dem på Onsdagsturer, Lördagsturer etc . Hon kan inte heller ett ord Engelska och dricker ingen alkohol, så utbytet för henne skulle nog vara nära NOLL
Men det är säkert bra om hon får träffa andra svenskar så hon inte bara pratar svenska med dig.

Det kostar

Inte med Boardingkort.

Men det är säkert bra om hon får träffa andra svenskar så hon inte bara pratar svenska med dig.
Varför det?

Tillbaka
Topp