stopp för pengaväxling

Ja det var vad jag också trodde. Därav min fråga vad det var för visum han sökte efter 20 dagar.
2020 gjorde jag detta i Pattaya / Jomtien Immigration. Har det i gamla passet, Kom på exemption, och köpte mig ett 60 dagars tredje veckan knappt 20 dagar efter ankomst på exemption , om det går nu vet ju knappast jag

2020 gjorde jag detta i Pattaya / Jomtien Immigration. Har det i gamla passet, Kom på exemption, och köpte mig ett 60 dagars tredje veckan knappt 20 dagar efter ankomst på exemption , om det går nu vet ju knappast jag
Så då fick du först dom 30 dagarna när du kom Sedan 60 dagars tv och sen Sedan kunde du förlänga dom 60 med nya 30 dagar på im Så 120 dagar utan att lämna Thailand och med ett tv??

Så då fick du först dom 30 dagarna när du kom Sedan 60 dagars tv och sen Sedan kunde du förlänga dom 60 med nya 30 dagar på im Så 120 dagar utan att lämna Thailand och med ett tv??
Vem har skrivit att jag kunde få 120 dagar ? Varför fråga , ni turister vet ju själva bäst som det verkar .

Ja hur gick det med han som du skulle hjälpa skaffa visum?

Hade hade väl åkt in på Visa Exempt, 30 dagar. Fixade ni ett 60 dagars turistvisum till honom på Immigrationen?
Nej , han vill stanna här, därför sökte han ett Non O Han fick 30 dagar till nu, har nu till den 16 e september på sig att få fram sitt inkomstbrev, men skatteverket skickade det till hans gamla adress så det är på villovägar. Sade åt han att be hans bror skicka det till min e-mail, sen får han sitt tremånaders non O som sedan kan bli ett extension,

Senast ändrad:
Är inte du en turist?
Är en expat en Turist ?
Det anser i alla fall inte Thailands myndigheter då jag på ett O visum ej får framföra fordon på internationellt körkort utan skall ha Thai KK, anledningen är just det att jag inte längre är turist,
Fastboende turister, har du sett många av dessa, vad betyder ordet turist ? ;)

Turism definieras enligt Tillväxtverket som ”människors aktiviteter när de reser till och vistas på platser utanför sin vanliga omgivning för en kortare tid än på ett år för fritid, affärer eller andra syften”.

Senast ändrad:
Är en expat en Turist ?
Det anser i alla fall inte Thailands myndigheter då jag på ett O visum ej för framföra fordon på internationellt körkort utan skall ha Thai KK, anledningen är just det att jag inte längre är turist,
Fastboende turister, har du sett många av dessa, vad betyder ordet turist ? ;)

Turism definieras enligt Tillväxtverket som ”människors aktiviteter när de reser till och vistas på platser utanför sin vanliga omgivning för en kortare tid än på ett år för fritid, affärer eller andra syften”.
Det finns en internationell vedertagen definition av ordet turist.

Du klarar dig som expat, men förblir turist i mångas ögon då du aldrig blir annat än Non IM.
Resident blir du aldrig.

Jag frågade dig om du kunde göra det eftersom du fixade ett tv på Im i Thailand Åkte du hem efter det då Sedan en sak till Var inte Thailand stängt 2020 ??
Nej, När startade pandemin ? Jag åkte hem till Sverige straxt efter Jul Nyår 2019 / 2020 innan de stoppade flygen från Thailand

Jag frågade dig om du kunde göra det eftersom du fixade ett tv på Im i Thailand Åkte du hem efter det då Sedan en sak till Var inte Thailand stängt 2020 ??
Thailand covid shut -down startade i april 2020. Jag drog från Thailand när första Covidfallet uppdagades i mitten av januari vill jag minnas, Thailand stängde inte innan april. Har kompisar som stannade in i det sista

Tillbaka
Topp