STV special tourist visa.

Vet inte om du söker att misstänkliggöra eller vad?

Men 3sek på google ger att det är 7.687 nautiska miles och att restiden är 14h 15min.

En bra bit utanför 10-topp av världens längsta flighter.
Ja exakt.
Misstänkliggöra.
Jag trodde inte på hans fantastiska liv i Australien på vårvintern bland 5kg förpackningar med c-vitamin, kolloidalt silver och egentillverkat destillerat vatten
Att sen lämna ett hus där med sina hundar för flytta till Portugal för man less på Thailand går jag inte på.
Allt är påhittat.

Vet inte om du söker att misstänkliggöra eller vad?

Men 3sek på google ger att det är 7.687 nautiska miles och att restiden är 14h 15min.

En bra bit utanför 10-topp av världens längsta flighter.
När man flyger mellan tidzoner och på natten tänker man ofta inte så mycket på flygtider speciellt i business eller first class.

Finns det här STV visumet kvar för oss svenskar? Finns inte med på ambassadens nuvarande lista över visum, men om man googlar hittar man en "gammal" visasida hos dem från november, där det finns med.

Funchal Madeira
Fhunchal.jpg

funchal (2).jpg

Funchal.JPG

Så där ser det inte ut skulle jag kunna säga. Idag finns inga fartyg sedan jag kom hit. Tänker på det för mig kommer morgon promenad jag just gjort se helt annorlunda ut.
Min farfar jobbade på Hamburg Amerika linjen och var här åren mellan världskrigen. Han hand med 52 resor över Atlanten och 12 resor runt jorden innan kriget började. Han sa Madeira tillsammans med fjordarna i Norge är det vackraste Europa hade att erbjuda.

Hej

Det s.k STV (Special Tourist Visa) lockar inte många turister till Thailand, genomsnittligt har bara 346 utlänningar per månad anlänt till Thailand, förhoppningen var att det skulle vara tusentals per månad.

Mvh isan lover

Hej

Det s.k STV (Special Tourist Visa) lockar inte många turister till Thailand, genomsnittligt har bara 346 utlänningar per månad anlänt till Thailand, förhoppningen var att det skulle vara tusentals per månad.

Mvh isan lover
Tyvärr inte så konstigt, knepigt att få från början och sedan fick inga högriskländer söka (big surprice Sweden) och nu vet intusan om det finns precis som TS är inne på.

Det var ju en period på nån månad när det inte gick att söka, nu går det bra enl amb hemsida. Men kraven är lika drakoniska som innan det tillfälliga stoppet... själv sökte jag TR, iaf 75 dgr i frihet därnere. (60+30dgr, -15 i ASQ) Halva vintern räddad, bättre än inget!

Tillbaka
Topp