Tourist Police uppskattar antalet personer med overstay till 200 000.

Jo men tyvärr så är det så ,, superkoll vill de ha . sen om det efterlevs är en annan sak
Jag kan säga så mycket att som vanligt så är det olika på olika kontor och emellan olika tjänstemän. Här i Chaiyaphum så kör dom den korrakta stilen faktiskt. Alltså enligt lagen.

Många rapporterar aldrig överhuvudtaget speciellt inte de som är här på Non Immigrant "O", de måste ju ut ur landet var 90;e dag och kommer aldrig i kontakt med immigration. Där emot de med Non Immigrant "O-A" måste ju 90 dagars rapportera och måste till immigration, så dom sitter ju löst om dom inte sköter sina adress-ändringar.

Men igen, åker du hem till t.ex. Sverige Phonta, nyttjar ett re entry permit och har en extension of stay, och återkommer till Thailand och bor på samma dress som innan du flög ut, så behöver du inte göra ett dyft. SÅ ÄR LAGEN.....

Håll dig till din MC, det tror jag passar dig bättre Phonta. Blåa skitrör utan gänga?? Du vet inte vad du surrar om. Limma är vanligt, men jag har hjälpt ett flertal Thai att täta deras läckor. Jag bara säger som Joe Labero, I fix. Jag visar ingen vad jag gör, det är en yrkeshemlighet Phonta, som du aldrig har haft, och kommer aldrig att få heller. Ha en bra helg lille man.
Du är en kaxig jäkel :p Det krävs väl inte mera än lekskolakunskaper att limma ihop plaströr.
Förresten numera används för vatten exakt samma gummirör eller see ut som styv gummi orkar inte googla fram materialet, som i Sverige kanske hela världen.
Tätä rör, ha, det behövs väl bara lite tuggummi. Tror thai skrattar åt din finurlighet när du vänder ryggen :eek::xmas_smiley:

Du är en kaxig jäkel :p Det krävs väl inte mera än lekskolakunskaper att limma ihop plaströr.
Förresten numera används för vatten exakt samma gummirör eller see ut som styv gummi orkar inte googla fram materialet, som i Sverige kanske hela världen.
Tätä rör, ha, det behövs väl bara lite tuggummi. Tror thai skrattar åt din finurlighet när du vänder ryggen :eek::xmas_smiley:
Om du uppfattar mig som kaxig, så är det naturligtvis din rätt att göra det. Men att dom skulle skratta bakom min rygg, det tror jag inte. Eftersom många thai har kopplat fel, som medfört problem för min fru, som anlitat dessa. Så jag är en så kallad " besiktningsman" och därför frågar min fru mig angående många rörjobb, som hon har anlitat. Jag kan inte mera än döma ut det som är felkopplat, samt läcker, samt många andra fel. Då frågar min fru, om jag kan hjälpa henne, vilket jag gör. Tror inte att du accepterar ett dåligt arbete, där du befinner dig. Men jag ber om ursäkt, om det blev fel för dig. Mr.Jo Jag är i alla en stolt yrkesman, trots am man är pensionär.

Om du uppfattar mig som kaxig, så är det naturligtvis din rätt att göra det. Men att dom skulle skratta bakom min rygg, det tror jag inte. Eftersom många thai har kopplat fel, som medfört problem för min fru, som anlitat dessa. Så jag är en så kallad " besiktningsman" och därför frågar min fru mig angående många rörjobb, som hon har anlitat. Jag kan inte mera än döma ut det som är felkopplat, samt läcker, samt många andra fel. Då frågar min fru, om jag kan hjälpa henne, vilket jag gör. Tror inte att du accepterar ett dåligt arbete, där du befinner dig. Men jag ber om ursäkt, om det blev fel för dig. Mr.Jo Jag är i alla en stolt yrkesman, trots am man är pensionär.

Ingen fara, fast tror att även Phonta kan också limma ihop plaströr.
Det är lite samma problem här som hemlandet att yrkesmän anlitas inte för det anses vara dyrt, då gör en hantlangare i stort sett allting och blir det gärna fel.
Samma med snickre, plattsättare mm mm. I Sverige kan de komma från Litauen men känner även några i som startar byggfirmor utan kunskap, problem finns även där.
Drå plastvattenrör är ju enkelt och slipar man bort vaxet och använder lim på båda ytor så läcker det inte normalt i alla fall.
Har sett vatteneör på Nois mammas hus som har legat ytligt över trettio år och konstigt nog läcker de inte trots att de inte längre är ens blåa. :eek:

Ja är ingen rörläggare men när vi fick läcka i ena väggen då drog ja själv om allt vatten, drog de på utsidan av huset så mycket de gick. Att lima plast rör tycker ja inte är något problem, bara man putsar ytorna lite. Problemet är när man skall lima en böj eller t rör. hur jag än mätte och provade så blev de inte 100, de varierar lite på hur långt in man kan trycka i hop när de är lim på. Men jag är ju inget profs på detta

Ja är ingen rörläggare men när vi fick läcka i ena väggen då drog ja själv om allt vatten, drog de på utsidan av huset så mycket de gick. Att lima plast rör tycker ja inte är något problem, bara man putsar ytorna lite. Problemet är när man skall lima en böj eller t rör. hur jag än mätte och provade så blev de inte 100, de varierar lite på hur långt in man kan trycka i hop när de är lim på. Men jag är ju inget profs på detta
Ta en pensel, sen skaffar du rätt lim, finns många olika sorter. Sedan så tar du och mäter det avstånd du ska ha, ska du ha böjar och lite mera, så märker du av med en tuchpenna, så då vet du exakt var du ska placera allting , en böj ihop med en annan o.s.v. är du för sen såhar limmet torkat ihop. Men det går att fixa även det.. Att mäta avständet på detta är ett ltet problem, men det får man lära sig helt enkelt.

Tillbaka
Topp