Suomalainen FINNAIR

Finnair premium dock utan bagage. Ska man ha samma mäng incheckat bagare som man får i Thai ekonomi så får man lägga till drygt 1500 kr. Men visst just från Göteborg verkar Finnair vara ett bra alternativ i alla fall om man ska till BKK.
Jag kollar alltid utan bagage, förstår inte dom som släpar med sig massa skit så mina priser är med minsta tillåtna bagage vilka jag än flyger med.

Nu valde jag resa från Gbg-Bkk t&r samma datum och samma flyglängd, lite kortare med Thai.
Thai ekonomi och Finnair premium.
3-20 September.

Screenshot_20250729_111720_Finnair.webp

Screenshot_20250729_111935_Chrome.webp
Alltid vilseledande när man jämför men har aldrig lyckats hitta billigare Finnair premium E. Från Arlanda mot thaiairways economy.
Valet i ditt fall hade ju varit enkelt.
Finnair premium dock utan bagage. Ska man ha samma mäng incheckat bagare som man får i Thai ekonomi så får man lägga till drygt 1500 kr. Men visst just från Göteborg verkar Finnair vara ett bra alternativ i alla fall om man ska till BKK.
ja blir ofta äpplen och päron när man jämför tyvärr.

Jag kollar alltid utan bagage, förstår inte dom som släpar med sig massa skit så mina priser är med minsta tillåtna bagage vilka jag än flyger med.
Ja vill man flya utan bagage så är ju Finnair ett bra alternativ om man vill komma ner i pris. Ska man snacka priser med andra så är det ju bra att vara tydlig om vad som ingår dock.

När jag packar min väska så stoppar jag inte ner en "massa skit" i den utan sånt som jag känner att jag vill ha med mig och då i mångt och mycket kläder och skor.

Ja vill man flya utan bagage så är ju Finnair ett bra alternativ om man vill komma ner i pris. Ska man snacka priser med andra så är det ju bra att vara tydlig om vad som ingår dock.

När jag packar min väska så stoppar jag inte ner en "massa skit" i den utan sånt som jag känner att jag vill ha med mig och då i mångt och mycket kläder och skor.
Ja det är skit enligt mig att packa ner sån skit som man kan köpa på plats.
Att jag bara reser med handbagage har jag nog skrivit 100gngr här, orkar inte upprepa hela tiden.
Jag visar med screen shot vad det gällde för resa med så borde knappast ens bli diskussion.

Att jag bara reser med handbagage har jag nog skrivit 100gngr här, orkar inte upprepa hela tiden.
Jag visar med screen shot vad det gällde för resa med så borde knappast ens bli diskussion.
Du har ju hus där som du har allt du behöver inte alla har det men det har jag med
men tar med oss roliga och
nyttiga saker som vi använder i thai

Det står i artikeln varför de utsätts till Europas sämsta flygbolag. "Flightright har mätt tre saker: hur punktligt flygbolaget är, hur snabbt man betalar ut kompensation när det går fel och vad kunderna tycker om hela processen. Finnair hamnar alltså i botten, med ett snittbetyg på 2,48 (av 5)."

Det är alltså.inte för att man måste köpa Alkohol eller att maten är oätlig i ekonomi klass.

Att det är bra i premium economy får man förutsätta det är dubbelt så dyrt.
Hej

Det finns ju fler saker som spelar in än alkohol som förmodligen är en ganska liten fråga i det stora hela, men jag är ändå lite förvånad över att just Finnair hamnar sämst till bland flygbolagen i den här undersökningen och t.o.m placerar sig sämre än Ryanair.

Mvh isan lover

Jag håller inte reda på vilka som reser med bara handbagage. Jag ser ingen anledning till att köpa nya kläder och skor varje gång jag reser till Thailand. Då tycker jag det är bättre att ta med dom jag har och gillar. Sedan tar vi även med oss annat som presenter till släkt. Lite hemma gjord blåbärssylt brukar vara populärt och personlighet gillar jag att ha med mig goda ostar och ett bredgottpaket eftersom det ändå brukar få plats. Om andra gillar att resa med bara handbagage så är det upp till dom så länge dom håller sig till den tillåta bagagevikten som annars blir en fara för andra medresenärer. Du verkar liksom Boa ha svårt att acceptera att andra inte har samma preferenser som dig.

Jag håller inte reda på vilka som reser med bara handbagage. Jag ser ingen anledning till att köpa nya kläder och skor varje gång jag reser till Thailand. Då tycker jag det är bättre att ta med dom jag har och gillar. Sedan tar vi även med oss annat som presenter till släkt. Lite hemma gjord blåbärssylt brukar vara populärt och personlighet gillar jag att ha med mig goda ostar och ett bredgottpaket eftersom det ändå brukar få plats. Om andra gillar att resa med bara handbagage så är det upp till dom så länge dom håller sig till den tillåta bagagevikten som annars blir en fara för andra medresenärer. Du verkar liksom Boa ha svårt att acceptera att andra inte har samma preferenser som dig.
Jag har inte svårt att acceptera vad andra reser med.
Jag visar vad jag reser med och tar fram resa efter mina kriterier, inte dina eller andras och jag visade vilken typ av resa det var.
All sån onödig skit som du beskrev ser jag som menlöst att släpa med sig på en resa.
Men som sagt jag visade tydligt vilken biljettyp det gällde, du kan ju skapa en bagagetråd och fortsätta där.

Jag har inte svårt att acceptera vad andra reser med.
Jag visar vad jag reser med och tar fram resa efter mina kriterier, inte dina eller andras och jag visade vilken typ av resa det var.
All sån onödig skit som du beskrev ser jag som menlöst att släpa med sig på en resa.
Men som sagt jag visade tydligt vilken biljettyp det gällde, du kan ju skapa en bagagetråd och fortsätta där.
När du utrycker dig som du gör så känns som om du har lite svårt att acceptera andras val. Jag ville bara belysa att det var lite äpplen och päron att jämföra en biljett med bagage med en utan. Alla kanske inte visste att det inte ingick bagare i "Finnair premium light". Men nu är det gjort så jag behöver inte starta någon bagagetråd. Hoppas du kan acceptera att jag påpekade det.

Jag betalade via nätet och behövde inte betala någon avgift.
Fick bara ändra valuta då presentkortet var i Euro så funkade det utmärkt att använda vid bokning utan avgift.
Det är 5 år gammal historia då ringde man för bokning kostade 500 kr och denna voucher på 700 gick bara via uppringning.
Jag har blivit van vid skiten och flyger om 2 månader med Finnair igen.

Hej

Det finns ju fler saker som spelar in än alkohol som förmodligen är en ganska liten fråga i det stora hela, men jag är ändå lite förvånad över att just Finnair hamnar sämst till bland flygbolagen i den här undersökningen och t.o.m placerar sig sämre än Ryanair.

Mvh isan lover
Det är deras dåliga punktlighet på resor inom Europa som drar ner betyget.
Att komma i rätt tid är viktigt samt att bagaget kommer med samma flight.

Jag har vid två tillfällen med Finnair inte fått mina väskor på Arlanda utan dom skickades vidare nästa dag till Umeå för dom varit försenade i Helsingfors.

Förlåt men vad har jag svårt
att acceptera

Förlåt men vad har jag svårt
att acceptera
Till exempel att andra vill ha en lite bättre bil modernare bil än bara billigast möjliga för att flytta röven från a till b. Att vissa gärna väljer att betala för en businessbiljett i stället för en ekonomi. Att andra inte vill ha en manuellt växlad bil eller väljer att ta körkort enbart för automat eftersom man inte anser sig behöva något annat. Hur går det förresten med dins frus körkort?

Har gått rykten om ett nytt lågprisbolag på Arlanda - BKK , tydligen skall detta bolag då börja flyga i oktober om jag minns rätt av informationen jag fick
Norse Atlantic Airways
Airline

Norse Atlantic Airways AS is a Norwegian low-cost, long-haul airline headquartered in Arendal, Norway, although its base of operations is currently located in Riga, Latvia. Founded in February 2021, the airline operates a fleet of Boeing 787 aircraft between Europe, North America, Africa and Asia.

Har gått rykten om ett nytt lågprisbolag på Arlanda - BKK , tydligen skall detta bolag då börja flyga i oktober om jag minns rätt av informationen jag fick
Norse Atlantic Airways
Airline

Norse Atlantic Airways AS is a Norwegian low-cost, long-haul airline headquartered in Arendal, Norway, although its base of operations is currently located in Riga, Latvia. Founded in February 2021, the airline operates a fleet of Boeing 787 aircraft between Europe, North America, Africa and Asia.
Ja det har varit klar ett tag. Det finns en tråd.

Till exempel att andra vill ha en lite bättre bil modernare bil än bara billigast möjliga för att flytta röven från a till b. Att vissa gärna väljer att betala för en businessbiljett i stället för en ekonomi. Att andra inte vill ha en manuellt växlad bil eller väljer att ta körkort enbart för automat eftersom man inte anser sig behöva något annat. Hur går det förresten med dins frus körkort?
Åker med dem 25 Oktober. Spännande.
Ja det har varit klar ett tag. Det finns en tråd.

En ombord har rest med dom flera gånger Oslo-Bangkok, där har dom flygit ett tag och han säger att det är som Norwegian var när dom flög på Bangkok.
Det är delvis samma personer bakom som Norwegian och det sägs att man tog över leasingavtalen på Norwegians flotta av B787 när dom var på ruinens brant under pandemin.

Konceptet är samma som Norwegians tidigare.long haul

Tillbaka
Topp