Suthep inte bättre än någon annan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Jonas " sa:
Du kan ju flytta till Grekland, Italien, Spanien eller Portugal hört att dom är mer arbetsvilliga där och att det går mycket bättre för dom länderna i södra Europa.

Såg Göran Person på kunskapskanalen tala visionärt om EU och att de vunnit mark och många nya medlemsstater, länderna du nämner tror han har löst det mesta av sina problem och kommer att vara tillväxtmotorer inom EU. Så talar en VD för svensk skogsindustri.
Röstade själv nej till både EU och euron men röstade på Göran innan han slutade som partiledare. Han talar väl idag för sin egen sjuka mor. Det förvånade mig att schweiz knutit sin valuta till euron, ngt Göran bl.a pratade om.
Vi får se vad som händer i framtiden....England kommer att hålla en folkomröstning om medlemsskapet sedan får vi se vad som händer...

"Jonas " sa:
Vi har ju samma system i Sverige med minimipriser där staten går in och köper upp så vi är ju lika korkade.

EU och bryssel styr, - ett exempel - SCAN är finsktägt och har bestämt att bara köpa kött från Danmark och Irland....
Svenska mjölkbönder fick lägga ner,säkert även grisbönder....Innan EU hade Sverige ett bra stöd till bönderna och ett levande jordbruk...Det är ju väldigt miljövänligt att köra salmonella köttfärs till ICA i Stockholm från europa tycker de i Bryssel....(Ironi...)

Thailand jordbruk måste sättas in i ett sammanhang på ett annat sätt, import och export fungerar inte som inom EU, - säkert helt rätt att ge dem stöd, det borde säkert vara mycket större, det borde moderniseras ....

"Hans Svensson " sa:
Såg Göran Person på kunskapskanalen tala visionärt om EU och att de vunnit mark och många nya medlemsstater, länderna du nämner tror han har löst det mesta av sina problem och kommer att vara tillväxtmotorer inom EU. Så talar en VD för svensk skogsindustri.
Röstade själv nej till både EU och euron men röstade på Göran innan han slutade som partiledare. Han talar väl idag för sin egen sjuka mor. Det förvånade mig att schweiz knutit sin valuta till euron, ngt Göran bl.a pratade om.
Vi får se vad som händer i framtiden....England kommer att hålla en folkomröstning om medlemsskapet sedan får vi se vad som händer...

Jag var ironisk vet jag ju att du är Stockholmare och kanske inte förstår ironi men det att dom löst sina porblem får stå för Göran Persson.

"Jonas " sa:
Jag var ironisk vet jag ju att du är Stockholmare och kanske inte förstår ironi men det att dom löst sina porblem får stå för Göran Persson.

Han talar för Euron och EU, han är blåare än Reinfeldt....Vanligt slödder som det du såg i Barzelona och det som vanliga Svensson ser invadera gatorna i Stockholm behöver han aldrig konfronteras med, - en skitstövel är han...

han är blåare än Reinfeldt...

Jo, det var ett av klokaste påståenden på detta forum Hans Svensson...
Tack , Jo, Reinfeldt gör allt nu för att få alla nyanländas röster inför valet , kunde han ge alla som har PUT rösträtt så gjorde han det.. Han är helt enkelt Sveriges lieman... >:( Inget annat än misär finns för Sverige om allt fjantande får fortgå, diskriminera partier för att de är politiskt okorrekta och därmed obekväma efterssom regeringen Reinfeldt mycket väl vet att detta aldrig kan hålla.......

Demokrati i Sverige, Nej detta var länge sedan, yttrandefrihet , nej det finns ej heller idag :thumbsdown:

"Phonta " sa:
han är blåare än Reinfeldt...

Jo, det var ett av klokaste påståenden på detta forum Hans Svensson...
Tack , Jo, Reinfeldt gör allt nu för att få alla nyanländas röster inför valet , kunde han ge alla som har PUT rösträtt så gjorde han det.. Han är helt enkelt Sveriges lieman... >:( Inget annat än misär finns för Sverige om allt fjantande får fortgå, diskriminera partier för att de är politiskt okorrekta och därmed obekväma efterssom regeringen Reinfeldt mycket väl vet att detta aldrig kan hålla.......

Demokrati i Sverige, Nej detta var länge sedan, yttrandefrihet , nej det finns ej heller idag :thumbsdown:
Och vad är ett realistiskt alternativ till nuvarande regering i Sverige?
Tror du att det blir bättre med röd grönt styre?
Inget av partierna som kan hamna i regerings ställning vill ju ta i dom problemen du pratar om.
Hellre nuvarande styre än byte till en som verkligen vill dela ut våra pensions pengar till arbets skygga och nyanlända.
Hur ser din önske regering ut Phonta?

Min onskade regering ar svar att faststalla,mest pga att SD inte har nog med vettiga kunniga for att bilda regering,men Reinfeldt maste helt enkelt bort fran sin plats . 32 an ar helt galen i detta med att dela ut allmosor samt PUT till vardens alla krigsdrabbade. Sen maste Sverige lagga ner dessa fnoskler om att man inte far uttala sig negativt om dessa problemgrupper sasom S ....r Att det finns manga bra manniskor aven av dessa invandrare rader det inget tvivel om . Men tyvarr sa maste detta fa ett slut ,flertalet av dagens invandrare utnyttjar bara systemet och kommet aldrig att bidra till en stabil ekonomi.Varfor tror du att pensionsmyndigheten skriver oppet om att statens pensionsksssa borjar sina ,redan ? ...massor av aldre anhoriginvandrande lyfter garantipension, utan att aldrig bidragit med en krona, vi har idag over en miljon av dessa "nyanlanda" detta kostar Sverige enorma slantar .
Forutom detta sa star en folkgrupp for en enorm okning av valdrelaterade brott i mitt gamla hemland...Valdtakter ar de helt klart overrepresentetade i :(

Yingluck kommer aldrig att kunna sitta kvar efter allt skit som kommer upp, tyvärr så kommer detta att fortsätta med nästa regering , samma korrupta skit är dessa politiker ::)

Men du vet ju Phonta att alternativet till Reinfeldt är Löfven, han vill ju dela ut ännu mer. Vi har många partier att välja på i Sverige men bara 2 stadsminister kandidater, vem av dessa är bäst? Så lägger jag min röst.

5000 bönder till Suwarnabhumi idag för att protestera får hoppas dom inte blockerar flygplatsen nu, farsan flyger ju ner om 3 dagar :(

He he dom kan få sitta där tills jag ska ner i sommar o bthen stå i 8 ;)
Farsan din får.åka till kambodja i sället

"Jonas " sa:
5000 bönder till Suwarnabhumi idag för att protestera får hoppas dom inte blockerar flygplatsen nu, farsan flyger ju ner om 3 dagar :(

Enl. Bangkok Post, så skulle de(bönderna)inte hindra resandet, men istället se till att det tog längre tid att åka till & från Suvarnabhumi, vad det nu kommer att innebära är bara att vänta och se..

Ser bara en massa elände för alla inblandade i den rådande krisen.

Men fortfarande, landet på låtsas måste vara det enda landet i världen där man demonstrerar för att avskaffa demokratin. Tycker att dom som står bakom det Suthep och vad han står för, ska låta uttrycket "Demonstrerar för att avskaffa demokratin" få sjunka in och därefter förhoppningsvis inse att ni förespråkar en framtida totalitär stat alternativt om militären tröttnar, en militärdiktatur!

Men att få en Thai att ändra uppfattning i någonting hur fel det än är... Försök att få en taxi i Pratunam (Bkk) att köra dig med taxameter. Nej han ska ha 200B för att ta dig 15 min bort. Eller så sitter han med polarna och dricker öl hela dagen. Ja bodde i ett risigt condo förut, taxi och MC chaffisarna drack eller sov hela dagarna. Såg aldrig att dom körde någon. Men någon sa att dom bara ville ta dig till flygplatsen och då för 500B.
Ge bidrag till bönderna, och sedan se det gå åt hel-ete. Tror du då att bönderna kan sälja sitt ris (och sitt insmugglade ris) på öppna marknaden?
Sedan alla lokalpolitiker och liknande som skall ha hand om registrering och hantering av böndernas ris. Dom ska ju stjäla in beskärda del av bidragen, så dom e la också sura. Men enligt en del bilder jag delat med mig här, ser det ut som om det är samma folk som nu blivit "Bönder" och demostrerar.

"Jonas " sa:
Jag får väl flytta till Phuket kanske stabilare att flyga dit.

Bonderna åkte aldrig till flygplatsen. De gjorde en U turn och åkte hem igen idag.
De vill ha sina pengar for riset, men vill inte hjälpa Suthep.

U turn.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp