Suthep inte bättre än någon annan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"andrejsdenruskige " sa:
Vem är Suthep anhängare här på forumet?
Om man hela tiden aggressivt skyller precis allt det onda som sker i samband med protesterna på dom röda så kan man nog ses som en Suthep anhängare..

Jovisst , och som vanligt sa står man aldrig för vad man tidigare uttryckt ... Skitstövlar finns det ju gott om , överallt, både i Sverige och i Thailandet , även bland en del som kallar mig för besserwisse här på forumet, ;D, Men nu blev det tyst väldigt snabbt när sanningarna om allt skit angående Suthep börjar flyta upp till ytan, han vill tillex enligt egen utsago dela landet i två delar ,,, precis som det snart blir i Europa , eller så tar dom över helt Musse Pigg, för det är detta bråk det handlar om i mångt och mycket .. som i övriga värden .. Och en kvinna som PM kan ju inte fö sitta där , med tanke på kvinnosynen , jag anser PM har skött detta mad bravur, hon är vald och tar sitt ansvar till dess någon annan regering vinner ett demokratiskt val ;)

USA:s utrikesminister John Kerry kräver att Thailand granskar "politiskt motiverade attacker". Han fördömde även dödandet av barn och manade thailändska myndigheter att ställa ansvariga inför rätta
På fredagen sade den thailändska oppositionen att den ska avsluta de flesta protesterna i huvudstaden. Därmed upphör vad den kallat "nedstängningen" av Bangkok.

Våld som kopplas till demonstrationerna har kostat 23 människor livet, däribland fyra barn.

Det går i en positiv riktning i Thailand, som jämförelse kan nämnas att efter oroligheterna på Krimhalvön har nu Ryssland placerat stridsflygplan på gränsen mot Ukraina.

Bara minuter efter det beskedet svarade Ukraina med att meddela att de gett sina säkerhetsstyrkor order om att ta till alla åtgärder som finns för att skydda medborgarna. Vi får se hur det går...

Thailand har alla förutsättningar att ta sig ur den rådande krisen som kostat stora summor i förlorade intäkter från turismen, - LOS kan inte jämföras med Filippinerna som ligger ljusår efter i utvecklingen, även geografiskt ligger de taskigt till med bl.a. ständiga naturkatastrofer. F. är ett jordbruksland och det mesta växer så det knakar där, jag har rest över hela F. och sett det mesta där, var där sist 1995 och allt har försämrats i F.

Kanske med rätta ibland också vi i västvärlden har en förmåga att påpeka för alla andra på denna jord vad som är rätt och fel, folk kan bli trötta på att vi ser dom som barn som vi känner att vi måste lära vad som är rätt och fel. Vi är väl rätt burdusa och igentligen tycker vi oftast att vårat system är det enda rätta. Men om man ser på det så är det när vårat system fått grepp om ett land så brukar kriminalitet och korruption eskalera i dom länder som inte är vana vid detta tankesätt.

"Rong " sa:
Suthep har inte haft något program för att stävja korruptionen, han har varit ute efter att gripa makten, därför startade han det här politiska kriget.
Den här politiska turbulensen som pågått i 4 månader har kostat Thailand enorma summor och kommer att göra det på lång sikt också.
De räknar med att Thailand har förlorat 1 miljon turister, som medfört att mycket serviceindustrier har hamnat på lågvarv, sedan har konsumtionen gått ned i hela landet exempelvis bilförsäljningen har drabbats hårt.
Investerare börjar söka sig till andra länder som Philippinerna och Indonesien som kan skada Thailand på kort och lång sikt.
Korruptionen är ett stort problem i landet men det går att lösa det problemet med en politisk enighet och att det finns en vilja att lösa det.
Philippinerna har fått ned korruptionen kraftigt genom politiska åtgärder.
Sutheps politiska sympatisörer har också drabbats mycket hårt av turbulensen som varit och är, man kan säga han kör ned landets ekonomi och med den valutan också.
Han nötet som ledde demonstrationerna har inte hållit en enda av de saker som han lovade. Jag hoppas att det ändras så han avgår från alla politiska uppdrag. Han lovade detta om han inte kunde få Yingluck att gå i landsflykt... haha!

Jag trodde inte att överklassen och medelklassen skulle stötta demonstrationerna så länge som dom ändå gjorde. Även om man kunde ta sig runt staden, men kanske var tvungen att ta tunnelbanan istället för merchan.
Du har dom bitit i det sura äpplet, deras företag har fått betala för kalaset, inte bara löner till lantisarna dom hyrde in utan också för uteblivna intäkter.

Gött, ikväll blir det en öl!

Fa......vad tyst det blev i protestledet nu då,,, Inte "Gnäggas "det heller..

Helt plötsligt är det bara vi "idioter som tyckte Suthep är en terrorist kvar ..märkligt ;D ;D ;D

Det tyder på att det är slut med Suthep att allting går på sista varvet för honom.
Han kommer att slå upp sitt tält i Lupinparken och bedriva någon kampanj mot Thaksin familjen där.
Suthep fick inte folket med sig och demonstranterna minskade för varje dag, kanske de fick inget betalt och då var det inte roligt längre.
Sedan kan man tänka sig näringsidgarna i Bangkok blev less på hans upptåg som förstörde affärerna och de såg väl helst att han försvann fortast möjligt.
I Thailand är det dödsstraff på det brott som han ställt till med.
Blir han sett som förloraren är det inte många som stöder honom, det brukar bli på det viset, förloraren har inget värde.

Om det här slutar nu så ska det bli intressant att se om dom griper Suthep, dom måste nästan göra det för att sända rätt signal till framtida upprorsmakare.

Tycker det skall finnas upprorsmakare i varje land vi hade våra på 70 talet, och som i Thailand riskera dödstraff för det är jag inte mycket för. Därimot blir han arresterad och dömd för dödsfallen en annan sak men dödstraff för uppvigling som han riskerar enligt Thailag är sjukt.

Menar jag inte att jag håller med dom men utan dom hamnar politikerna lätt i manjana manjana.

Forstar vad du menar Jonas , men visst skall han gripas,han har svikit sitt fosterland samt ar defakto en forradare..Till Borat mfl virriga hastar ...jag visste fran saker kalla att det skulle ga den vagen for galningen Suthep ,, han ar en galning ,forstar man int det sa kanske man skall borja anvanda klumpen mellan axlarna

"Phonta " sa:
Forstar vad du menar Jonas , men visst skall han gripas,han har svikit sitt fosterland samt ar defakto en forradare..Till Borat mfl virriga hastar ...jag visste fran saker kalla att det skulle ga den vagen for galningen Suthep ,, han ar en galning ,forstar man int det sa kanske man skall borja anvanda klumpen mellan axlarna
Förstår inte att du hela tiden måste påpeka att alla som inte tycker som du är dumma i huvudet. :thumbsdown:

Gunnarg,
Det handlar inte om att tycka, det handlar om att tanka.Som farang sa bor man ha sa pass mycket i skallen sa att man kan skilja pa vad som ar vettigt och vad som ar at helv.totalt...Att anse att Sutheps handlande nu under ett antal manader ar forsvarbart ,det anstar inre en farang med fungerande skalle samt med minsta moral i kroppen.. Hur mycket skit har jag fatt under denna tid, Tillex for mina asikter..uppenbarligen laser du bara inlagg med ena ogat ,mao ordentligt vinklad ....Sen har fler av dessa Suthepanhangare pa forumet oppet pastatt sig veta att det ar de roda risfarmarna som bombat
Och skjutit ihjal manniskor i BKK. Da far man sta for detta ,aven nar sanningen kommer upp,men nej , da forsvinner man bara fran forumet ...

Kanske en del här har annat att göra än skriva varje dag, dom du syftar på Phonta lär komma tillbaka men för tillfället så kanske det är familj och jobb som måste prioriteras.

Det är ju trevligt att lägga tid även på detta ... men ibland så infaller det ju lämpligt så att säga :)

Men det spelar ingen roll nu, han är ur leken och tråden som jag skapade får väl falla i glömska :thumbsup:

Jag blev lite galen p.g.a. att min far hejade på när nötet skrek som bäst på TV... Hen har sin vana trogen blankt förnekat att han hejade på nötet och hans anhängare, han sa senare att han hoppades att skiten i bangkok skulle upphöra.
Jag hoppas verkligen att det lugnar ner sig nu och att nötet och hans mest fanatiska anhängare kan krypa tillbaka till att bara ockupera en liten plätt typ "democracy monument" där dom först var.
Dom behöver inte få mer uppmärksamhet än vad dom har fått, och hoppas att detta kan bli till en parentes i Thailands demokratiska historia. Sedan får vi hoppas att det kommer någon ny ledare till demokraterna som kan lägga fram lite förslag att förbättra tillvaron även för de som inte är miljonärer och stora markägare... men det lär dröja.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp