SV: Ny Photo-manager i datorn, kanonbra!!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jo du Lego ACDSee pro 2.5 är ett litet kul program, snällt att du fick det av killen det kostar annars en slant. Om man inte tar det från Piratb**

"legolas " sa:
Det var faktiskt "proffset" Zetterberg88 som tipsade mig om att använda PAINT. Tyckte den var skitbra, ända som sagt var tills jag av ren olycka ramlade på den här grejen med ACDSee pro 2.5.

Andrejs i din vilja att gnälla så glömde du att lägga din egen åsikt om denna photo-manager. Beror det på att du inte vet vad det handlar om, eller är du bara en ogin kille??

Upptäckte igår också när jag lekte med den att jag kunde ta en hel jäklaa folder som då innehöll kanske 15st redan reducerade bilder och kanske ytteröligare 70st som inte var reducerade.

jag bara tryckte på reducera, och så började den att jobba. Hoppade över så snyggt de bilder som redan var reducerade och behandlade enbart de bilder som var obehandlade innan. Så himla bra så det var inte sant.

Så hela min samling med foton som säkert totalt sett bestod av kanske 1000st foton, där behandlade jag samtliga av dem och det tog mig runt 10 minuter.... Slå det om ni kan,, jääkllar va bra.....

men det är säkert faan ingen som behöver några tips här inte. Bara Kalle Duktig som finns här..... :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

Tar du det som gnäll så får du göra det. Tyckte bara att det var ovanligt att någon använde paint att redigera eller omarbeta sina bilder med.
Angående ACDSee pro 2.5 så har jag ingen åsikt om det programmet eftersom jag aldrig använt det. Jag använder iPhoto, aperture eller canons egna program. Mest blir det faktiskt iPhoto, varför vet jag inte.

Menar du att jag stulit din roll som bror duktig?

"legolas " sa:
Nä fan, den klarar du aldrig av att plocka av mig, Du skriver alldeles för lite för det. Jag menade bara på att du kanske kunde hjälpa lite konstruktivt istället. precis som du gjorde nu. tack för tipsen, skall kolla in dom också.
ha en god dag nummer 2.... ;D ;D ;D

Ahh, men då behöver du en Mac. Annars kan man ta Canon zoombrowser eller något annat enklare fotoprogram.
Fast som du förstår, efter att du har använt ACDSee pro 2.5, så är inte Paint något vidare program mer än att beskära en bild eller två. Fast det är klart, jag beskär knappt mina bilder, så en Paint Light skulle räcka för var mans behov.

Ha en god dag själv.

Hej är inte ACDSee pro 2,5 ett betalt program ?

Ett gratis program som är hyfsat är FastStone Image Viewer använder det när jag ändrar stolek på bilden väldig enkelt.

:wai:

"rosen66 " sa:
Hej är inte ACDSee pro 2,5 ett betalt program ?

Ett gratis program som är hyfsat är FastStone Image Viewer använder det när jag ändrar stolek på bilden väldig enkelt.

:wai:
Jo det kostar men han fick det ju gratis, bara att tacka.
Jag har slutat ändra storlek för det fixar ju detta forum själv nu för tiden

"zMacen " sa:
Jag ger mig in i leken.
Gimp
http://www.gimp.org/downloads/
Avancerat program i Photoshop-klassen. Gratis eftersom det är Open Source.

Vill man inte installera något i datorn så kan man editera/manipulera bilderna via sin webbläsare:
http://www.pixlr.com/editor/?loc=sv
Påminner en del om Photoshop och klarar faktiskt även lite mer avancerade prylar.

Zmacen inga svåra grejer nu ... hallå vi alla på detta forum har tummen mitt i hand för mig ska de va så enkelt att dfu bara trycker o sen e de klart ;) hjälp os me sådant ;) eller mig

"zMacen " sa:
Jag ger mig in i leken.
Gimp
http://www.gimp.org/downloads/
Avancerat program i Photoshop-klassen. Gratis eftersom det är Open Source.

Vill man inte installera något i datorn så kan man editera/manipulera bilderna via sin webbläsare:
http://www.pixlr.com/editor/?loc=sv
Påminner en del om Photoshop och klarar faktiskt även lite mer avancerade prylar.

Gimp glömde jag. Har det själv men använder inte det. Och anledningen är för att jag tycker att det är fult. Kanske man borde ge det en chans?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp