stef@n
Forumveteran
Men då ska de ta mig tusan lära sig perfekt svenska och utbildning innan de ska behandla människor.Jag skall be att få tala om att utan personal med brytning hade hela sjukvården brakat ihop totalt. Jag har själv blivit behandlad av personal med brytning ett flertal gånger, inga som helst problem. Så enligt mitt förmenande en onödig och dum kommentar.
Jag var hos lasarettet i Kalmar och skulle kolla mitt dåliga högra öra men läkaren kollade mitt vänstra öra och sa att det såg bra ut på bruten svenska. Då sa jag till honom att kolla MITT högra öra, inte det högra öra han såg från sitt håll d.v.s mitt vänstra öra och då såg det inte lika bra ut när han kollade det. När jag gick därifrån sa jag till i receptionen, att honom vill jag inte ha fler gånger och förklarade varför. Det var en inhyrd polsk läkare som hade fått göra språkutbildning innan han fick utöva sitt yrke.
Så han hade nog passat bättre som taxichaufför, snickare eller något annat, såg honom aldrig mer när jag var på återbesök.