Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Varför väljer fler och fler turister Vietnam framför Thailand?
Frun jobbar med två thai på hotell.
Mat ingår i anställningsavtalet och det dras 56kr per dag samt en förmån 68kr läggs på lön och beskattas.
Båda dessa thai har alltid med egen mat och utnyttjar aldrig förmånen som dom ändå betalar för.
Frun är inte heller bekväm med all mat och skippar vissa rätter och nöjer sig med sallad och yoghurt samt ägg om det finns.
Men hon tar inte med egen mat.
Samma här. Så länge man har basic koll på vilka ingredienser och kryddor som gifter sig varandra, respektive inte gör det, så blir det sällan dåligt.
Personligen blandar jag mycket asiatiskt, italienskt och "kroppsbyggar-käk". Jag tycker det blir det bästa av tre världar medan någon från Neapel kanske skulle tycka det är ett "övergrepp" på deras mattradition.
P.s. Jag äter "riktiga" rätter också. Jag har en tom yum kung som väntar i kylen.
Frun kör nyckhåls märkt frukost, lätt fil eller yogurt en macka och ägg jag brukar ta samma.. Går vi ut och äter så blir det ofta husmans till lunch om vi går ut till middag så kan det bli lite av varje.
Men nog lagar hon mycket hard core thai dotteren brukar kom förbi då och då för mammas mat. Kycklingfötter det vart barnbarnets 5 år nya favorit han frågade senaste igår om det, men då serverades det en kuay teow där left over från Lördags biffen brukar åka ned.
Ja, det kan man.
Man kan ju se det som att potatisen inte kom till Sverige innan 1600-talet och innehåller maten potatis, så är det inte svensk mat.
Chili kom till Thailand på 1500-talet, så om det är chili i maten så är det inte thaimat.
Wallenbergare och Janssons frestelse är väl åtminstone svensk mat…..förutom att Jansson innehåller potatis.
Det är väl mat som traditionellt serverats i Sverige, ffa under begreppet husmanskost. Det behöver ju inte ha sitt historiska ursprung i Sverige (se potatis, köttbullar etc), och det finns säkert en hel del lokala skillnader.
Sen förändras väl saker när tiden går, men så jäkla svårt är det väl inte att kunna relatera till vad svensk mat är är man diskuterar?
Det är väl mat som traditionellt serverats i Sverige, ffa under begreppet husmanskost. Det behöver ju inte ha sitt historiska ursprung i Sverige (se potatis, köttbullar etc), och det finns säkert en hel del lokala skillnader.
Sen förändras väl saker när tiden går, men så jäkla svårt är det väl inte att kunna relatera till vad svensk mat är är man diskuterar?
Nja, varianter av kroppkakor, palträtter och fyllda potatisdumplings är en global matkultur.
Världen över finns kokta degbollar på riven eller kokt potatis med fläsk, kött.
Tråden spårar ur som vanligt.
För att återgå till ämnet åkte jag förra året med flyg från Bangkok till Phu Coq, vilket kan kallas kallas för Vietnams svar på på Phuket. Ungefär samma pris och flygtid och jag tyckte att det var riktigt trevligt och man märkte direkt att allt var så mycket billigare än i Thailand.
Jag blev sugen på Vietnam och åker gärna tillbaka, såg en annons om en busstur som startade i Udon Thani och som skulle kryssa runt i Vietnam. Den kan jag tänka mig att prova.
Nja, varianter av kroppkakor, palträtter och fyllda potatisdumplings är en global matkultur.
Ja fy fn för eisknödel eller annan knödel, lika hemskt som kams.
Som tur är finns nog varken kams eller knödel i Vietnam och knappast i Thailand heller. Ursäkta för ot. men jag blev upprörd när jag blev påmind om dessa.
För att återgå till ämnet åkte jag förra året med flyg från Bangkok till Phu Coq, vilket kan kallas kallas för Vietnams svar på på Phuket. Ungefär samma pris och flygtid och jag tyckte att det var riktigt trevligt och man märkte direkt att allt var så mycket billigare än i Thailand.
Jag blev sugen på Vietnam och åker gärna tillbaka, såg en annons om en busstur som startade i Udon Thani och som skulle kryssa runt i Vietnam. Den kan jag tänka mig att prova.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.