Svenskarna som väljer att dö i Thailand-flyr svenska åldringsvården

Jag har varit på många Annandagsträffar och känner väl de personer som arrangerar detta.

Faktiskt 7 jular på raken.

Vid ett tillfälle var IL kassör och räknade vad som kom in vid själva lunchen.
Hej

Ja det stämmer, det var jag och en flicka som räknade gåvorna, det är trevliga tillställningar för hela familjen, sist jag skulle besöka Annandagsträffen var jag lite förkyld och när vi kom till Udon Thani och checkade in dagen före så fick jag feberfrossa och blev liggande några dagar.

Men tyvärr krockar Annandagsträffen ofta numera för min del med den stora julfest som falangerna i Nong Khai - Phonphisai brukar ordna årligen, i dom flesta länder firar man ju julafton den 25 och då samlas både några Svenskar, Danskar, Tyskar, Australiensare, Amerikanare, Schweizare, Britter, Belgare och Fransmän med sina familjer för en stor julfest och dom flesta bor året runt i Isaan.

Men man kan ju dyka upp på någon onsdagsträff ibland om man råkar vara i Udon Thani precis då.

Mvh isan lover

Hej

Ja det stämmer, det var jag och en flicka som räknade gåvorna, det är trevliga tillställningar för hela familjen, sist jag skulle besöka Annandagsträffen var jag lite förkyld och när vi kom till Udon Thani och checkade in dagen före så fick jag feberfrossa och blev liggande några dagar.

Men tyvärr krockar Annandagsträffen ofta numera för min del med den stora julfest som falangerna i Nong Khai - Phonphisai brukar ordna årligen, i dom flesta länder firar man ju julafton den 25 och då samlas både några Svenskar, Danskar, Tyskar, Australiensare, Amerikanare, Schweizare, Britter, Belgare och Fransmän med sina familjer för en stor julfest och dom flesta bor året runt i Isaan.

Men man kan ju dyka upp på någon onsdagsträff ibland om man råkar vara i Udon Thani precis då.

Mvh isan lover
Annandag jul är 26 december.

Du borde kunna närvara i år då Svenska julafton är 24 december och den med Tyskar, Australiensare, Amerikanare, Schweizare, Britter, Belgare och Fransmän är en 25 december.

Annandag jul är 26 december.

Du borde kunna närvara i år då Svenska julafton är 24 december och den med Tyskar, Australiensare, Amerikanare, Schweizare, Britter, Belgare och Fransmän är en 25 december.
Hej

Där har du rätt ännu en gång, men är man på en julfest med en massa falanger ifrån världens alla hörn så brukar man vara lite seg och sliten dagen efter om man säger så, att då sätta sig i en bil för en dryga 2 timmars bilresa till en ny fest igen börjar jag nog bli lite för gammal för.

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover
Ja Annandagsträffen är ett mindre inslag under julen vid lunchtid.
Det är över på några timmar.

Själva julafton har olika arrangemang som hemma hos någon eller som tre sista gångerna att vi hyrt en restaurang tillsammans med ungefär 12 svenskar med damer.

Juvelen är ändå poolpartyt vid Ruysuk 2 ute vid ringleden.

Välbesökt och hög stämning.

IMG_4615.JPG
IMG_4863.JPG
IMG_4911.JPG
IMG_4917.JPG
IMG_4916.JPG
IMG_4877.JPG

Själva julafton har olika arrangemang som hemma hos någon eller som tre sista gångerna att vi hyrt en restaurang tillsammans med ungefär 12 svenskar med damer.

IMG_4615.JPG
IMG_4863.JPG
IMG_4911.JPG
IMG_4917.JPG
IMG_4916.JPG
IMG_4877.JPG
Hej

Ja poolpartyt var vi med på en gång, sen fortsatte vi till UD Town, riktigt roligt tills släkten kom och hämtade mig för återfärd till byn igen. 555

Mvh isan lover

IMG_4615.JPG
IMG_4863.JPG
IMG_4911.JPG
IMG_4917.JPG
IMG_4916.JPG
IMG_4877.JPG
Trevliga bilder ,man känner några av personerna ha haa

IMG_4615.JPG
IMG_4863.JPG
IMG_4911.JPG
IMG_4917.JPG
IMG_4916.JPG
IMG_4877.JPG
Jäkla ful flagga på en av bilderna! :xmas_smiley: :cool:

Känner till möten i Udon men vad har det att göra med om du blir sjuk, då vill du hem till Sverige hoppet är det sista som överger en
Många skriver ju här litar inte på Thailändare men är kaxig nog att säga blir jag sjuk bränn upp mej i Thai. Tror jag inte på dom tar
första flyget till Sverige för hoppet finns kvar

Skönt med en klarsynt person.

Finns nog få gubbar som envist stannar kvar och riskerar att dö om den svenska sjukvården kan hjälpa dom.

Åtminstone om dom är friska i skallen.

BTT

IMG_4615.JPG
IMG_4863.JPG
IMG_4911.JPG
IMG_4917.JPG
IMG_4916.JPG
IMG_4877.JPG
Den senaste annandagsträffen var inte på Ruysuk hotel & swimmingpool utan på JB sportsbar i Romyen, 150 meter från mitt hus. Finns även en pool där.

Tillbaka
Topp