Svenskarna som väljer att dö i Thailand-flyr svenska åldringsvården

Som du nog känner till har jag anordnat flera "MPR träffar" tidigare utan att ägaren varit inblandad.

Två i Korat och en i Chaiyaphum.

Den största var Slaget i Korat med många svenska gäster från hela Thailand.
Nu var det mest insamlingarna till barnhemmet för flickor i Udon Thani som jag tycker är ett väldigt bra initiativ.

Det kanske var träffar på thaitjejers tid också iof.

Sverige är inte ett land för äldre personer längre. Vad är för liv att få middag kl16 och och lägga sig kl 19. Sedan glo genom fönstret från oktober till maj och hoppas att ska finnas personal som kan ta ut dig en timme på en fin dag.
Jag dörr hellre än bli en gubbe som äter och skiter och väntar jämt på en kopp kaffe som är kallt ofta.
Att ta en kall öl på en svettig dag i Thailand upplever inte alla, det är livet 5555

Ja insamlingen till barnhemmet i Udon är väldigt bra men det är inget som MPR håller i och har aldrig gjort det.
MPR är en internet adress...... www.maipenai.se Som Fejbock och liknande.

Det samlas dock in pengar till barnhemmet för flickor i norra Thailand på deras träffar och det är bra.

Det är viktigt att satsa på ungdomarna särskilt de utsatta behövande ungdomarna och barnen.

MPR är en internet adress...... www.maipenai.se Som Fejbock och liknande.

Det samlas dock in pengar till barnhemmet för flickor i norra Thailand på deras träffar och det är bra.

Det är viktigt att satsa på ungdomarna särskilt de utsatta behövande ungdomarna och barnen.
@Chevrolet-48 är ju med här på thaisnack men är med och samlar in pengar till barnhemmet
Kan du göra reklam på mpr om att thaisnack är med i den insamlingen?
Hahaha, det behöver du inte göra, jag försökte bara vara ironisk.
Alla som är med och bidrar gör en god gärning. Jag tror många här på thaisnack har en egen familj och kanske bidrar till dom i första hand. Vad bidrar du med?

@Chevrolet-48 är ju med här på thaisnack men är med och samlar in pengar till barnhemmet
Alla som är med och bidrar gör en god gärning. Jag tror många här på thaisnack har en egen familj och kanske bidrar till dom i första hand. Vad bidrar du med?
Jag ser ingen konflikt i att försöka hjälpa så gott man kan gärna på flera ställen om man har förmågan.

Insamlingen till barnhemmet i Thailand är ett av flera bra initiativ.

Som jag förstått det är MPR Västgöta träff i Götet snart och där säljs det lotter till förmån för Udon Thani Home For Girls vår medlem @Audirs2 har lovat att stötta rejält! All heder åt honom. Alla andra som kan följ efter!

Man behöver inte ens närvara på någon träff för att stödja barnhemmet.
Finns bankkonton i både Sverige och Thailand samt Swish.
Många tar med godsaker/mat, böcker från Sverige som auktioneras ut på onsdagsträffarna.
Även handgjorda exklusiva knivar som går att buda på från hela världen.

Många sätt att bidra.

Jag ser ingen konflikt i att försöka hjälpa så gott man kan gärna på flera ställen om man har förmågan.

Som jag förstått det är MPR Västgöta träff i Götet snart och där säljs det lotter till förmån för Udon Thani Home For Girls vår medlem @Audirs2 har lovat att stötta rejält! All heder åt honom. Alla andra som kan följ efter!
Jag har besökt Udon Thani ett antal gånger och har varken varit på någon Annandagsträff eller Onsdagsträff men jag brukar Swisha en slant emellanåt ändå.

Och ett tack får man också.:wai:
Just nu finns det 14.474 kr på kontot i Sverige. Tack Ronny, Ola, Mats, Björn, Håkan och Leif.
På kontot här i Thailand finns det just nu 112.268 Baht.

Och man behöver inte heller gå på någon MPR Västgöta träff i Götet för att bidra.
Vilket alternativ använder du när du bidrar?

Här är några alternativ om någon skulle känna sig hågad att bidra.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls.
Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222
Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Jag har besökt Udon Thani ett antal gånger och har varken varit på någon Annandagsträff eller Onsdagsträff men jag brukar Swisha en slant emellanåt ändå.

Och ett tack får man också.:wai:
Just nu finns det 14.474 kr på kontot i Sverige. Tack Ronny, Ola, Mats, Björn, Håkan och Leif.
På kontot här i Thailand finns det just nu 112.268 Baht.

Och man behöver inte heller gå på någon MPR Västgöta träff i Götet för att bidra.
Vilket alternativ använder du när du bidrar?

Här är några alternativ om någon skulle känna sig hågad att bidra.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls.
Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222
Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.
Hela grejen med MPR träffen är ju att man umgås och har kul och dricker lite, äter grillat och tjoar lite! Sedan är det en bonus att det dom flesta ger lite pengar som går till ett bra ändamål, och dessutom inte ned i någon diktators ficka! En TS träff vore säkert lika kul åxå! :beer:

Hela grejen med MPR träffen är ju att man umgås och har kul och dricker lite, äter grillat och tjoar lite! Sedan är det en bonus att det dom flesta ger lite pengar som går till ett bra ändamål, och dessutom inte ned i någon diktators ficka! En TS träff vore säkert lika kul åxå! :beer:
Ja det förstår jag med :nod:
Det är inte något fel i att umgås och och ha kul.
Så ha så kul och lycka till med insamlingen :thumbsup:
Jag får väl Swisha en slant:)

Visst är det så lite som ett Kinder Egg.

Nånnting speennandee
Nått man kan leeka mee
å CHOKLAAAAAAD

Fast tre andra storheter då. Konstigt att någon skulle vilja ta bort nån av dem.

Hur mycket har du bidraget med, Själv köpte jag en kniv på auktion för några Tuselappar , och även hjälpt lite då o då .. Så som sagt hur mycket bidrar du med till barnhemmet per år ,,

Gav inget bidrag till Udon förra året men eftersom jag fick covidvaccin utan att betala hjälpte jag förskolan här i byn med fläktar och skrivmatreal.

Har förr om åren gett pengabidrag lämnat böcker korsordstidningar bröd och annat till försäljning och köpt böcker när det varit onsdagsträffar.

20220830_101201.jpg

Billig å kjöpa leilighet billig hyra , halv pris på mat , Billige turer til syden . Vi var fattig i Norge , men rik i Sverige på Norsk pensjon .
Tycker det låter som att du är väldigt snål (ekonomisk med ett finare ord) alternativt är du en fattig pensionär som vänder på varenda krona & söker efter det billigaste hela tiden... Inget fel med det,om du ej har ekonomi till bättre liv... Alla är inte miljonärer det måste du kunna acceptera:thumbsup:

Hur mycket har du bidraget med, Själv köpte jag en kniv på auktion för några Tuselappar , och även hjälpt lite då o då .. Så som sagt hur mycket bidrar du med till barnhemmet per år ,,
Det är detta som är extra farligt när det gäller välgörenhet. Förutom att ifrågasätta vem som ordnar eller håller i insamlingen så skall det vara en tävling i vem som har skänkt mest och oftast.

Detta skuldbelägger den som kanske inte har så mycket, kanske knappt klarar sig själv, men ändå vill bidra efter egen förmåga.

Det är detta som är extra farligt när det gäller välgörenhet. Förutom att ifrågasätta vem som ordnar eller håller i insamlingen så skall det vara en tävling i vem som har skänkt mest och oftast.

Detta skuldbelägger den som kanske inte har så mycket, kanske knappt klarar sig själv, men ändå vill bidra efter egen förmåga.
Som vanligt kommer du med en krystad moralpredikan.

Nu är det ju Udon Thani Home For Girls (som du verkar ha god kännedom om) som diskuteras här.
Och det var ju dessutom du själv som tog upp exemplet på välgörenhet..så här finns väl inget att ifrågasätta?

Och du fick en fråga om hur mycket du bidrar med..hur kan du få det till en tävling?
Och vem är det som har skuldbelagt någon?

Sen är det väl självklart att den som knappt har så hen klarar sig själv inte skänker pengar.
Det är ju oftast dom som behöver hjälpen.

Tycker det låter som att du är väldigt snål (ekonomisk med ett finare ord) alternativt är du en fattig pensionär som vänder på varenda krona & söker efter det billigaste hela tiden... Inget fel med det,om du ej har ekonomi till bättre liv... Alla är inte miljonärer det måste du kunna acceptera:thumbsup:

Alla som äter på 100thb restauranger är ju miljonärer

Alla som äter på 100thb restauranger är ju miljonärer

Ja enligt Einar äter ju dom välbeställda thailändarna dyrt på 100 thb restaurangerna medan dom fattiga farangerna äter på billiga thaiställen i Pattaya.
För i Bansaen finns ju inga fattiga thailändare och dom välbeställda farangerna äter ju maten i hemmet.
Det vill säga dom enda som äter ute i Bansaen är rika thailändare med dyra bilar.

Då undrar man ju till vilken grupp Einar hör hemma?

Han har ju lagt in bilder där han äter ute ihop med sina thailändska vänner.

Med den kunskapen han har om vilka grupper som äter ute eller hemma och var man äter så måste han ju själv äta ute ganska ofta.

Då kan man ju utgå ifrån att det åtminstone finns en relativt välbärgad farang i Bansaeng som äter ute på dom svindyra 100 thb restaurangerna.

BTT

Ja enligt Einar äter ju dom välbeställda thailändarna dyrt på 100 thb restaurangerna medan dom fattiga farangerna äter på billiga thaiställen i Pattaya.
För i Bansaen finns ju inga fattiga thailändare och dom välbeställda farangerna äter ju maten i hemmet.
Det vill säga dom enda som äter ute i Bansaen är rika thailändare med dyra bilar.

Då undrar man ju till vilken grupp Einar hör hemma?

Han har ju lagt in bilder där han äter ute ihop med sina thailändska vänner.

Med den kunskapen han har om vilka grupper som äter ute eller hemma och var man äter så måste han ju själv äta ute ganska ofta.

Då kan man ju utgå ifrån att det åtminstone finns en relativt välbärgad farang i Bansaeng som äter ute på dom svindyra 100 thb restaurangerna.

BTT

Senast när jag var och åt på restaurang i Thailand var det varken 45thb eller 100thb i menyn.
Det verkar som att de thailändare jag rör mig bland har mer stålar än Einars thailändare.

Einar går på märkliga restauranger.

IMG_8796.jpeg

IMG_8797.jpeg

Tillbaka
Topp