Det kan aldrig bli för långt till släkten i Isaan..
En av anl att jag bor här är för att det finns en skärgård, inte bara öppet hav, plus att jag fick tag på en gratis jättefin båtplats nära där vi bor.
Har alltid haft båt i Sverige och har saknat det mycket när vi bodde i Hua Hin. Har många goa vänner nere i båthamnen både Thai, Svennar å andra falanger, alltid mysigt att åka ner till båten även om man inte åker ut, greja lite å käka å ta en bira på nån av restaurangerna vid strandkanten.
Sen gillar jag naturen här att det är lite kuperat, jäkligt fina moppevägar över bergen och fina platser att stanna på, ibland åker vi över till Kata å tar en kebab å glor på turisterna en stund, måste ju hålla sig ajour med bikini modet. Men badar gör vi inte där, inom 2 km från där vi bor så finns det 3st kanonfina badstränder plus 2 som är ok för snorkling, 5 min ut med båten till närmaste paradis ö. Nästa vecka är det Regatta från onsd till sönd, då åker vi ut med båten å lägger oss å guppar å tar ett par kalla å spanar på alla båtar å fiskar lite.
Tjejen gillar ju att pula med växter å dyl vilket hon gör i trädgården, finns tom ett risfält med ett fint cafè mitt i Phuket Town som vi åker till ibland då tjejen gillar det. Sen rullar vi fram pingisbordet ibland och kör ett par set, blev förvånad över hur duktig hon va å kan ge mig en match så rätt kul. Sen blir det biljard med vännerna, främst på fredagar, då brukar det varar 30-40 stamgäster som spelar killer plus en å annan lösdrivande turist, inga "brudar" på det stället. Sen spanar vi ofta in nya restauranger på fina utsiktslägen, finns gott om det här och den överlägset bästa nattmarknaden jag varit på i Thailand, typ UD Town i Udon Thani men större å bättre utbud på både mat och shopping. Sen är Phuket Town en jäkligt trevlig stad som är större än man tror och dit åker vi i mellanåt å shoppar, kikar å käkar. Vi bor på en liten grusväg mitt i stan/byn och precis vid vårat hus känns det som ett villaområde ute på landet men bara ett par 100 m därifrån ligger affärer, restauranger mm. Alla grannarna är Thai, det som skiljer mot dina grannar är väl att dom kan engelska. Iaf jäkligt trevliga och hjälpsamma.
Phuket är ju fullt av turister men främst på västra sidan, just här i Rawai är det en jäkligt mysig avslappnad atmosfär och allt finns. Phuket är även fullt av stora shoppingmalls typ Central så allt finns att handla på nära håll, fast just Central har vi 20 km till. Men vi handlar mycket på Makro, Tesco och Super Cheap, Super Cheap är en stor kedja av butiker som jag bara sett på Phuket, mycket större än 7/11 och bättre utbud/priser. Det dräller både av 7/11 och Super Cheap här, nåt jag uppskattar mycket i Thailand att vilket håll man än går åt så är det bara ett par 100m till en affär. Sen uppskattar jag att äta falangmat i mellanåt, det blir faktiskt mer och mer falang mat för varje år som går och det finns gott om bra restauranger med falangmat här och priserna är inte i närheten av vad det kostar i ex Patong.
I Rawai är prisläget som i resten av landet, förutom boende som är lite högre, markpriserna är inte billiga här.
Serverad öl på restaurang från 60 baht, snittet är väl 70 för en liten Leo, många säljer stor för 80 lr 90 å då är valet ganska enkelt.
Iskall Leo vid den bästa bikini stranden för 45 baht inkl bord i skuggan, blir ett å annat besök där

Sen är det ju fullt av gym, fitness, Muay Thai, padel banor, gokart, 4-hjuling, tennis, fotboll, volleyboll, innebandy, inomhus badminton, golf mm om man vill röra på fläsket lite, det finns tom en isrink där man kan åka skridskor

.
Det mesta inom några km från där vi bor.
Inte ofta men nån gång i halvåret typ så åker vi över till Patong å spanar på eländet, gillar eg inte Patong men känslan att komma hem till Rawai igen är underbar. Internationell flygplats med direktflyg ex till Sverige 50 min med bilen från vårat hus, lagom avstånd.
Berätta nu vad det är för kul som du gör uppe i byn?