Fiskarn
Forumveteran
Där är vi ej överensKlart dyrare om man är singel skulle jag tro.
/ SatanG
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Där är vi ej överensKlart dyrare om man är singel skulle jag tro.
/ SatanG
Isaanmaten är det absolut inget fel på. Skulle Thaifolket skippa all djäkla skitmat (Thaigodis i alla dess former ) så skulle folk slippa fetma samt en hel del slippa även diabetes, grunden för diabetes läggs i ungdomen samt även genom arvsanlag. Feta Thaiungar ser jag varje dag, mycket tråkigt. Fetma är inte naturligt, det äter eller dricker man sig till, Isanmat i normala mängder och som den från början var gör ingen fet.Ja fastna du för Isaan maten ,då kan du inte vara normal någonstans då, för h*****e på nivå med den Fillipinska kosten
Isaan mat kyckling fötter Laab moo somtam dyfisk insekter av alla jävla sorter Nej det blir man inte tjock av Inte av blaraa heller som dom ska ha till allting Men det dör man av iställetIsaanmaten är det absolut inget fel på. Skulle Thaifolket skippa all djäkla skitmat (Thaigodis i alla dess former ) så skulle folk slippa fetma samt en hel del slippa även diabetes, grunden för diabetes läggs i ungdomen samt även genom arvsanlag. Feta Thaiungar ser jag varje dag, mycket tråkigt. Fetma är inte naturligt, det äter eller dricker man sig till, Isanmat i normala mängder och som den från början var gör ingen fet.
Utsökt mat som klassar ut all skitmat många västerlänningar vräker i sig
Du har uppenbarligen bara dåliga upplevelser av Isaanmaten, Min hustru samt jag själv väljer vad vi kokar, finns vissa val att göra för att unvika miljögifter samt dysmak. Insekter äter jag inte, men annars det mestaIsaan mat kyckling fötter Laab moo somtam dyfisk insekter av alla jävla sorter Nej det blir man inte tjock av Inte av blaraa heller som dom ska ha till allting Men det dör man av istället
På grund av att det inte finns någon bra Isaan matDu har uppenbarligen bara dåliga upplevelser av Isaanmaten, Min hustru samt jag själv väljer vad vi kokar, finns vissa val att göra för att unvika miljögifter samt dysmak. Insekter äter jag inte, men annars det mesta
Fast just nu är det jäkligt nice här, förra året va helt grymt, lite mer folk nu men absolut ingen trängsel.Ja nu är det helt åt helvete förstört Annat var det förr på 70 -80 talet
Vet inte hur China Airs biljettpriser ser ut, inte ens Chineserna är okänsliga för 100 % iga höjningar av kostnader. Polaren köpte biljett med Thai för två veckor sedan 13,300 sek , Igår kostade samma biljett över 20 tusen, och det i AP klass. Ser det lika illa ut världen över så kommer det att bli tunnsått med turister under sommarenFast just nu är det jäkligt nice här, förra året va helt grymt, lite mer folk nu men absolut ingen trängsel.
Inte en Kines så långt ögat når, än..
Lär ju finnas ett enormt res sug bland Kineserna nu så fi satan när dom släpper på karantänskraven, även Khon Kaen blir invaderat när dom väl släpps lös.
HejJa fastna du för Isaan maten ,då kan du inte vara normal någonstans då, för h*****e på nivå med den Fillipinska kosten
HejIsaanmaten är det absolut inget fel på. Skulle Thaifolket skippa all djäkla skitmat (Thaigodis i alla dess former ) så skulle folk slippa fetma samt en hel del slippa även diabetes, grunden för diabetes läggs i ungdomen samt även genom arvsanlag. Feta Thaiungar ser jag varje dag, mycket tråkigt. Fetma är inte naturligt, det äter eller dricker man sig till, Isanmat i normala mängder och som den från början var gör ingen fet.
Utsökt mat som klassar ut all skitmat många västerlänningar vräker i sig
HejKrav på försäkring ! Ett Non O kräver ingen försäkring, varför måste man ha ett OA
Hej
Föredrar ex.vis klibbris före jasminris, äter gärna Som Tam, Lab Neua och Lab Moo, Balaj ålen man fiskar i Isaan, Kep Moo den friterade fläsksvålen, grillad Buffeltunga, kokt Orm, grillad Risråtta, grillat vildsvinskött, grillad Anka, Bambusoppa och då speciellt den gammelmormor gör, samt massor av frukt och grönt förstås.
Mvh isan lover
Hej
Håller med helt, har svårt att tänka mig att det finns nyttigare mat, rena hälsokuren att äta Isaanmat, den innehåller lite fett och socker, man äter är mest grillat och kokt kött och fisk, inga såser och väldigt sällan friterat eller stekt mat, massor av råa grönsaker och örter till alla måltider, både gott och näringsrikt.
Mvh isan lover
HejNu tog du i och var ganska selektiv.
Den isaanska cancern och diabetesen är ju unik. Men det kan bero på att man inte är lika selektiva med maten som du är.
Hej
Ja där har du rätt, det finns onyttiga och rentav farliga saker att äta som rå fisk, rått griskött samt den fermenterade fisken, där finns det risk för både parasiter som angriper levern och ökad risk för cancer.
Jag är väldigt bestämd med vad jag äter och inte äter i Isaan, men det är jag i.o.f.s överallt, insekter och tarmar m.m avstår jag gärna.
Mvh isan lover
Fett av rätt sort (tex från gris, kyckling, fisk eller nöt) är nyttigt. Vet att större delen av världens population fortfarande är fettskrämda, det kan vi tacka USA för. Lite socker? Dom vräker ju i sig frukt. Bland det värsta sockret. Det är väl därför dom inga tänder har samt många som har diabetes. Undra hur nyttig dom där malarna är. Dom odlar dom i små dammar som säkert är full avgifter från åkrarna. Nja tror du har lite väl mycket övertro på maten i Isaan.Hej
Håller med helt, har svårt att tänka mig att det finns nyttigare mat, rena hälsokuren att äta Isaanmat, den innehåller lite fett och socker, man äter är mest grillat och kokt kött och fisk, inga såser och väldigt sällan friterat eller stekt mat, massor av råa grönsaker och örter till alla måltider, både gott och näringsrikt.
Mvh isan lover
Nu vill dom ju ha Indier , Chiang Mai kommer att få ett helvete med kinesernaFast just nu är det jäkligt nice här, förra året va helt grymt, lite mer folk nu men absolut ingen trängsel.
Inte en Kines så långt ögat når, än..
Lär ju finnas ett enormt res sug bland Kineserna nu så fi satan när dom släpper på karantänskraven, även Khon Kaen blir invaderat när dom väl släpps lös.
HejFett av rätt sort (tex från gris, kyckling, fisk eller nöt) är nyttigt. Vet att större delen av världens population fortfarande är fettskrämda, det kan vi tacka USA för. Lite socker? Dom vräker ju i sig frukt. Bland det värsta sockret. Det är väl därför dom inga tänder har samt många som har diabetes. Undra hur nyttig dom där malarna är. Dom odlar dom i små dammar som säkert är full avgifter från åkrarna. Nja tror du har lite väl mycket övertro på maten i Isaan.
Fett av rätt sort (tex från gris, kyckling, fisk eller nöt) är nyttigt. Vet att större delen av världens population fortfarande är fettskrämda, det kan vi tacka USA för. Lite socker? Dom vräker ju i sig frukt. Bland det värsta sockret. Det är väl därför dom inga tänder har samt många som har diabetes. Undra hur nyttig dom där malarna är. Dom odlar dom i små dammar som säkert är full avgifter från åkrarna. Nja tror du har lite väl mycket övertro på maten i Isaan.
På hvilken planet du bor på måtte gudene vite, men her nede på planeten Jorden så er det ikke uvanlig i Thailand at kjerringa har full kontroll over «farlangen». Dem sitter jo ikke i sin egen (tror dem) bil uten at kjerringa er med. Dette er jo hva det hele går ut på. Som disse kvinnene sier så er det lettere å lure «farlangen» trill rundt en å stjele godterier fra små barn. 555. Og dette er kvinner som ofte har problemer med å lese og skrive. Kanskje det er på tide å våkne opp?Igår när jag kollade i min plånbok så hittade jag två extra kreditkort, frugan varit på resa och visst oroat sig för att jag ska sakna pengar.
Nu är hon hemma igen så hon fick tillbaka dom.
Kan det vara något lokalt problem du har
/ SatanG