A
Anonyma
Gäst
Om du hade bott i Maha Sarakham så hade du förstått det, 2 ggr / år som du råkar på en falang, då säger man hejFörstår inte varför man skall gå och hälsa på alla i Makro som har samma hudfärg?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om du hade bott i Maha Sarakham så hade du förstått det, 2 ggr / år som du råkar på en falang, då säger man hejFörstår inte varför man skall gå och hälsa på alla i Makro som har samma hudfärg?
Ja får man inte ett hejhej utanför Willys så är det illaÄr det verkligen så det går till?
Vad hindrar denna utlänning från att flytta?
Oavsett vilket.
Jag förstår att du har funnit det märkligt att folk inte hälsar på dig på Makro.
Jag finner det inte märkligt alls. Dessa har kanske hört talas om dig och då blir det inte många ”hei” på Makro.
Du hade knappt fått ett ”hej hej” utanför Willys i Sverige.
Nån som har numret till Legolas?Look who’s talking.
Den enda av oss två som lever i en bubbla är du.
1. Du verkar ha ett enormt kapital av förutfattade meningar.
2. Du tror att alla på forumet är lurade av thailändskor.
3. Är det du som har ett direkt problem med andra farangers hus eller är det bara ett indirekt problem då kärringen din önskar ett fint hus?
4. Får din kärring åka i din bil eller är hon tvungen att ordna egen transport på annat sätt?
Min bubbla är väldigt stor och jag applicerar inte det som händer i någon by över hela Thailand eller alla faranger.
Du är en bitter gammal gubbe med tydligen en lång erfarenhet som dessvärre inte innehåller mycket gott.
Men det kanske är så att du dras till en massa udda platser och figurer på samma sätt som flugor dras till skit.
Har du inga riktiga vänner alls där i Thailand?
I Maha Sarakham är skillnaden på idag och för 15 år sen som idag och igår irl där vi lever.Det där stämmer säkert ganska bra med hur det var förr.
En del verkar ha fastnat i någon dåtid och lever fortfarande med den ”sanningen”.
Det är nog lätt hänt att man får sådana förutfattade meningar då man knappt får lämna radhuset för kärringen.
Typ som att bygga tak över OsloBehöver man ju faktiskt inte göra, jag gör det inte. Men möter jag någon i vår lilla stad så brukar nicka vänligt, för det mesta så får jag ingen nick tillbaka, kanske är de styrda sin kone, eller grav brist på social kompetens. Jag tro på det sista då det finns Farang-folk med såå sjuka ideer i detta land. Maha Sara Kham lär enligt hörsägen vara hårt utsatt område, kanske skulle de bygga ett behandlingshem för missanpassade och hustrumisshandlade Faranger där
Merparten av farangerna som bygger sina hus i Thailand har ju stött på sina fruar i barområdena där det samlas socialt missanpassade män så det är ju inget konstigt att dom gubbarna dyker upp även i hembyarna.Behöver man ju faktiskt inte göra, jag gör det inte. Men möter jag någon i vår lilla stad så brukar nicka vänligt, för det mesta så får jag ingen nick tillbaka, kanske är de styrda sin kone, eller grav brist på social kompetens. Jag tro på det sista då det finns Farang-folk med såå sjuka ideer i detta land. Maha Sara Kham lär enligt hörsägen vara hårt utsatt område, kanske skulle de bygga ett behandlingshem för missanpassade och hustrumisshandlade Faranger där
Som sagt min fru är från Mahasarakham, vart där ett antal gngr, senast på nyårsafton.Om du hade bott i Maha Sarakham så hade du förstått det, 2 ggr / år som du råkar på en falang, då säger man hej
Som sagt min fru är från Mahasarakham, vart där ett antal gngr, senast på nyårsafton.
Fast jag säger inte hej om jag stöter på en farang i butik, inte mycket mer gemensamt med en tex Italienare än hudfärgen.
Om du hade bott där på heltid så hade du garanterat kysst fötterna på varenda falang du settSom sagt min fru är från Mahasarakham, vart där ett antal gngr, senast på nyårsafton.
Fast jag säger inte hej om jag stöter på en farang i butik, inte mycket mer gemensamt med en tex Italienare än hudfärgen.

Tackar gudarna för att jag inte är socialt kompetentMerparten av farangerna som bygger sina hus i Thailand har ju stött på sina fruar i barområdena där det samlas socialt missanpassade män så det är ju inget konstigt att dom gubbarna dyker upp även i hembyarna.
Kaka söker maka gäller ju även bland barerna runtom i Thailand.
Hade dessa gubbar varit socialt kompetenta hade dom väl haft svenska fruar i dom flesta fall?
BTT

Om du hade bott där på heltid så hade du garanterat kysst fötterna på varenda falang du sett![]()
Tackar gudarna för att jag inte är socialt kompetent![]()
Har väl varit singel i typ 2v sen jag fyllde 10 men när jag upptäckte bintabhat så blev jag nästan religiösIbland kan det vara en fördel att vara socialt inkompetent ja.
Jag hade ex inte hamnat bland barerna om jag haft en hyfsat bra kontaktförmåga med det andra könet.
BTT
Inte jag, ja bodde par år i risby, jag stannar inte och pratar med någon om jag inte känner människan.Är nog beredd att hålla med om detta.
Jag bodde ju några år i Nonthaburi där det inte direkt kryllar av faranger.
Det är klart man stannar och pratar lite om man möter en som ser västerländsk ut.
BTT
Tala för dej själv duMerparten av farangerna som bygger sina hus i Thailand har ju stött på sina fruar i barområdena där det samlas socialt missanpassade män så det är ju inget konstigt att dom gubbarna dyker upp även i hembyarna.
Kaka söker maka gäller ju även bland barerna runtom i Thailand.
Hade dessa gubbar varit socialt kompetenta hade dom väl haft svenska fruar i dom flesta fall?
BTT
Ragga i kassan är ju suveränt, dom tjejerna har ju egna pengarInte jag, ja bodde par år i risby, jag stannar inte och pratar med någon om jag inte känner människan.
Jag tillhör inte gruppen som raggar i kassan eller småpratar vid köttdisken.
Så kanske nåt fel på mig då, fast jag går inte med huvudet nedböjt som beskrivs eller har problem att köra in och handla själv.
Känner inget behov att stanna och snacka i Makro med någon pga samma eller liknande hudfärg.
Det gör inte jag heller men man hälsar nog om man ex möter en västerländsk man i risbyn.Inte jag, ja bodde par år i risby, jag stannar inte och pratar med någon om jag inte känner människan.
Jag tillhör inte gruppen som raggar i kassan eller småpratar vid köttdisken.
Så kanske nåt fel på mig då, fast jag går inte med huvudet nedböjt som beskrivs eller har problem att köra in och handla själv.
Känner inget behov att stanna och snacka i Makro med någon pga samma eller liknande hudfärg.
Falsk bild att Norrmän skulle ha så bra ställt och tjäna så bra, höga levnadskostnader i landet gör att dom har det inte så mycket fetare än Svenskar.Träffade för övrigt en väldigt trevlig norrman på en parkeringsplats i Kristinehamn för några dagar sedan och han hälsade faktiskt på mig.
Han ville veta om parkeringen är avgiftsbelagd.
Det är den men jag sa att den inte är det. Norrmän har råd att betala sina P böter)
BTT
HejOj ,
Oj , Hur gammal är du ???![]()
Som nordmann i Thailand har vi mange fordeler som dere svenskar ikke har , Vi nordmenn skatter til Thailand , som er nesten ingen skatt , Du skriv : Inte så mycket fetare än Svenskar , Vi lever i Thailand og her har vi 3 ganger feitere lönn en svensker ,Det er litt avensjuka på oss nordmenn , .Falsk bild att Norrmän skulle ha så bra ställt och tjäna så bra, höga levnadskostnader i landet gör att dom har det inte så mycket fetare än Svenskar.