Teveinspelning i höst med Malou von Sivers i Phuket och Hua Hin

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Äh vafasiken, det är väl lika bra att bara lägga sig ner och visa strupen. Malou kommer med garanti att göra ett program om äldre svenska herrar som träffar yngre thailändska tjejer och göra snabba klipp från walking streets mest obskyra ställen för att avsluta med att programledaren säger, detta är en form av modernt koppleri och låt oss höja pedefoli åldern när det gäller thaitjejer till 22 så att Svenska män kan fängslas och hängas ut i den svenska sensationspressen med namn och bild. Nä fy fan tack för kaffet.

F. You

"Sir One " sa:
Ledarn,
Den cykelturen du förslår ger dig en karma.
En cykeltur vore ngt för mig som konsumerar en massa kerma... Kerma = grädde på finska.
Nå, liiite övervikt. Är nere på 94 nu efter att ha toppat med 107. (Snacka om off topic)

Övervikt? kan även översättas till, inbyggd airbag ;)

Inte att förglömma.........

TV4 är en tvkanal som i första hand vill tjäna pengar, vilket är helt ok, men jag funderar vidare, vilken reklam ska bryta sändningen?

och nu lite reklam,, har Du klåda i underlivet, använd salvan från.............

eller

kondomerna passar bäst från Dureks...............

Jo jo, visst kan jag ställa upp och visa en del genuint från Thailand, får jag vara med och
klistra och klippa? knappast, materialet tillhör ecklusivt tv4, dom gör som dom vill.

Vore nog bättre om dom frågat, finns det några som vill/kan visa oss det genuina
Thailand, god ersättning erbjudes.

"anubaan " sa:
Menar du allvar? Skulle det vara ett bättre liv för gubbar att sitta i "de dyra provinserna" och dricka öl än att göra det i resten av Thailand? Inte för att jag hittills träffat den typen av gubbar här i centrala Thailand. Men de kanske förekommer i stort antal i turistorterna? Jag har inte träffat någon med sjukpension heller, men många som jobbat och slitit i sitt liv och upptäcker att deras pension och eller andra inkomster räcker så mycket längre här i Thailand.

/Anubaan

Jag umgås inte med faranger i Thailand!

Jo pengarna räcker längre i en risby där det inte finns ett skit att göra!

Vadå tjock. Att min bröstkorg trillat ner en bit bevisar ju bara att jag haft en bröstkorg.

En annan är stolt över att vara en tjock gubbe med snuskig fantasi.
Men det innebär ju inte att man är ett svin.
Vett och etikett med en stor portion humor, så går det mesta hem.

Funderar allvarligt på att åka till Hua Hin bara för att se om de vågar ta med intervjun.

Eller man kanske skulle ta kameran och åka runt i Thailand och hälsa på alla Chai mai medlemmar och göra ett eget program.
Men det är klart, vem fasen skulle vilja se det. En lång tråkig dokumentär om lite Svenskar som har det bra Thailand säljer väl inte lika bra som feta gubbar med småflickor.
Som vanligt handlar allt om pengar.
Tur för oss fattiga att man får 4,5 Bath för varje Krona.

"Ubon " sa:
Inte att förglömma.........

TV4 är en tvkanal som i första hand vill tjäna pengar, vilket är helt ok, men jag funderar vidare, vilken reklam ska bryta sändningen?

och nu lite reklam,, har Du klåda i underlivet, använd salvan från.............

eller

kondomerna passar bäst från Dureks...............

Jo jo, visst kan jag ställa upp och visa en del genuint från Thailand, får jag vara med och
klistra och klippa? knappast, materialet tillhör ecklusivt tv4, dom gör som dom vill.

Vore nog bättre om dom frågat, finns det några som vill/kan visa oss det genuina
Thailand, god ersättning erbjudes.
Tala om för mig vad du menar med det genuina Thailand?Är det de fattiga risböndernas land i norr där fattiga döttrar letar efter en falang med en hygglig inkomst att försörja sin familj på?Vad är det för genuint med det?

Med genuina Thailand menar jag ( och det är bara min åsikt).
Det Thailand som vi lever i till vardags.

Inte det uppsnofsade och tillgjorda som man hittar på Phuket. Med alla uppspacklade fasader och falska leende.
Inte heller det försvenskade Hua hin, där man hittar allt från Wasa knäckebröd till Falukorv i butikerna.

Utan Thailand där folk ler mot en, för de tycker man är trevlig.
Där man är accepterad som en av dem och inte bara en inkomstkälla.
Sedan om detta är på Phukhet eller Isaan spelar ingen roll.

"gunnarg " sa:
Tala om för mig vad du menar med det genuina Thailand?Är det de fattiga risböndernas land i norr där fattiga döttrar letar efter en falang med en hygglig inkomst att försörja sin familj på?Vad är det för genuint med det?

Gunnarg

Läs tillbaka vad jag skrivit, var har jag skrivit, fattiga bönder? ett land i norr, om fattiga flickor? var har jag skrivit om falanger med feta plånböcker, kanske detta är något som Du själv känner till?

Nu till din fråga, det genuina Thailand är för mig det Thailand som ännu inte är
förstörts med turism.

Jag känner en viss avsmak med ditt inlägg, jag kan förstå inlägget om Du tittat lite
för djupt i flaskan, nåväl, efter en massa dispyter med Legolas som jag nu ser har han lungnat ned sig, då börjar Du på samma sätt, trams och dumheter, av vilken anledning har jag för skyldighet att svara dig?

Jobbar Du och Legolas i lag? inga problem för min del, tänkte börja skriva lite igen, med tanke att min resa ner går av stapeln i mitten i November och stannar närmare
6 månader, men jag känner nog att Ubon familjetråden har gjort sitt på detta forum,
kommer framöver att skriva min sorti, och efter den så får Ni retas inbördes.

läs vad jag skrivit, innan Du slinter med tangenterna

Ubon

"Kentbra " sa:
Med genuina Thailand menar jag ( och det är bara min åsikt).
Det Thailand som vi lever i till vardags.

Inte det uppsnofsade och tillgjorda som man hittar på Phuket. Med alla uppspacklade fasader och falska leende.
Inte heller det försvenskade Hua hin, där man hittar allt från Wasa knäckebröd till Falukorv i butikerna.

Utan Thailand där folk ler mot en, för de tycker man är trevlig.
Där man är accepterad som en av dem och inte bara en inkomstkälla.
Sedan om detta är på Phukhet eller Isaan spelar ingen roll.
Det låter som en bra beskrivning av det Thailand som vi älskar. :thumbsup:

"Ubon " sa:
Gunnarg

Läs tillbaka vad jag skrivit, var har jag skrivit, fattiga bönder? ett land i norr, om fattiga flickor? var har jag skrivit om falanger med feta plånböcker, kanske detta är något som Du själv känner till?

Nu till din fråga, det genuina Thailand är för mig det Thailand som ännu inte är
förstörts med turism.

Jag känner en viss avsmak med ditt inlägg, jag kan förstå inlägget om Du tittat lite
för djupt i flaskan, nåväl, efter en massa dispyter med Legolas som jag nu ser har han lungnat ned sig, då börjar Du på samma sätt, trams och dumheter, av vilken anledning har jag för skyldighet att svara dig?

Jobbar Du och Legolas i lag? inga problem för min del, tänkte börja skriva lite igen, med tanke att min resa ner går av stapeln i mitten i November och stannar närmare
6 månader, men jag känner nog att Ubon familjetråden har gjort sitt på detta forum,
kommer framöver att skriva min sorti, och efter den så får Ni retas inbördes.

läs vad jag skrivit, innan Du slinter med tangenterna

Ubon
Vi som är bosatta här nere i Thailand ser nog verkligheten på ett annat sätt än ni som lever i Sverige och kommer ner som turister några gånger om året.

"ledarn " sa:
Säger det en gång till....

Anmäl dig !!

Så får du ju en riktig chans att motbevisa både folk här på CM som alla svenskar hemma i TV-soffan....

Man eller mus ?

Gunnarg

Ledarn har talat

Gunnarg

Är Du man eller mus ? :nod:

"gunnarg " sa:
Vi som är bosatta här nere i Thailand ser nog verkligheten på ett annat sätt än ni som lever i Sverige och kommer ner som turister några gånger om året.

Gunnarg

Återigen din slingerbult............

Ska jag kallas för turist, som stannar 6 månader??

Ok, hur ser Du verkligheten i Thailand, förklara för oss alla som inte förstår.

Mina herrar, besinna er. Skall alkoholvanor diskuteras kan ni med fördel starta en annan tråd. Så vänligen återvänd till ämnet!!

Berralund
Global Moderator

"legolas " sa:
ja gunnarg du har helt rätt, det tycker nog alla. men det finns inget TV-program eller journalist för den delen heller som orkar kravla sig några kilometer ifrån strandremsan för att besöka ditt hem ute i djungeln som du säger dig bo i. Så i det läget så är du exakt i samma läge som vi andra som bor ute på landsbygden i Thailand, ingen skillnad alls.

Du nämner alltför ofta tjocka gamla gubbar. jag vet ju att du får dina intryck ifrån dig själv och dina eventuella vänner och turisterna som flockas runt dig, men du skall veta att vi som bor i Isaan är ej tjocka gamla gubbar. Vi är härdade vältränade äldre gentemän med friska tänder väloljade organ, oftast med en gedigen idrotts-bakgrund.....

legolas ;D ;D ;D

Hear! Hear! Klockren analys av falangerna i Isaan! Det är ingen tillfällighet att vi som bor eller brukar vistas i Isaan är slanka, hårda, vältänade och ett föredöme för de yngre, som visserligen gör sitt bästa men med liten framgång. Man blir sådan av det ständiga vandrandet bland risfälten och den eviga dieten på ris, kvistar, stjälkar och löv med grodor och ödlor som tilltugg.
Unga krävande hustrur bidrar också till spänsten och till att vi klarögt och kritiskt kan betrakta omgivningen.
Dom som inte håller vårt mått, de feta och dästa standardfalangerna bor naturligtvis i Pattaya och på liknande ställen, för dom klarar inte det härdande livet på landet.

Nu har jag förbaske mig glömt vad tråden handlade om, men det spelar kanske ingen roll.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp