Thaibath

• Trådstartare Trådstartare zetterberg_88
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Jonas " sa:
Bankdosan har tyvvär gått sönder annars hade jag överfört. Får ta det säkra då ta ut på en banks atm sen kan jag ju ta ut 20k till inne på banken på kortet. Hade hoppats man kunde få ut mer än totalt 40k per dag så jag fått fört in allt här samma dag men men får bli några turer.
Har du swedbank så är det bara att ringa dom så skickar dom en ny dosa. :thumbsup:

Bravo, så skall det se ut. Jag har precis skickat ner pengar till min svägerskas visum och biljett så uppgången är välkommen! :thumbsup: :thumbsup:

"ledarn " sa:
Jag fattar ingenting om den här tråden....?

Vadå upp ibland och ner ibland...?

Jag har alltid fått 10,000 bth när jag begärt 10,000 bth på ATM...
Jag har aldrig fått mer eller mindre ibland... :-\

Det är ju som när alla klagar på att bensinpriset gått upp...?

Tankar alltid för en 100-lapp... Kostar aldrig mera där heller... :laugh: :laugh:

:wai: Karma kommer för denna texten :wai:

"legolas " sa:
ja stundtals kommer det riktiga pärlor ur ledarns skrivande och man blir nästan rörd till tårar. jag avsätter en liten karma också då.....Vill ju inte verka sneken...

legolas

;D ;D ;D
Bra att flera förstår, ibland undrar man var ni har humorn så han får en här med

De senaste 24 timmarna har bht förstärks avsevärt mot de flesta valutor.

Ock det för står jag inte riktigt.

Är det någon som har en förklaring

Det är ju ingen munter situation för kursen nu. Bathen har stärkts ca 1,5 % mot Dollarn sedan den 15/1. Men mot Kronor så har den stärkts med 2,5 %.

Är det någon mer än jag som undrar när den Thailändska bubbelekonomin kommer att brista? Thailändsk exportindustri oroar sig för utvecklingen. Men får det "goda" rådet av politikerna att köpa utländska råvaror nu när de blir billigare!!! Vet i tusan hur det skulle göra någon lättnad för den största exportnäringen, nämligen risodlarna. Vad skall de köpa????

Jag är dock inte säker på att jag kommer att tycka om konsekvenserna av att bubblan brister, bortsett från mer Bath per krona.

/Anubaan

"anubaan " sa:
Det är ju ingen munter situation för kursen nu. Bathen har stärkts ca 1,5 % mot Dollarn sedan den 15/1. Men mot Kronor så har den stärkts med 2,5 %.

Är det någon mer än jag som undrar när den Thailändska bubbelekonomin kommer att brista? Thailändsk exportindustri oroar sig för utvecklingen. Men får det "goda" rådet av politikerna att köpa utländska råvaror nu när de blir billigare!!! Vet i tusan hur det skulle göra någon lättnad för den största exportnäringen, nämligen risodlarna. Vad skall de köpa????

Jag är dock inte säker på att jag kommer att tycka om konsekvenserna av att bubblan brister, bortsett från mer Bath per krona.

/Anubaan
Hur har bathen stärkts i fförhållande till de andra valutor i t.ex. Kina och sydostasien?Det är där framtiden finns inte i Europa och USA. 8)

"anubaan " sa:
Thailändsk exportindustri oroar sig för utvecklingen. Men får det "goda" rådet av politikerna att köpa utländska råvaror nu när de blir billigare!!! Vet i tusan hur det skulle göra någon lättnad för den största exportnäringen, nämligen risodlarna. Vad skall de köpa????

/Anubaan

Hej Anubaan Thailands export beräknas oka med 8 procent 2013 enligt ett uttalande från Riksbanken,BOT, igår.

Ris exporten utgor endast ca 3 procent av Thailands export.

Industriprodukter utgor nästan 50 procent av exporten,
dvs Motorfordon med reservdelar, elektronik, data, TV, foto plast, kemikalier, metallprodukter mm.
Även textil- och sko exporten är storre än ris exporten.

Japan och USA är dom storsta importorerna från Thailand.

Läste i veckan i The Nation i samband med Japans PMs thailandbesok att Japan har ca 8000 medelstora foretag versamma i Thailand och att ytterliggare 1000 japanska foretag planerar att etablera sig här 2013. De flesta inom elektronik sektorn.

"Bossej " sa:
Hej Anubaan Thailands export beräknas oka med 8 procent 2013 enligt ett uttalande från Riksbanken,BOT, igår.

Ris exporten utgor endast ca 3 procent av Thailands export.

Industriprodukter utgor nästan 50 procent av exporten,
dvs Motorfordon med reservdelar, elektronik, data, TV, foto plast, kemikalier, metallprodukter mm.
Även textil- och sko exporten är storre än ris exporten.

Japan och USA är dom storsta importorerna från Thailand.

Läste i veckan i The Nation i samband med Japans PMs thailandbesok att Japan har ca 8000 medelstora foretag versamma i Thailand och att ytterliggare 1000 japanska foretag planerar att etablera sig här 2013. De flesta inom elektronik sektorn.

Där ser man! Man lär så länge man lever. Jag gjorde nog ett felaktigt antagande angående onämnbar-. Thailand var ju världens största r i s e x p o r t ö r för några år sedan, nu har man halkat ner på den listan. Detta betyder ju inte att r i s e x p o r t ö r skulle vara den största exportnäringen, där tänkte jag fel.

Var hittar du uppgifterna om de olika exportnäringarnas storlek i förhållande till dels inbördes men även i värde i Bath eller Dollar.

Censurfiltret börjar bli jobbigt jag måste skriva r i s e x p o r t ö r annars så blir det utbytt till onämnbar :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: beror antagligen på att r i s e x p o r t ö r. Man kan inte heller skriva klockan se x eller sex dagar. Ling kolla om detta verkligen är nödvändigt.

/Anubaan

Får hålla med om att en del cencurer är väldigt löjliga, när blev ordet S ex ett anstötligt ord? Finns flera exempel som är svårt att förstå hur det kan tolkas som anstötligt. Men tror inte det är för han bryr sig om att några ungar skulle komma in på hemsidan och läsa utan det är väl företagen som anonserar på hemsidan som kräver ett visst språkbruk för att dom skall fortsätta anonsera etc. Så handlar väl om ekonomi gissar jag på.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp