Thaibath

• Trådstartare Trådstartare zetterberg_88
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är hög tid men hade börsen varit så förutsägbar hade det inte varit så svårt att tjäna pengar. Det känns lite tidigt för den stora nedgången men den som lever får se.

Det är hög tid men hade börsen varit så förutsägbar hade det inte varit så svårt att tjäna pengar. Det känns lite tidigt för den stora nedgången men den som lever får se. :)

Överreaktion igår, allt oftare undrar jag om det inte finns privata intressen bakom sådana uttalande som Bernanke gjorde igår, 7% på en dag, inte illa.

Eller som svenska mäklare som ger köprekommendationer och sedan säljer för glatta livet...

Vad var det vi sa nu om finansbolag...

"mackes " sa:
Överreaktion igår, allt oftare undrar jag om det inte finns privata intressen bakom sådana uttalande som Bernanke gjorde igår, 7% på en dag, inte illa.

Eller som svenska mäklare som ger köprekommendationer och sedan säljer för glatta livet...

Vad var det vi sa nu om finansbolag...
Att Niki gick ner drygt 7% tror jag beror på att många ville ta hem vinsterna, va rädda för ett större fall.

Sen tror jag som dig att många gånger gäller köp- resp. säljrekomendationer att de sälva ska göra motsatsen.

"legolas " sa:
Kasikorn Bank Thailand 2013-05-31 12:47 7 SEK THB 4.55125
Krung Thai Bank Thailand 2013-05-31 10:44 THB 4.544
Bangkok Bank Thailand 2013-05-31 08:45 4 SEK THB 4.54375
Nu får vi hoppas att det fortsätter i att stiga.
Man undrar hur länge det ska hålla för denna Kalle Anka Valuta.

Med Kalle Anka valuta menar du väl då Svenska valutan , med tanke på den fejlade goda ekonomin i Swedala 8) Thailand går ju ekonomiskt bättre och bättre till motsats till Swerige , som snart bottnar hårt , djäkligt hårt tror jag i sin tomma bortskänkta skattekista .....

Och det var inte alls riktat år något speciellt håll om någon moderator eller "tryck på knappen sugen " medlem tror det ;)

"Phonta " sa:
Med Kalle Anka valuta menar du väl då Svenska valutan , med tanke på den fejlade goda ekonomin i Swedala 8) Thailand går ju ekonomiskt bättre och bättre till motsats till Swerige , som snart bottnar hårt , djäkligt hårt tror jag i sin tomma bortskänkta skattekista .....

Och det var inte alls riktat år något speciellt håll om någon moderator eller "tryck på knappen sugen " medlem tror det ;)
Jag ha aldrig tryck på knappen och kommer nog inte göra det ii det här livet.
Det skrivna ordet kan och blir ofta missförstått då betoningar saknas.
Nja så dålig är inte den Sv kronan. Den hoppar visserligen upp och ner men jag har större förtroende för den än Thailändska valutan

"legolas " sa:
Krung Thai Bank Thailand 2013-06-03 03:13 (54 min THB 4.568
Bangkok Bank Thailand 2013-06-03 02:00 (127 min ago) 2THB 4.56375
Bank of Ayudhya Thailand 2013-06-03 03:53 (14 min ago)THB 4.5625
Siam Commercial Bank Thailand 2013-06-03 03:13 (54 minTHB 4.56125
Kasikorn Bank Thailand 2013-06-03 03:11 (56 min ago) 3THB 4.55625

Ja nu ser det ju bättre ut...! Hoppas det håller i sig! I dag kommer undertecknad att förstärka den Thailändska valutan medelst en banköverföring i Thaibaht till mitt konto ,Bangkok bank i Buriram. :)

Skall skicka baht till mitt svenska konto så jag vill helst att det går andra vägen i veckan.

Skall på kurs i Norge nästa vecka och sen ett kort besök i Sverige så blir tyvvär tvungen att skicka åt det hållet.

Verkar som björnen somnat igen...........och tåget vänder....OMX på pluss!...strax (-0,1). ;)

"areeya " sa:
Verkar som björnen somnat igen...........och tåget vänder....OMX på pluss!...strax (-0,1). ;)

Lugn och fin, det var den väntade rekylen vid 1200, tvivlar på att den blir långvarig. De amerikanska börserna var inte glada sista timman i fredags... Men jag har haft fel förr :o

Skicka THBT till Sverige ??? Hmmm hörde att det kan vara knepigt att återflytta slantar som man en gång fört över , tydligen skall man fylla i en blankett innan man gör en överföring till sin Thaibank ... sen lär det vara djäkligt svårt att få Thaibanken att transferera till Svensk konto, nån som vet nåt om detta ...

Jag förde över ifrån bangkokbank i fredags till swedbank var inga problem fylla i en blankett med namn, adress, pass nr, IBAN nr kom fram idag. Var därimot på 4 andra bankkontor där gick det inte och den sista hänvisade mig till bangkokbank.

"glimten66 " sa:
Skaffa internet bank så e det inga problem

Har du thailändsk internetbank? Isåfall vilken bank och hur är säkerheten jämfört med Svensk? Förstått det som att man får ett lösenord och samma varje gång vid inloggning vilket isåfall gör det riskabelt men kanske jag missuppfattat och det är bankdosa som hemma?

"Jonas " sa:
Har du thailändsk internetbank? Isåfall vilken bank och hur är säkerheten jämfört med Svensk? Förstått det som att man får ett lösenord och samma varje gång vid inloggning vilket isåfall gör det riskabelt men kanske jag missuppfattat och det är bankdosa som hemma?

Jag har KTB och Bangkok bank.
Så är det men man använder OTP för att lägga upp nya betalningsmottagare. Dessutom är de frikostiga med SMS när det görs transaktioner eller loggas in.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp