Mackfaktorn
Forumräv
Samma ATM"legolas " sa:jag tror att ledarn är rätt på spiken faktiskt....kommer inte på nåt annat, möjligtvis teoretiskt att du hann förflytta dig 5 meter och körde in dina kort i OLIKA ATM,er.
legolas
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Samma ATM"legolas " sa:jag tror att ledarn är rätt på spiken faktiskt....kommer inte på nåt annat, möjligtvis teoretiskt att du hann förflytta dig 5 meter och körde in dina kort i OLIKA ATM,er.
legolas
"areeya " sa:Tailändska Bht:en urstark just nu! Annars hade vi nog sett en bättre växelkurs då även svkr är enormt stark. Bland tillväxtekonomierna ligger Thailand på 3:e plats i världen just nu(enl die.se). Starkt av Thailand att hämta sig trots kostnaderna för översvämmningarna!...Då jag har stark Thailandsanknytning hoppas man ju på att växelursen hänger i...och blir ännu bättre...!
Ha det så bra i "landet på låtsas" !
Frank
"Phonta " sa:Och nu är det neråt igen ,varför skenar det upp och ner så förbannat .4' 75 igår idag 4' 65
Vad påverkar så mycket egentligen ....
"ledarn " sa:Sluta nu !!!
Måste man läsa vad andra skriver nu också ??![]()
![]()
"Berralund " sa:Kanske det som Anubaan skrev om i sitt tidigare inläg? ???
"Phonta " sa:Förlåt farbror Berra ...lite kort i huvet idag, tänker för mycket på Thailand , men nu börjar vårsolen lysa över Norden ....
Ingen vet något om framtiden men den ena gissningen är väl så god som den andra.Man får vara glad för varje morgon som man vaknar upp frisk. 8)"areeya " sa:Svenska kronan har inte stått så starkt sen..10 år tillbaka...men Thaibathen är urstark just nu..och...vi kan nog inte räkna med de goda växelkurser vi haft tidigare! Snarare tvärt om, får vi nog se Svkr mot Thbt försvagas kraftigt de närmaste åren.
Nån skrev i ett annat forum att vi kanske inom 10-15 år får räkna Taibht x2...! eller en Thaibht= 1 Svkr..!!! Huga ligen............!
Se bara på de engelskmän och Tyskar som bor i Thailand...många tvingas flytta hem på grund av kraven från "immigrationsmyndigheten i Thailand"...65 000/månad i inkomst!Euron och Engelska pundet har kraftigt försvagats mot Thbt!
Frank
Börskursen kan du ju aldrig få när du skickar pengar eller tar ut med kort i Thailand."mackes " sa:Kan du lägga till Svenska börskursen, så man ser vad man får om man skickar Baht hemifrån, just nu är den 4,6658
"legolas " sa:Mackes... detta är alltså ATM-kurserna i Thailand, och de justeras flera gånger under dagen. För att få en korrekt kurs, så har jag funnit att man bör dra bort 5-6 öre på de kurser som du ser i listan jag publicerar...
Börskurserna gäller när bankerna handlar med varandra och ingen kurs du kan tillgodogöra dig."mackes " sa:Då förstår jag, då stämmer det ju ganska bra med börskursen som förmodligen är samma i Thailand och Sverige. Då är det väl VISA:s som får 5-öringen. Intressant, det blir ytterligare en 50-lapp i avgift på max ATM-uttag som man talar väldigt tyst om. Först den svenska banken 50:- sedan VISA 50:- och sedan Thaibanken. Suck...
Tror jag skall starta en tråd som heter hata finansbolag!!!
"legolas " sa:ATM-uttag så förstår jag dig inte faktiskt. Du tar ut pengar med ett svenskt VISAkort ifrån ditt svenska bankkonto.... Du betalar svenska banken, i mitt fall 40:- per uttag, och sedan inga mer avgifter...Därför att jag ALLTID nyttjar AEON-ATM;en..... den är GRATIS.