PeterSfa
Forumveteran
En del immigration är ökända, andra jämförelsevis skämmer bort oss.För att få böter på Mig kontoret i Jomtien behövs ingen otur , det fick jag , eller rättare sagt frugan skrevs det på ,då Thai har halva bötesbeloppet , Tyvärr har jag inte kvittot kvar men beloppet för frugan var 800 thbt och skulle dubblerats i mitt fall som Farang , det var väl minst 10 personer uppe på övervåningen i samma ärende , Avdelningen för "Criminal register ""Så glöm att du måste ha otur , det räckte med att jag glömde att rapportera att jag bytte till grannhuset på andra sidan soien i vårt mo ban , en siffra fel i husnumret såg de när jag sökte certify of residence för registrering av MC i mitt namn ." Mr Pease come with me , you most pay fee" Det räckte inte med Tabien Ban Siliang som var utfärdad i Buriram, Den gällde helt plötsligt inte i Pattayas Traffic Office , vilket gjorde att jag åkte till Jomtien , Detta kostade mig 1100 thbt. 800 thbt + 300 thbt för Certify dokumentet
Min immigration är känd som hård men känns som jag än så länge haft gräddfil på grund av att frugan är så social att de blir glada se henne.