Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Spelsvåra eller kanske svåranalyserade Åbytravet arrangerar V75 på lördag.
OBS kolla avd 7! Varför?Aldrig har en sådan hög prissumma delas ut tidigare i Sverige.
Pris: 6.000.000 - 2.000.000 - 1.000.000 - 500.000 - 250.000 - 125.000 - 75.000 samt 50.000 kr till övriga ej distanserade och ej diskvalificerade som fullföljer loppet. Lägst 2.500 kr till alla tävlande. Prispengar max total: 10.200.000
Hederspris till segrande hästs ägare, körsven, tränare, uppfödare och hästskötare. Hederstäcke och lagerkrans till segrande häst.
3140 m. Autostart. 12 startande. (kopierat från propositionen)
Upploppet är 180 meter, vilket kanske kan ses som något kort – eller kanske som medel. Banan är 1 000 meter lång och det som sticker ut är så klart de dubbla open stretch-spåren som gör att hästarna kan attackera invändigt över upploppet.
Sex miljoner kronor väntar på vinnaren i Åby World Grand Prix. 3140m lång lång distans vilket kan ha betydelse.
Sveriges två bästa hästar: 1 Francesco Zet och 2 San Monteur ska försvara de svenska färgerna mot den bästa franska hästen i form nu, elitloppsvinnaren, 7 Horsy Dream. Daniel Redéns segermaskin Francesco Zet som fick sin segersvit på 18 raka vinster bruten i Elitloppet av just 7 Horsy Dream. 1 Francesco studsade tillbaka snabbt efter det och har tagit två raka i en enklare omgivning. Spår ett passar utmärkt och jag kan inte se Francesco missa ledningen. Men håller han emot en speedig San Monteur eller stark Horsy Dream i slutspurten? Skräll: Har svårt att se någon skrälla i detta lopp
Tredje gången i rad jag sitter med sju av åtta rätt V87. Visserligen låga utdelningar men analyserna hyfsade. Hur blir det imorron? Stopptid fredag klockan 23.50 för att vara säker på att hinna lämna in i tid då jag spelar från Chiang Mai. Svårspelat ÅBY men kan bli hög utdelning.
Tredje gången i rad jag sitter med sju av åtta rätt V87. Visserligen låga utdelningar men analyserna hyfsade. Hur blir det imorron? Stopptid fredag klockan 23.50 för att vara säker på att hinna lämna in i tid då jag spelar från Chiang Mai. Svårspelat ÅBY men kan bli hög utdelning.
Jo. Men varit tråkiga favoritrader på V87 sista tre omgångarna. Över till morgondagen och V75.
De favoriter som jag tror minst på startar i lopp 1 nr 11 Chimi som fått dåligt spår. Och lopp 2 nr 3 Dart Kronos där det finns många skrällar. Men ta bort de och spricka redan i början känns trist. Tycker det luktar favoritomgång - men på ÅBY brukar det skrälla.
Spårtrappa och då är inte spår 8 så dåligt. Dunderspiken måste bli nr 8 Ete Jet som har överlägsen kapacitet. Spik nr två är svårare?
Inför lördagen och spel Åby travet här kommer mitt "sidospel" i sammarbete med Harryboy.
Fick en såndär "fjäril" i magen när jag gick igenom avd. 3 och fastande för nr: 7 Kitty Hawk
Och i 7:e tänkte jag att nr: 1 Francesco Zet gör jobbet lätt.
Så en hög % & en låg % borde vara spikad å klar för vinst.
Resten tog Harryboy hand om, så nu önskas bara att återbäringen faller in i rätt spelordning.
Alltid ansvarsfullt och småjobbigt att spela åt andra. Men jag har gjort mitt bästa. Som svensk vill höra nationalsångeren och spikar emot favoriten franska 7 Horse Dream. Sämre spår och jag tror att kuskbytet får storbetydelse. Nu är det inte Frankrikes skickligaste kusk utan tränaren som kör och vi har Örjan. Jag spelar med två kuponger vilket i realiteten betyder att jag spelar med ytterligare en spik. En av U hästarna måste vinna 3 Dart kronos eller 4 Akilles Face för att nå sjuan. Annars stannar vi på sex rätt.
V75 gav bara 3000 kr där 4 favoriter vann och tre stycken andrahandare. Otroligt va? 6 rätt gav bara 46 kronor så ingen sorg över den missen. Jackpot på femmorna. Vi fick 5 rätt då favoriterna stod som spön i backen och vårt system siktades på högre utdelning. Vi får komma igen nästa lördag. Då Gävle. Ha en skön söndag.
Jackpot 39 miljoner före skatt då senast på Åby vann bara favoriter. Gävletravet brukar ha en snabb och fin bana så här års. Det som sticker ut mest är att upploppet är ett av landets kortaste med 178 meter. Däremot är inte antalet spetssegrar högre enligt statistiken. Bland startspåren är det statistiskt knapp fördel spår fem bakom bilen även om det är relativt jämnt mellan de bästa spåren. I voltstart höjer sig spår ett en aning.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.