V75 Trav

Idag i Paris 16.20 eller här i Thailand 22.20 blir det väl......körs Prix d'Amérique....4,5 miljoner i första...San Monteur/Björn Goop ska försvara de svenska färgerna. Min vinnare nr 18 Idao De Tillard.
1737872571508.png

Först omstart och sedan galopp.

Det blev en mardröm för Björn Goop och San Moteur i Prix d'Amerique.

Idao de Tillard vinner ”världens tuffaste travlopp” för andra året i rad och tar hem vinstpriset på fem miljoner kronor.

– Tyvärr, han tappade det i dag, han skämde ut oss, säger Björn Goop till TV4.

Först omstart och sedan galopp.

Det blev en mardröm för Björn Goop och San Moteur i Prix d'Amerique.

Idao de Tillard vinner ”världens tuffaste travlopp” för andra året i rad och tar hem vinstpriset på fem miljoner kronor.

Tyvärr, han tappade det i dag, han skämde ut oss, säger Björn Goop till TV4.
Det kanske berodde på han som höll i spakarna

Det kanske berodde på han som höll i spakarna
Nja...han har samma talang i att köra häst som Björn Borg med sitt tennis racket. Däremot tycker jag inte om att han lägger skulden på San Monteur endast....och även om han tillhör topp 5 bland kuskarna i Sverige, så borde han visa ödmjukhet till hästen

V75 Kalmar citat från travronden:

Bröderna Djuse i alla ära, men just nu är Carl Johan Jepson landets hetaste kusk. Han har börjat året mycket starkt och toppar körsvensligan med 25 segrar och en segerprocent på 24. Jepson kör sex V75-hästar och det är nog på sin plats att se upp lite extra för värmlänningen.

Maria Törnqvist selar ut två hästar som troligtvis blir stora favoriter. Både 5 Jackpot Mearas (V75-2) och 2 Ture L.A. (V75-3) ser ut att ha fina uppgifter, men samtidigt har vi på sistone sett att det kan ge fina pengar trots två klara favoriter. Skrällarna styr utdelningen som det så vackert heter och både stodivisionen (V75-4) samt klass III (V75-6), ser ut att vara lopp där det skulle kunna skrälla.

Nja...han har samma talang i att köra häst som Björn Borg med sitt tennis racket. Däremot tycker jag inte om att han lägger skulden på San Monteur endast....och även om han tillhör topp 5 bland kuskarna i Sverige, så borde han visa ödmjukhet till hästen
Björn Borg slog bollen i nät många gånger, hur duktig man än är så gör man misstag.

På stora andelen kör jag med spik på Jackpot och Ture. Gör ett mindre spel med lite roligare spikar på max 200 kronor.
Jo, jag tror likadant som dig. Svårt gå emot dessa två då de fick topplägen för spets. Men observera. Kusken är inte Elitkusk utan ligger nånstans bland 15-25 på min lista. Vad gnager. Jo inte lätt köra i spets och missbedömmer han tempot kan han torska.

Jackpot Mearas spelad på 67 procent nu och trendar uppåt. Vill inte spika den så jag chansar i femte avdelningen med min andra spik. Lyssnar man på tränaren till JM så tror hon mer på Ture i tredje avd.

Så där ja! Nu, är det spännande travlördag igen och mitt sammarbete med Harryboy blev så här.
Efter lyssnat till "Björnkollen", Så valde jag 4, 6, 8 & 10 i första avd. och Ture L.A.(låst), sen nr 10 Pure Diamond i 7:e, resten är Harrys tilltag i de öppna avdelningarna.

Screenshot_20250131-141352~2.png

Och här kommer mina sju lössläppta hästar, de tre första är med från mitt lågpris spel, resterande fyra(4 - 7)avd. är lite "Går det så går det!".

Screenshot_20250131-141311~2.png

@JBK.Ltd.

Så här blev det.
Omgång 1 KalmarKalmar, Solvalla, Åby och Bergsåker1 mars
NamnSpikOdds
Daniel Berglund, proffsTure L A
Johan Sjöstrand, proffsTure L A
Krukan Jokerspelet, proffsJackpot Mearas
Matteas Lilienborg travexpToscan Soutwind
Julia Björkman travexpTure L A
Elin Gustavsson, travexpJackpot Mearas
Thomas Uhrberg travtränareLaferrari Dimanche
Björn Goop travtränarePure Diamond
Magnus Djuse kuskNash Keeper
Mats Djuse kuskJackpot Mearas
Örjan Kihlström, kuskJackpot Mearas
Expressen/F. EdholmJackpot Mearas
Aftonbladet, KorhonenTure L A
TravrondenTure L A
JBK LtdTure L A
SaxonEdibear
jpTure L A
MickeNorGlobal Edition
StefanLaferrari Dimanche

Så här blev det.
Omgång 1 KalmarKalmar, Solvalla, Åby och Bergsåker1 mars
NamnSpikOdds
Daniel Berglund, proffsTure L A
Johan Sjöstrand, proffsTure L A
Krukan Jokerspelet, proffsJackpot Mearas
Matteas Lilienborg travexpToscan Soutwind
Julia Björkman travexpTure L A
Elin Gustavsson, travexpJackpot Mearas
Thomas Uhrberg travtränareLaferrari Dimanche
Björn Goop travtränarePure Diamond
Magnus Djuse kuskNash Keeper
Mats Djuse kuskJackpot Mearas
Örjan Kihlström, kuskJackpot Mearas
Expressen/F. EdholmJackpot Mearas
Aftonbladet, KorhonenTure L A
TravrondenTure L A
JBK LtdTure L A
SaxonEdibear
jpTure L A
MickeNorGlobal Edition
StefanLaferrari Dimanche

Vilket gjorde att jag "bet" mig själv i foten...

@JBK.Ltd. ;)

• Haha
Reactions: jp

Tillbaka
Topp