V75 Trav

V75 an i Rättvik gav 8000 kr. Vi fick 6 rätt som återbetalade 662 kr / per andel 30 kr. Så nära 7 an denna gång.
1754292458293.webp

Daniel Wäjersten spelar som vanligt huvudrollen när V75 avgörs i Norrland och trots att han inte har egentränat i något av de två kallblodsderbyna så startar Bergsåkerstränaren hela tretton hästar inom V75-spelet! Som gammal ordförande inom kallblodssporten i distrikt Norrbotten har jag hittat spiken och det är ett kallblod. Tangen Martin.
1754715574803.webp

V75 gav ca 10 000 kr avrundat, vilket får betraktat som en dålig utdelning på en knepig rad där två favoriter vann och en skräll (Örjan Barolo Gene) spelad endast till 5 %. Vi fick 4 rätt då Örjan slog av våra hästar i de avslutande loppen lite snöpligt. Så inte en krona tillbaka. Nästa vecka tävlas det på Åby så vi får hoppas på större tur. Uppföljning nedan.
1754790819313.webp

Som vanligt det sista jag gjorde innan inlämning tog bort vinnaren i sista avdelningen. Den här gången gjorde det inget hade blivit en femma men så typiskt.

Som vanligt det sista jag gjorde innan inlämning tog bort vinnaren i sista avdelningen. Den här gången gjorde det inget hade blivit en femma men så typiskt.
Gissa om avslutning kändes surt. I avd 6 leder våra 2 hästar tills obegripligt Örjan kontrar och vinner. I lopp 7 har vi 100 oddsaren som blir tvåa men Örjan hinner dit igen.

Tillbaka
Topp