Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
V75 gav 29 000 kr och vi fick 5 rätt. Den gav 15 kr och vi hade totalt 11 st vilket totalt gav oss tillbaka 165 kr /5 kr per andel.
Totalt vann 2 favoriter och 4 andrahandare. Detta var en favorit omgång, om det inte vore för sista avdelningen där loppets minst spelade häst vann! Välkörande kusken Gustav Johansson/Tornade OC! Och då steg utdelningen från 866 kr till 29.000.
Som vanligt tar Julia Björklund täten i spiktävlingen. Hon har vunnit flera gånger och nu satte hon andrahandaren Ovedo Base till 3,60 i vår första omgång.
Axevalla är veckans V75-värd. Flera öppna lopp blandas med ett par som ser mer överkomliga ut och det avslutas med ett riktigt svårlöst silverrace! Det torde bli bra utdelning då många kuskar missbedömer Sveriges längsta upplopp 225 m. Min tisdagsspik står i 12 gånger ...Not For Sale (Avd1)
Min spik blir på Axelvalla?
Avd. 5 & nr. 9 Fahrenheit
Vet inte varför?
Men ser någon typ av framsteg, hästen har visat att det finns, men inte haft de rätta förutsättningarna, är det kusken som är problemet?!...
Citat Jens Sjöden Travronden statistikexpert:
Axevalla brukar arrangera sin första V75-omgång under årets första kvartal. Resultatprofilen är minst sagt speciell. Till att börja med sticker det ut att andelen skrällar (hästar rankade utanför spelarnas topp-fyra) är högre än andelen favoritsegrar. Det är snudd på unikt. I procent är siffrorna 32-30. Sedan är 28 procent spetsvinnare anmärkningsvärt lågt. Här spelar det in att banan tävlar med Sveriges längsta upplopp, men det är inte hela förklaringen. Andelen spetsvinnare är betydligt högre vid banans sommaromgångar. Just Axevalla har ett underlag som lätt kan bli krävande den här årstiden och flera gånger har man haft tävlingsdagar som slutat helt utan spetsvinnare.
Dagen största favorit heter Mellby Jinx. Spelad på de flesta kuponger (60 %). I skrivande stund tror jag hästen vinner men borde garderas. Då vi är ute efter större slantar (20 andelar). Tyvärr tycker jag att andra hästen inte rensar tillräckligt spelad till hela 25 % (Indy Rock). Och övriga dugliga, fick skitspår.
Det syns att det är en svår och spännande omgång då spikförslagen spretar rejält omgång 2. Jag hoppas på Frodo Baba. Goop tippar sig etta från bra spår 5. Visserligen många med chans.
Vinst eller förlust!
Allt hänger på att Harryboy har räknat ut den rätta raden för den multipla återbäring önskad.
Har förtroende för Fahrenheit som min spik och Harry valde ut Nephtys Boko som nummer två att bli spik.
V75 an gav 97 000 kr. Vi fick 5 rätt som betalade tillbaka totalt 520 kr/22 kr per andel. Endast en favorit vann, Mellby Jinx(den spikade vi). Och tre skrällar varav vi hittade två. Tyvärr så var Conrad Lugaurs häst 2 Great Game stabil från start (vilket jag inte trodde) och spetsade hela vägen. Conrad är svår för mig. Sedan fick Björn Goop för hårt tryck på sig av Örjans häst Crissy som blev för het utanpå, men jag tyckte ändå att, Frodo Baba, gav ett klent intryck.
Spikomgången nr 2 redovisas. Många siffror så har jag missat något så hojta. Elin Gustavsson har börjat bra vilket hon aldrig gjort tidigare. Tidigare travtränare och sambo med Ulf Ohlsson numera. Tippar varje vecka som frilansare dvs ATG köper hennes tips.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.