Va dricker du just nu? Bara %-haltiga drycker räknas som dryck här!

När jag var i din ålder var det nog % som gällde.
Men i min ålder sätter jag nog smaken före %..ruset är inte det viktigaste nu mer.
Litet lagom rus räcker;)
Japp lagom rus idag, ett 6 pack och som skrev 2st 5,9% och 4st 5,3% till ett rimligt pris.
Smaken så får det bli en coca cola 0%.
Men fanns en tid då jag uppskattade rökig whiskey och betalade för det.
Men då jag inte köpt något starkare än Blossa Glögg sen jag flyttade till Sverige är den tiden förbi.

• Smile
Reactions: Nox
Väntar på en lunchpizza hos Göran

IMG_20260127_130627.webp

Och vem 17 är Göran?
Förstår inte riktigt poängen med att slänga sig runt med okända namn?

Göran äger OLearys i Ban Phe och är väl känd bland svenskar i Thailand. Inte minst för att han driver den största svenska matvarubutiken i Thailand med onlinehandel och leveranser till hela thailand, även kyl och frysvaror.

Butiken/Restaurangens namn framgår väldigt tydligt på bilden.

Göran äger OLearys i Ban Phe och är väl känd bland svenskar i Thailand. Inte minst för att han driver den största svenska matvarubutiken i Thailand med onlinehandel och leveranser till hela thailand, även kyl och frysvaror.

Olearys känner jag till, nån Göran har jag aldrig hört talas om men Olearys är känt bland svenskar i Thailand.
Jag bara ställde mig undrande till anledningen att sitta slänga ur sig namn på okända.
Sist var det någon annan som var känd på nåt annat forum.

Lite som att i förgår var jag nere hos Mustafa istället för att skriva pizzerian.

Olearys känner jag till, nån Göran har jag aldrig hört talas om men Olearys är känt bland svenskar i Thailand.
Jag bara ställde mig undrande till anledningen att sitta slänga ur sig namn på okända.
Sist var det någon annan som var känd på nåt annat forum.

Lite som att i förgår var jag nere hos Mustafa istället för att skriva pizzerian.

Är Mustafa en välkänd svensk bland andra svenskar i Thailand som kan vara av intresse på ett thaiforum ?

Finns många välkända svenskställen även i Pattaya, hade någon skrivit eller sagt ägarens namn hade jag dock inte haft en aning om vad dom pratade om.

Göran har försökt att sälja stället i många år nu men han är kvar, och tur är det för risken är väl stor att stället försvinner om han inte hittar nån efterträdare.

Härligt ställe att ta en halv special på, efter båten från Samet! Eller beställa julmat ifrån!

Den är ute till försäljning sedan länge.

Göran har försökt att sälja stället i många år nu men han är kvar, och tur är det för risken är väl stor att stället försvinner om han inte hittar nån efterträdare.

Härligt ställe att ta en halv special på, efter båten från Samet! Eller beställa julmat ifrån!

Ja det är ju han som ÄR företaget så tyvärr lär det inte överleva om han får det sålt i nuvarande form

Rätt ironiskt att han kom till Thailand för att varva ner efter all stress med företagen i Sverige men det blir inte riktigt som man planerat ibland.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp